Wat zijn nou veel km?

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Ik ben dus hard op zoek naar een mooie zxr zoals julie waarschijlijk wel weten! Nou zie ik wel eens mij een mooie zxr voor een nog mooiere prijs een wat minder mooie kmstand staan. Zo lees ik net een advertentie van een goed uitziende ZXR die 68.000!!!! km heeft gelopen. (hij koste daarom ook maar 2250) Ik weet dat dit behoorlijk wat kmtertjes zijn, maar is dit nou nog de mooite van het kopen waard? Wat zou er kapot kunnen gaan met zo'n km-stand en wat zou zoiets mij kosten om te repareeren. Dus in andere worden, is een fiets met deze km-stand nog wat waard????
 
Ik heb weinig ervaring met fietsen met zo'n kilometerstand. Als ie goed onderhouden is hoeft het in principe geen probleem te zijn. Als je budget een stuk groter is zou ik wel kiezen voor een fiets met minder kilometers.
 
heb vroeger ook geinformeerd voor zxr 400 en een kawadealer zei me gene te kopen die boven de 40000 kms gelopen had, omdat dit motos zijn die constant hoge toeren lopen en daardoor veel slijtage hebben
 
Tot 20.000 rijden de meeste motoren nog wel goed ongeacht het onderhoud,daarna gaat slecht onderhoud zn tol eisen.68.000km is mijns inziens vragen om gezeik omdat niet alleen het blok zn beste tijd gehad kan hebben maar metname alle andere draaiende onderdelen.
 
Voor een sportmotor zijn dan veel km's, al hangt het ook daar af van het gebruik. Voor een goed onderhouden toerbak is 68000 geen probleem.

Al denk ik wel dat een ZXR met 68000 eerder voor toeren dan voor circuitsessies gebeuikt is...
 
mijn gsx-r 600 heeft nu 44.000km gelopen zonder problemen....
vorig jaar nieuwe koppelingsplaten ingekomen vrij normaal.....
iedere winter worden alle filters vervangen olie en bougies...

af en toe klepspeling controleren.... niks geen problemen dus...

het is wel belangrijk dat de motor altijd goed warm word gereden..

kom regelmatig cbr 600 tegen met 80000 of nog meer op de teller
geen probleem.....