Wat zou beter zijn?

Hmm, zo spoedig mogelijk halen? ik dacht zo: het is misschien verstandiger te wachten tot de lente, nieuw seisoen enzo. in de winter wask ni zo van plan om te gaan lessen. En dan hopen dat ik t een beetje snel haal!

Mn ouders lief aankijken? Dat doe ik altijd al O-) , maar dat heeft me tot nu toe alleen maar een vage belofte geleverd dat ze 1(!) rijles willen betalen om te kijken of k t wat vind(?). (tjee...HALLO, ik WIL!!!)
 
Word je hard van joh in de winter lessen. Mijn examen werd afgelast door de sneeuw. Wel jammer is dat de examinator pas belde toen ik al ruimschoots onderweg was, door de sneeuw B|

Nu weet je nog niet wat je mist. Als je eenmaal een les hebt gehad wil je gelijk doorzetten en gaan O-) :P
 
OK, ik heb voor de liefhebbers es gekeken wat ik aan leuke pics heb!
Dit is er een van mij op een zondagochtend :Z , lekker genietend vant februari zonnetje! Op een of ander duf stationnetje buiten Utrecht, opweg naar de motorbeurs! Mn kapsel zit hier nog lekker, maar na het passen van een paar zuperslechte helmen zat t wat minder fraai :? .
Kreeg het onder het passen nog spaans benauwd toen een van de sluitingen ni meer open wou! Heb toen de sluiter maar zo wijd mogelijk gemaakt en de helm zo over mn kop afgezet! Poeh, wat een opluchting achteraf! Dusss, wat leren we daaruit? Geen ander merk dan Shark op mn koppie!!!

En wie volgt er nu met een leuke Pic?

Bijlage: Iris-Face2.jpg
 
Word je hard van joh in de winter lessen. Mijn examen werd afgelast door de sneeuw. Wel jammer is dat de examinator pas belde toen ik al ruimschoots onderweg was, door de sneeuw B|

Nu weet je nog niet wat je mist. Als je eenmaal een les hebt gehad wil je gelijk doorzetten en gaan O-) :P

:^
Bij mij is een één keer niet doorgegaan vanwege de harde wind (8bft.)
En ik heb af moeten rijden met... juist 8bft. regen, hagel brrrr.
Was die dag de enigste die bij het cbr was :+
 
gewoon gaan lessen, ik ben ook in de winter begonnen en het is allemaal lang zo erg niet als iederen je wil laten geloven ;)

Ook 25kw is echt niet zo'n ramp vind ik, ok je bent erg beperkt in je motor keuze en het is allemaal niet zo snel.... MAAR JE RIJD WEL!!!! en dat vind ik nog steeds het belangrijkste ;)
 
Ik ben ook tijdje terug begonnen met lessen. Ik wordt in april 21. Maar dan zal ik waarschijnlijk al geslaagd zijn. Dat mag ik toch hopen :)

iig ik had echt GEEN zin om te wachten met lessen. Ik wilde het jaar ervoor al beginnen maar toen had ik mijn hand gebroken. Dus dat ging toen niet door.

Ik vind het niet zo erg dat ik dan 25 kw heb aangezien ik het 1ste jaar toch nog niet in staat ben een motor te kopen (eerst een fatsoenlijk pak) en kost ook allemaal geld.

Als ik dan tijdje verder ben, kan ik me een leuke motor kopen, waar ik op kan leren rijden. Vervolgens na een jaar doe ik die weg en spaar ik voor een andere.

Zo heb ik dat in mijn hoofd. In het begin hoeft het nog allemaal niet zo heel heftig te zijn.
 
Sow, heb mn ouders medegedeeld dat ik ga lessen.
Ja, nu al! kan ni wachten en heb van veel mensen (off-forum) gehoord dat 25kw ook ni zo errug is.
Nu zitten die twee alleen te zeiken dat ik geen motor mag kopen! Aangezien ik een student ben en dat de komende ... jaren ook nog zal blijven. Zou beter kunnen sparen voor mn studie, is ook zo, maar ik wil ook beetje FUN in LIFE! Waarom zou ik anders mn rijbewijs willen gaan halen!???!?!?!?
Zijn er hier nog meer mensen die dit herkennen maar toch een motor hebben aangeschaft? Wil namelijk graag weten hoe julie dat dan hebben aangepakt!
 
Ik heb gezegd tegen me ma: "Ik wil motorrijden" antwoord: "vraag maar aan je vader"
Ik vroeg aan m'n vader: "Ik ga motorrijden" :o
Eerst waarom enzo, gevaarlijk (gelukkig niet al te doom-denkerig)
RBW gehaald (pa en ma stonden er niet 100% achter, maar vonden het wel leuk voor mij :) )
Maand na m'n rbw een motor gekocht bij een lokale dealer, en de vaders en moeders moesten ook mee (moesten de kleur ff zien :+ )
M'n ouders zien liever dat ik niet zou motorrijden, maar vinden het wel leuk dat ik er een hoop lol mee beleef en een beetje mensen ontmoet :)
 
Tja, ik heb gewoon tegen mijn ouders gezecht dat ik dat gewoon ging doen. Ik wete niet of ze het leuk vonen, maar ik bepaal dat soort dingen toch zeker zelf? vind ik wel tenminste.

Maar misschien ligt het wel aan alle ouders in zevenaar, mijn vriendin woont in zevenaar en heeft ok een lastige ma :+
 
Sow, heb mn ouders medegedeeld dat ik ga lessen.
Ja, nu al! kan ni wachten en heb van veel mensen (off-forum) gehoord dat 25kw ook ni zo errug is.
Nu zitten die twee alleen te zeiken dat ik geen motor mag kopen! Aangezien ik een student ben en dat de komende ... jaren ook nog zal blijven. Zou beter kunnen sparen voor mn studie, is ook zo, maar ik wil ook beetje FUN in LIFE! Waarom zou ik anders mn rijbewijs willen gaan halen!???!?!?!?
Zijn er hier nog meer mensen die dit herkennen maar toch een motor hebben aangeschaft? Wil namelijk graag weten hoe julie dat dan hebben aangepakt!


dan koop je toch gewoon een wat goedkopere motor?


voor niet al teveel geld koop je al een leuke Suzuki GS500 of een Honda CB500. verzekering en wegenbelasting kosten ook niet bepaald veel dus....
 
als ik jou was zou ik gewoon lekker 25 kw beginnen
hoef je tenminste niet zo voorzichtig met je gas te zijn in de bochten
kheb zelf wel gemerkt dat het voor mij wel goed is
 
Tsja.. Ik ben gewoon voor de buiten categorie gegaan ;) (tsja... het wielrennen krijg je er bij niet uitgeslagen }) ) Ik heb alleen nog geen motortje gekocht '( . Een motor EN een golf kan bij mij niet helaas (op dit moment dan). En om nu naar de wedstrijden te gaan met een fiestendragertje op de motor???

Ik ben zelf ook begonnen uit het niets vanwege die nieuwe examenregeling. Wilde het toch al gaan doen, maar dat heeft me wel over de 'streep' gehaald. Ik heb niet echt problemen gehad hoor met de gashendel.. eerder met het stuur ;) . Met 1.98 in een pak met knie beschermers was bij kort draaien het zadel te kort B| . Die dingen eruit gehaald en toen ging het net. Ik vond het juist wel lekker dat vermogen tussen je benen 8-) . Maar ja, als je wilt beginnen, dan wil je ook meteen beginnen. Ik had het voordeel dat ik niet hoefde te kiezen. :]
 
Sow, heb mn ouders medegedeeld dat ik ga lessen.
Ja, nu al! kan ni wachten en heb van veel mensen (off-forum) gehoord dat 25kw ook ni zo errug is.
Nu zitten die twee alleen te zeiken dat ik geen motor mag kopen! Aangezien ik een student ben en dat de komende ... jaren ook nog zal blijven. Zou beter kunnen sparen voor mn studie, is ook zo, maar ik wil ook beetje FUN in LIFE! Waarom zou ik anders mn rijbewijs willen gaan halen!???!?!?!?
Zijn er hier nog meer mensen die dit herkennen maar toch een motor hebben aangeschaft? Wil namelijk graag weten hoe julie dat dan hebben aangepakt!
Yep ik heb hetzelfde meegemaakt. Mijn moeder was het er allemaal ook niet zo mee eens dat ik een motor wilde kopen. Toen op een gegeven moment zei ze elke keer dat ze me zag "je gaat toch geen motor kopen he?!". Iedere keer geantwoord met "nee mam, tuurlijk niet" en toen uiteindelijk (2 maanden nadat ik mijn RBW gehaald heb) toch maar een FZR gekocht en gelijk mam ermee laten schrikken.
 
full

volgens mij een foto gevonden op een ander topic!

Maar uhmm zou gewoon gaan lessen.. hoe dan ook mag je vanaf je 21 zwaar rijden!
Heb zelf met m'n 18 gaan lessen, eerst 2 jaar op een 250zzr kawa gereden. Was eigenlijk niet zo boeiend, maar toch m'n eerste motor. En ik mocht niet op een zwaardere toen. Toen het wel mocht snel een 600zzr gekocht.(iets eerder eigenlijk :X ) En daarna al snel een R6 gekocht!! zo'n zzr dat is het toch echt niet!
Maar conclusie:
Als je nu begint heb je tenminste alvast je papiertjuh op zak! Van uitstel komt mischien wel afstel! :?
 
Sow, heb mn ouders medegedeeld dat ik ga lessen.
Ja, nu al! kan ni wachten en heb van veel mensen (off-forum) gehoord dat 25kw ook ni zo errug is.
Nu zitten die twee alleen te zeiken dat ik geen motor mag kopen! Aangezien ik een student ben en dat de komende ... jaren ook nog zal blijven. Zou beter kunnen sparen voor mn studie, is ook zo, maar ik wil ook beetje FUN in LIFE! Waarom zou ik anders mn rijbewijs willen gaan halen!???!?!?!?
Zijn er hier nog meer mensen die dit herkennen maar toch een motor hebben aangeschaft? Wil namelijk graag weten hoe julie dat dan hebben aangepakt!
Ohwww dit klinkt heel bekend in de oren!! :+
Gewoon je paps of mams mee nemen naar een motorzaak. Zomaar alleen maar effe kijken weet je wel! Nou ik liep met een koopcontract naar buiten :} :} .
Ben ook maar student hoor! Ben nu op m'n 3de nieuw gekochte motor aan rijden, van zelf verdient geld! Doet inderdaad zeer in de portomonee, tis prioriteiten stellen.
 
ik zie het zo .. ben nu 19 wil volgend jaar beginnen en hoop mn papiertje te halen als ik 20 ben (zal toch wel :D) ... lekker 2 jaar licht rijden (je doet veel ervaring op) en na die 2 jaar die toch wel snel voorbij vliegt zwaar rijden. Ik weet dan een beetje hoe het allemaal werkt en heb 2 jaar ervaring om zwaar te kunnen rijden ... lijkt me een goed plan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan