Wat zou er in een MOTORZAAK moeten liggen?

Een hoop tweede hand motoren. Ook voor de mensen met een kleine portomonee, dus niet alleen motoren vanaf €5000,-.

Ook zou wat variatie in kleding wel fijn zijn. Zomerkleding en winterkleding bijvoorbeeld.
 
Wat een motorzaak volgens mij moet hebben is:
A: Veel kennis van technishe zaken,
B: Geen verkooppraatjes,
C: Weten waar ze het over hebben,
D: Veel startkapitaal, want als de klanten netjes
uitleg hebben gekregen, gaan ze naar een grote
zaak hun motor kopen want die zou misschien
iets goedkoper kunnen zijn, en het \"staat\"
beter bij de vriendenkring, en; een grote
zaak zou toch betere service kunnen geven
en een langere bedrijfscontinuiteit moeten
hebben.......
Of trap ik nu op gevoelige tenen???
Spreek uit ervaring.
Moeilijke tijden.
Veel succes en laat maar iets van je horen als het zover is Jackass :]
 
Wat moet er in een motorzaak liggen ?
Onderdelen, veel onderdelen
Bel-Ray en Castrol motorolie
K&N, twin-Air en originele luchtfilters
Kettingen, tandwielen
Alle o-ringen, pakkingen van alle merken
Oliefilters
Stuurdempers
Uitlaten
Sturen
Gas, koppeling rem kabels
Lampen ook 6volt
Accu\'s
Banden
Gereedschap, Snap on en Gedore en goedkoop merk
Verf, vet, tectyl, accupoolvet, ty-wraps, kettingvet, koelvloeistof,wd-40, kopervet enz. enz.
Eigen polijst, chroom. poedercoat en spuitafdeling
Sleutelruimte voor 5 gulden per uur voor klanten.
Las, draai, frees apparatuur.
Dynojetbank, Alle sproeiers, naalden gasschuiven mengbuizen enz.
Gratis hogedrukspuit
Opvoerspullen voor alle motormerken
Turbocompressers
Lachgasinstallaties
Lekker koffie.

Zo genoeg ?
 
Een luisterend oor want waar de klant naar vraagt daar moet je aan kunnen voldoen. Safe had de spullen wel alleen communiceren MET de klant hebben ze nooit geleerd.Je moet de klant te vriend houden, komen ze altijd terug om wat te kopen en niet te kijken.Laat dit een voorbeeld zijn als ze door mogen starten.Luisteren net zo slecht als in Den Haag.
Is er een verband misschien? |(
 
Een luisterend oor want waar de klant naar vraagt daar moet je aan kunnen voldoen. Safe had de spullen wel alleen communiceren MET de klant hebben ze nooit geleerd.Je moet de klant te vriend houden, komen ze altijd terug om wat te kopen en niet te kijken.Laat dit een voorbeeld zijn als ze door mogen starten.Luisteren net zo slecht als in Den Haag.
Is er een verband misschien? |(

Ik denk dat ook al veranderen ze, dat ze de slechte naam toch niet kwijtraken, en niemand koopt er omdat de motoren er flink aan de prijs zijn of je moet dat safe plus plan nemen maar daar traps ook gelukkig niet iedereen meer in.
 
Een luisterend oor want waar de klant naar vraagt daar moet je aan kunnen voldoen. Safe had de spullen wel alleen communiceren MET de klant hebben ze nooit geleerd.Je moet de klant te vriend houden, komen ze altijd terug om wat te kopen en niet te kijken.Laat dit een voorbeeld zijn als ze door mogen starten.Luisteren net zo slecht als in Den Haag.
Is er een verband misschien? |(


Ik vraag dit niet vanwege Safe.
En sommige luisteren wel bij Safe (ik bv. vraag maar aan R1no)
Maar aangezien ik er niet meer ben.....
(verschillende redenen)
ik denk ook niet dat ze hun slechte naam nog wegkrijgen
 
-Bij Safe ging het alleen om geld te verdienen.
-Bij mijn motorzaak om de hoek gaat het om de klant tevreden te houden.

Het belangerijkste in een serviceverlenend berdijf is....goede service. Punt uit.

PS Heb hiervoor gestudeert
(Bedrijfswetrenschappen)
 
-Bij Safe ging het alleen om geld te verdienen.
-Bij mijn motorzaak om de hoek gaat het om de klant tevreden te houden.

Het belangerijkste in een serviceverlenend berdijf is....goede service. Punt uit.

PS Heb hiervoor gestudeert
(Bedrijfswetrenschappen)

Die tob-mensen van Safe zullen ook wel gestudeert hebben. Bedrijfskunde of bedrijfswetenschappen. Is dus geen garantie voor succes.

Maar goede service is wel het belangrijkste en afspraken nakomen natuurlijk ... eerlijk duurt het langst (zei m\'n moeder altijd).
 
Oke als de sevice goed is en de KLANT staat natuurlijk voorop wat zou die winkel moeten leveren kwa asseccoires..

MOOI SPUL
exclusiefspul dat ze niet overal hebben maar jullie/wij wel graag willen.

Als je daarvan iets weet en daar het merk en soort voorwerl en eventueel een foto van kan laten zien is dat helemaal top :)
 
Oke als de sevice goed is en de KLANT staat natuurlijk voorop wat zou die winkel moeten leveren kwa asseccoires..

Qua accessoires :P ... ik zou graag een wand willen zien met daarin werkplaatshandleidingen van verschillende merken motoren. En dan niet alleen de nieuwe motoren, ook oude.

Wat ik ook een goede zet vind, zijn motorzaken die zelfs de kleinste simpele artikelen in hun assortiment hebben. Laat ik nou bijv. net eens een bepaald schroefje nodig hebben die ik niet bij de lokale ijzerboer kan vinden. Dan is het fijn als die motorboer ze wel verkoopt. Dan zou ik er vaker komen wanneer ik kleine dingen nodig heb. En wie weet kom ik weer eens binnen en zie dan opeens zo\'n aantrekkelijk geprijsde motor staan. :9

MOOI SPUL
exclusiefspul dat ze niet overal hebben maar jullie/wij wel graag willen.
Als je daarvan iets weet en daar het merk en soort voorwerl en eventueel een foto van kan laten zien is dat helemaal top :)

Nou, op dit moment heb ik geld noch tijd voor exclusiviteiten. Maar zeker wel fijn om te weten als een motorzaak ook aan die dingen kan komen (in een korte tijd en een niet te dure prijs), zodat ik weet waar ik in de toekomst terecht kan.

Maar wat voor mij toch het belangrijkste punt is om terug te komen bij een motorzaak is een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Zodra ik weet dat dat bedrijf artikelen verkoopt die gelijk of lager liggen aan de prijzen van de concurrenten en als ik hun service (klantgerichtheid, technische kennis, etc.) goed vind, dan hebben ze aan mij een vaste klant (o.a. mond-op-mond-reclame).

[edit]
Het bedrijf moet ook op Internet te vinden zijn ;)
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Stel je voor er gaat een nieuwe Motorzaak open. Wat zou er volgens jullie moeten liggen??
Daar bedoel ik mee accessoires. Bv. knipperlichten, uitlaten, sloten, enz
Als jullie daar dan ook merk van zou willen vertellen en als kan een leverancier....

Safe gaat toch op 2 februari weer open? Aan het kijken hoe het wel moet? Of ben je echt zo geintresseerd? ;)
 
Safe gaat toch op 2 februari weer open? Aan het kijken hoe het wel moet? Of ben je echt zo geintresseerd? ;)

Safe gaat 4 feb open....

Nee niet kijken hoe het echt moet want ik werk er niet meer ik ben het niet eens met hun gang vanzaken...

Maar misschien dat er wel iets nieuws opengaat waar de klant voorop staat dus d8 vraag het ff *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan