Wat zijn nou veel km?

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Ik ben dus hard op zoek naar een mooie zxr zoals julie waarschijlijk wel weten! Nou zie ik wel eens mij een mooie zxr voor een nog mooiere prijs een wat minder mooie kmstand staan. Zo lees ik net een advertentie van een goed uitziende ZXR die 68.000!!!! km heeft gelopen. (hij koste daarom ook maar 2250) Ik weet dat dit behoorlijk wat kmtertjes zijn, maar is dit nou nog de mooite van het kopen waard? Wat zou er kapot kunnen gaan met zo'n km-stand en wat zou zoiets mij kosten om te repareeren. Dus in andere worden, is een fiets met deze km-stand nog wat waard????
 
Ik heb weinig ervaring met fietsen met zo'n kilometerstand. Als ie goed onderhouden is hoeft het in principe geen probleem te zijn. Als je budget een stuk groter is zou ik wel kiezen voor een fiets met minder kilometers.
 
heb vroeger ook geinformeerd voor zxr 400 en een kawadealer zei me gene te kopen die boven de 40000 kms gelopen had, omdat dit motos zijn die constant hoge toeren lopen en daardoor veel slijtage hebben
 
Tot 20.000 rijden de meeste motoren nog wel goed ongeacht het onderhoud,daarna gaat slecht onderhoud zn tol eisen.68.000km is mijns inziens vragen om gezeik omdat niet alleen het blok zn beste tijd gehad kan hebben maar metname alle andere draaiende onderdelen.
 
Voor een sportmotor zijn dan veel km's, al hangt het ook daar af van het gebruik. Voor een goed onderhouden toerbak is 68000 geen probleem.

Al denk ik wel dat een ZXR met 68000 eerder voor toeren dan voor circuitsessies gebeuikt is...
 
mijn gsx-r 600 heeft nu 44.000km gelopen zonder problemen....
vorig jaar nieuwe koppelingsplaten ingekomen vrij normaal.....
iedere winter worden alle filters vervangen olie en bougies...

af en toe klepspeling controleren.... niks geen problemen dus...

het is wel belangrijk dat de motor altijd goed warm word gereden..

kom regelmatig cbr 600 tegen met 80000 of nog meer op de teller
geen probleem.....

iedere motor kent zijn zwakke punt wel bij zxr 750 nokkenassen
ik vind bij mijn gsx de nokkenasspanner een zwak punt.....

kijk ook naar de gmiddelde jaarlijkse km wil je een motor die
altijd stil heeft gestaan of een die regelmatig gebruikt is....

km zegt niet alles er word nog steeds een hoop km teruggedraait...
hier kom je vaak niet achter.....
 
mijn zxr heeft er net 50.000 gelopen. Goed onderhouden geweest en geen circuit fiets. Maak me er geen zorgen over.

Kijk naar de boekjes en laat hem es checken (compressie meting etC)
 
Ik heb een motor gekocht die 100.000 km op de teller heeft staan. Een TDM-850 van 1993.

De prijs was er ook naar. Ik ben de tweede eigenaar. hij is altijd goed onderhouden geweest. En hij rijdt als een trein. Ik kwam alleen een mooiere tegen met handvattenverwarming. Dus nu heb ik twee TDM's. Ik probeer mijn oude wel te verkopen maar iedereen schrikt van de kilometerstand. 8-)

MP
 
Km's zeggen in principe weinig. Ken een vent met een CX 500 met 400.000 km, en alleen zuigerveren en koppeling vervangen, voor de rest blok nog origineel. Mijn Guzzi heeft 120.000 gelopen, en moest dankzij ijzervijlsel in mijn tank een top-end revisie hebben, en heb bij 70.000 de koppeling moeten vervangen na een paar burn-outs. Voor de rest goede bak.

Heb ook al eens een ZZR 600 gezien met 6000 kilometer die al een mooie tik in de kop had, en een vriend van me die met z'n lease auto al binnen 3000 kilometer een nieuw blok kreeg onder garantie, en nog geen 5000 kilometer verder weer een nieuw blok.....

Gaat dus hoe er mee omgegaan wordt, en waar de motor op gebouwd is, maar je zou dus grof gezegd kunnen zeggen dat de hoogtoerige 4 cilinders meer te lijden krijgen, en dus wat harder slijten. Is niet helemaal waar, maar grove indicatie.
 
mwah, m'n autootje '84 heb al 75000 erop staan, dat moet een motor toch ook kunnen
:+

mag ik wel over auto's praten hier?
 
Terug
Bovenaan Onderaan