Wat zijn nou veel kilometers??

Status
Niet open voor verdere reacties.
20 nov 2003
79
0
Gehucht in Gelderland
Ik ben al een tijdje opzoek naar een motor en zie daar verschillende kilometer standen, wat is nou dat je zegt: ZO, DAT ZIJN VEEL KILOMETERS!
Waaneer is een motor, qua kilometer stand, afgeschreven?
 
Kilometers alleen wil nix zeggen. Hoe is er met de motor gereden en is ie goed onderhouden, dat zijn ook zaken die van invloed zijn op de staat van een motor.
Mijn ZZR600 heeft 72.000 km op de teller en is in blakende conditie. En met geregeld een onderhoudsbeurt en een "normale" rijstijl (zonder stunts etc.) kan ie nog vele duizenden kilometers mee.
 
Tja, moeilijke vraag, maar een moderne 2 of 4 cilinder moet toch wel minimaal een ton kunnen draaien... en meer is ook geen uitzondering, mits goed behandelt.
Ertje z'n ntv heeft 2,5ton gedraait... en doet het ook nog gewoon...

Wel is het imo zo dat een motor met meer dan 50-60 een stuk slechter te verkopen is.
 
Ik ben al een tijdje opzoek naar een motor en zie daar verschillende kilometer standen, wat is nou dat je zegt: ZO, DAT ZIJN VEEL KILOMETERS!
Waaneer is een motor, qua kilometer stand, afgeschreven?

Koop er een met een teruggedraaide teller. Die zijn niet zo snel afgeschreven.
 
hangt helemaal van de motor af. een bmw met 100k is niks bijzonders. een r1 met 50k echter wel.
 
10000 km kan veel zijn, en 50000 km kan weinig zijn.

tis maar net hoe de motor behandeld wordt.
 
Koop er een met een teruggedraaide teller. Die zijn niet zo snel afgeschreven.
precies,die standen zeggen niks,net als auto's,worden verkocht met nap ofzo,dan kunnen ze de kilometerstand bijhouden ofzo iets,maar als je elke keer voordat je auto voor de grote/kleine beurt moet je teller terug zet(en ik denk dat dat vaak gebeurt vooral bij dure en dikke auto's)dan blijft ie lekker veel waard.
 
Mijn vroegere motor was een GS500E 25KW die heb ik gekocht met 72000 km toen heeft ie een keer zonder olie gelopen I( toen heb ik er een nieuwe olie pomp in moeten zetten en nieuwe krukas en balansaslagers ook gelijk de olie keerringen vervangen hij heeft nu 82000 km gelopen en mijn vriendin rijd er nog vrolijk een paar KM tjes bij

Ik ben er van overtuigd dat ie als hij niet zonder olie had gelopen probleemloos 100 000 km had gehaald
 
Een kilometerstand wil idd helemaal nix zeggen. Je zou ze de kost moeten geven de mensen die de kilometerstand ff een paar duizend km terug draaien. En daarbij komt dat tussentijds de motor ook nog een keer volledig gereviseerd kan zijn dus dan is het blok weer als nieuw. Onderhoud is het belangrijkste en wat het blok betreft zou je toch altijd ff moeten luisteren e.d., ze kunnen van alles zeggen.

Ik ben van mening dat als je met een auto 150000 km kan rijden je met een motor op z'n minst de helft haalt. Waarom zou een motor eerder afgeschreven zijn dan een auto? Alleen omdat ie meer toeren maakt? Volgens mij worden ze daar ook op gemaakt. Maar ik denk ook dat een racer eerder afgeschreven zou zijn dan een tourmotor.
 
Laatst bewerkt:
De helft hoop van niet ik heb nu bijna 77.000 op mijn cbr en rijd er dagelijks mee heb nog 90 aw pk,s en hij verbruikt echt geen druppel olie hoef nooit bij te vullen tot aan beurt! Ik ken iemand met een cbr 900rr blade dus met 250.000 op de teller zonder ook maar open te zijn geweest blok dan!!! Wel goed onderhoud en kleppenstellen cynchroniseren end!
 
80K op mijn Ducati Monster 750cc.
En rijdt nog steeds als een zonnetje :]
Wat men ook mag beweren van Ducati... ik weet dat mijn tuffertje goed rijdt... :]
 
precies,die standen zeggen niks,net als auto's,worden verkocht met nap ofzo,dan kunnen ze de kilometerstand bijhouden ofzo iets,maar als je elke keer voordat je auto voor de grote/kleine beurt moet je teller terug zet(en ik denk dat dat vaak gebeurt vooral bij dure en dikke auto's)dan blijft ie lekker veel waard.

Schijnt volgens een afhankelijk onderzoek vooral bij Ford Escorts en Suzuki RF's voor te komen :+

Oh ja, ruim 3000km op mijn blok en loopt nog goed!
 
Schijnt volgens een afhankelijk onderzoek vooral bij Ford Escorts en Suzuki RF's voor te komen :+

Oh ja, ruim 3000km op mijn blok en loopt nog goed!
ja hoor rob :} ,koop jij hem voor je vrouw hij staat hier maar stil ,o ja zag dat iemand zei als een auto 150000 aan kan,dan kan een motor zeker de helft,auto's kunnen veel meer kilometers aan,en met een motor lijkt het me dat het ligt aan je rijstijl ,als je altijd het maximum uit het blok wil halen ,en hem altijd hoog in de toeren jaagt,dan denk ik dat ie er sneller mee ophoud,dan dat je lekker rustig :]
 
ik zie genoeg motoren hier van 10 jaar oud met over de 200.000 kilometer. en die motoren rijden nog als nieuw, ik ben ook overtuigt als je de motor normaal behandeld dat die nog heel wat meer kilomters kan volhouden.
 
Ligt helemaal aan je rijstijl,
In Moto73 (dacht ik, kan ook Motor zijn) hadden ze een langduurtest met een BMW en die had 300nog wat duizend gelopen zonder problemen, en dat sinds 1996.

Ik herinner me een gozer in Australie die de klok van een VFR400R 2 keer rond heeft gehad....wel met een revisie of wat denk ik dan.
 
In de Moto 73 staat nu een stuk over een Aprilia Falco, een relatief hoogtoerige tweecilinder, met 100,000km op de teller. Oordeel zelf.. ;) .

Technisch kan het makkelijk, als je maar een beetje netjes met je spullen omgaat. Zelfde geldt voor een auto...
Bij een auto is het "normaal" dat er nieuwe schijven, schokdempers, uitlaten, koppeling en zo in moeten, voor een motor is dat een uitzondering.. waarom?
Alleen, bij een motor is dat wel veel duurder, helaas.
 
Mijn Bandit heeft al 126.500km gebold, en de vorige (GSX600F) heb ik na 117.000km ingeruild.
Ik blijf (als er niet te veel problemen aankomen) nog wel een paar jaar met mijn Bandit rijden :]
Er zit ondertussen ook wel een nieuwe koppeling in, en nieuwe remschijven, maar dat is volledig normaal na meer dan 100.000km.
 
,o ja zag dat iemand zei als een auto 150000 aan kan,dan kan een motor zeker de helft,auto's kunnen veel meer kilometers aan,en met een motor lijkt het me dat het ligt aan je rijstijl ,als je altijd het maximum uit het blok wil halen ,en hem altijd hoog in de toeren jaagt,dan denk ik dat ie er sneller mee ophoud,dan dat je lekker rustig :]
Lezen is niet je sterkste kant zeker?
 
Zijn er nu ook motoren die er echt om bekend staan dat ze veel kilometers kunnen hebben? Dat zijn eigelijk natuurlijk wel 2 vragen: Op de eerste plaats motorisch: een ketting-aangedreven Suzuki GS (de oude) heeft z'n krusas in naaldlagers draaien, en dan blijft gewoon lopen, en van BMWs heb ik ook van horen zeggen dat ze lang meekunnen.

Op de tweede plaats is er natuurlijk alles los van de motor: even ervan uitgaand dat je het blok niet swapt, lijdt de rest van de motor natuurlijk ook onder veel kilometers: roest, keeringen, lak, bla, bla, bla, enzo.

Wat zijn nu echt mega-kilometer-vreters all-round? (Dus blok + rest)?
 
[flauw]Volgens mij moet het Cliometers zijn ;) [/flauw]

Verder
full

10000 km kan veel zijn, en 50000 km kan weinig zijn.

tis maar net hoe de motor behandeld wordt[edit ReefeR] / is [/edit ReefeR].
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan