Wat zou beter zijn?

Siri

Die hard MF'er
22 sep 2004
260
0
Nijmegen
Hey, ik ben een meid van 19. Ik word over 3 maanden 20 en was van plan om int voorjaar te beginnen met :] lessen (ben dan 20)! Nu is mijn vraag de volgende: Is het beter om voor licht te kiezen of nog jaartje wachten met lessen voor zwaar?
En ist misschien mogelijk om op je 20ste op zwaar te lessen en dan met afrijden te wachten tot je 21ste?
Thanx!
 
t lijkt mij verstandig om t zo uit te mikken dat je 21 bent als je afrijd, je mag namelijk op alles lessen waar de instructeur je op zet, hoe oud je ook bent :)
ik ozu lekker wachten en gelijk zwaar gaan, maar das mijn mening :X
(t zou iig veel gedoe besparen met kopen van een moto |( )
 
Een echte die-hard gaat er gewoon voor :P
Niks een jaar wachten :)

Maar idd het beperkt je motor keuze nogal...
 
Hmm, ben wel echte die-hard denk ik! als ik iets in mn hoofd haal dan zet ik t ook door.
Maar ik ben ook een arm studentje.


BTW over die foto van mij: denk ni dat daar genoeg animo voor is?! :P
 
Hmm, ben wel echte die-hard denk ik! als ik iets in mn hoofd haal dan zet ik t ook door.
Maar ik ben ook een arm studentje.


BTW over die foto van mij: denk ni dat daar genoeg animo voor is?! :P

kunnen pappie en mammie niet bijschieten? kan soms handig zijn om ze eens lief ( HEEEEL LIEF) aan te kijken :P

ps laat eens een foto zien van jou dan.. ook omdat je ( denk ik ) nog geen motor hebt :P
 
Laatst bewerkt:
euhm...... jawel :P :X

BTW, ik heb op mijn 19e mijn rijbewijs gehaald enne tjah nu net 21 en mag nog geen zwaar. das wel zwaar jammer hoor '(


eeeeeeh, zoals ik het altijd heb gegrepen, is het altijd OF twee jaar rijden onder je 21ste klein rijbewijs. of gewoon de tijd die je nog overhebt tot je 21ste.

maar op je 21ste mag je ALTIJD vol vermogen rijden. of je nou twee weken je rijbewijs hebt, of 1 jaar en 11 maanden...

maar als dat (inmiddels) niet meer zo is, hoor ik het graag...
 
:^

Ik weet iig zeker dat ik 18 maart 2005 vol vermogen mag rijden. heb mijn rijbewijs op mijn 18e (18 maart 2003) gehaald.
Maar volgens mij als je je RBW haalt als je 20,5 bent dan moet je of tot je 22,5 begrensd rijden OF je mag op je 21e opnieuw examen doen voor zwaar.

@Siri, niet wachten, gewoon gaan lessen!
 
foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9 foto! :9






:+
 
Je kan beter nog even een jaar wachten dat lijkt me handiger.....

We wachten vol verwachting op je foto ;)
 
eeeeeeh, zoals ik het altijd heb gegrepen, is het altijd OF twee jaar rijden onder je 21ste klein rijbewijs. of gewoon de tijd die je nog overhebt tot je 21ste.

maar op je 21ste mag je ALTIJD vol vermogen rijden. of je nou twee weken je rijbewijs hebt, of 1 jaar en 11 maanden...

maar als dat (inmiddels) niet meer zo is, hoor ik het graag...

nou dat denk ik dus niet, als je voor je 21ste je rijbewijs haalt moet je gewoon de 2 jaar afwachten. of ik moet nu gewoon opnieuw examen doen dat mag ik dus wel zwaar gaan rijden. Maar het geld groeit niet op mijn rug ;) dus ik w8 nog wel ffies een paar maandjes.
 
doen wat je zelf wilt. versandig zou zijn om te wachtern maar zelf zou ik mij dat niet aan doen! ik zou willen rijden en wel nu!
 
Nu ga ik even een zinnige draai aan dit topic geven :)

Ik ben in de zomer van 2003 begonnen met m'n motor rijbewijs, gewoon vanuit het niets, motorrijden leek me "leuk" ;)
Ik hoorde toen dat vanaf 1 april 2004 de nieuwe afrij-methode ingevoerd zou worden (moeilijker en wellicht kinderziektes).
Leuk denk je dan ga je toch gewoon lessen? Ja idd alleen het geval wilde dat ik in mei 21 zou worden (en dus ongebrens af zou mogen rijden)
Dus ik moest kiezen, óf oude methode afrijden en 2 jaar 25kw rondcrossen óf 21 worden, nieuwe methode afrijden en meteen full-power rijden...
Ben toch maar voor de eerste oplossing gegaan omdat ik in de loop der tijd zwaar verslaafd geworden was (ja alleen van het lessen :P )
In januari rbw gehaald en nu moet ik dus nog minder dan 1,5 jaar 25kw (en die tijd vliegt!).

Ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb gehad, motorkeuze zal idd beperkt worden (ik had het gelukt na één proefrit de ware te hebben gevonden) en merk heel soms dat ik te weinig vermogen heb (bij 160 op de snelweg, dan is de koek op).
Wel heb ik het voordeel dat ik de hele zomer heb kunnen rijden en dat de nadruk bij mij vooral is gevallen op het leren rijden en sturen, lomp en hard rechtuit kan immers iedereen :)
Bovendien hoef je met 25kw minder rekening te houden met het gas open draaien, op z'n achterwiel gaat ie toch niet de highsider gevoeligheid is ook iets minder... in theorie ;)

Ook apart een lesgenoot van me: zou ook voor 25kw rbw gaan, koopt ie een gsxr750 die niet op 25kw te zetten is en hij wilde de gsxr niet weg doen.
Hij heeft dus binnen 1 week 2 keer afgereden, eerst 25kw rbw en 2 dagen daarna vol vermogen.
Tja het is maar wat je ervoor over hebt :z
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan