Wat zou een juiste geluid meeting zijn van je motor en wat valt binnen de Wet?

Bedankt voor alle antwoorden. Ik gaan wel even kloten met een app NIOSH.
Ik geniet wel hoor. vindt het gewoon leuk om te weten en om te kloten.
Mocht je een keer aangehouden worden of door een meeting heen rijden weet je wat je te wachten staat.
Komt goed.

Vraag stellen over db metingen, en dan een app installeren. :')

Wa denkde zelluf?

Ik heb een db meter van bekend merk. Was iets van 150 euro. Dan nog opzoeken welke hoek en afstand, welke manier van meten, en go. Redelijk on the spot.

Een phone is al klaar als je binnen twee meter van een lopend motorblok komt. Laat op de juiste afstand en aantal toeren.
 
Dat is een klasse-2 geluidsmeter. Een klasse-1 meter (die eigenlijk gebruikt hoort te worden) is aanzienlijk duurder. Dan zit je al gauw aan € 2000

Ik heb de procedure nog steeds niet doorgeakkerd, maar 't zou me niet verbazen als er in de officiële procedure met meerdere microfoons gemeten word, waarvan dan een gemiddelde genomen word.
 
Ik heb de procedure nog steeds niet doorgeakkerd, maar 't zou me niet verbazen als er in de officiële procedure met meerdere microfoons gemeten word, waarvan dan een gemiddelde genomen word.
Nee hoor, eentje (wel een dure) is voldoende. Er wordt 3x gemeten; de hoogste telt (maar het verschil met de andere twee metingen mag niet te groot zijn). Heb je uitlaten aan beide kanten, dan herhalen ze de meetreeks aan de andere kant.
 
Nee hoor, eentje (wel een dure) is voldoende. Er wordt 3x gemeten; de hoogste telt (maar het verschil met de andere twee metingen mag niet te groot zijn). Heb je uitlaten aan beide kanten, dan herhalen ze de meetreeks aan de andere kant.

Hier heb je gelijk de reden dat het niet veel gebeurd.

Het is nogal een tijdrovend proces en moet precies gebeuren. De vergt veel inzet en die gebruikt de politie liever ergens anders voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan