Wat zou er in een MOTORZAAK moeten liggen?

Jeremy Freestyle

MF veteraan
20 dec 2001
2.732
0
Stel je voor er gaat een nieuwe Motorzaak open. Wat zou er volgens jullie moeten liggen??
Daar bedoel ik mee accessoires. Bv. knipperlichten, uitlaten, sloten, enz
Als jullie daar dan ook merk van zou willen vertellen en als kan een leverancier....
 
Goed merken accesoiries, zoals:

- sport rem- / schakelsetjes
- carbon spul
- dempers
- moertjes en boutjes (van dat sportieve)
- \'gewoon\' goed en mooi opmaakspul voor je motor, niet dat neppe spul (carbonprint, etcetera)

Dat mis ik...

Verder voor de choppers veel chroom en zo, maar dat weet ik verder niet.
 
Goed merken accesoiries, zoals:

- sport rem- / schakelsetjes
- carbon spul
- dempers
- moertjes en boutjes (van dat sportieve)
- \'gewoon\' goed en mooi opmaakspul voor je motor, niet dat neppe spul (carbonprint, etcetera)

Dat mis ik...

Verder voor de choppers veel chroom en zo, maar dat weet ik verder niet.

Kan je wat merken als voorbeeld opnoemen....
 
Booster heeft erg veel...ook heel mooi spul opzich...alleen daar zie je veel te weinig van in de winkels liggen....altijd maar een klein rekje...terwijl ze giga veel hebben...
 
Wat ik belangrijk vind in een motorzaak is dat er voor elke categorie (kleding/sloten/helmen etc) een grote prijsspreiding is. Bijv. gisteren bij een motorzaak geweest; ik wilde een abus-kettingslot hebben maar ze verkochten alleen schijfremsloten... die dingen ben ik niet zo kapot van..

Ook bijv echt en nepcarbon naast elkaar, sommige mensen kunnen het echte niet betalen maar vinden het er wel mooi uitzien. Als je alleen maar echt en perfect spul verkoopt worden je klanten wel heel select, ik bedoel; het gewone volk komt niet meer omdat het te duur is en de zondagsrijdende advocaten en dokters hou je over... :+
 
Stel je voor er gaat een nieuwe Motorzaak open. Wat zou er volgens jullie moeten liggen??
Daar bedoel ik mee accessoires. Bv. knipperlichten, uitlaten, sloten, enz
Als jullie daar dan ook merk van zou willen vertellen en als kan een leverancier....

Van plan om een motorzaak te beginnen? (of heb je er al een?)

Ik vind dat een goede motorzaak heel veel moet hebben, van alles wat en voor ieder wat wils.

Vriendelijk personeel, gratis koffie en veel aanbiedingen!

leverancier, tja

En ook redelijk wat kleding en personeel dat je daar goed bij kan adviseren.


Shark uitlaatsystemen, ooit Ducati 996 uitlaatdempers in een duits motorblad zien staan :9~ , echt mooi! wil ik later als ik groot ben een ducati heb ook gaan kopen.
 
1) koffie
merk: douwe egberts
lev : A&H

2) koekjes
merk: bolletje
lev : A&H

3) stikkers
merk: suzuki
lev : imag

4) extreme uitlaat systemen
merk: 2 brother
lev : dunno

5) zakje goede service
merk: chaptjoy
lev : niet bij safe
 
Van plan om een motorzaak te beginnen? (of heb je er al een?)

Ik vind dat een goede motorzaak heel veel moet hebben, van alles wat en voor ieder wat wils.

Vriendelijk personeel, gratis koffie en veel aanbiedingen!

leverancier, tja

En ook redelijk wat kleding en personeel dat je daar goed bij kan adviseren.


Shark uitlaatsystemen, ooit Ducati 996 uitlaatdempers in een duits motorblad zien staan :9~ , echt mooi! wil ik later als ik groot ben een ducati heb ook gaan kopen.

:^ Accesoires hoeven wat mij betreft ook niet bij een motorzaak op voorraad te liggen, als je maar kunt zien wat er te bestellen valt en dat niet al te lang duurt. Klantvriendelijke houding en zich houden aan gemaakte afspraken is volgens mij veel belangerijker.
 
Als je wijs bent zet je er minimaal 1 pc neer die continue op het motorforum is ingelogd als gast,,,,, dat heb ik nog niet gezien :+

wat denk je daar van ??
 
Wat een motorzaak volgens mij moet hebben is:
A: Veel kennis van technishe zaken,
B: Geen verkooppraatjes,
C: Weten waar ze het over hebben,
D: Veel startkapitaal, want als de klanten netjes
uitleg hebben gekregen, gaan ze naar een grote
zaak hun motor kopen want die zou misschien
iets goedkoper kunnen zijn, en het \"staat\"
beter bij de vriendenkring, en; een grote
zaak zou toch betere service kunnen geven
en een langere bedrijfscontinuiteit moeten
hebben.......
Of trap ik nu op gevoelige tenen???
 
Wat een motorzaak volgens mij moet hebben is:
A: Veel kennis van technishe zaken,
B: Geen verkooppraatjes,
C: Weten waar ze het over hebben,
D: Veel startkapitaal, want als de klanten netjes
uitleg hebben gekregen, gaan ze naar een grote
zaak hun motor kopen want die zou misschien
iets goedkoper kunnen zijn, en het \"staat\"
beter bij de vriendenkring, en; een grote
zaak zou toch betere service kunnen geven
en een langere bedrijfscontinuiteit moeten
hebben.......
Of trap ik nu op gevoelige tenen???

Vandaar dat Safe Failliet is en ik nu zonder werk zit.\ '(
 
Ik ga altijd bij de grote motor zaken kijken, en koop bij de kleine.

Alleen voor kleding ed koop ik bij de grote omdat de kleine Dealers die niet erg veel op voorraad hebben meestal (kan wel alles bestellen, maar ik wil graag passen).

Ik ga voor service en de gemoedelijke sfeer (+biertje op vrijdag avond en zat middag :) )

Dus je hebt ook een koelkast nodig.
 
Ik ga voor service en de gemoedelijke sfeer (+biertje op vrijdag avond en zat middag :) )

Dus je hebt ook een koelkast nodig.

Nou, degene met alle nuttige informatie in dit topic kan dus de ultieme motorzaak beginnen (iemand de oudejaarsloterij gewonnen?)
 
Ik ga altijd bij de grote motor zaken kijken, en koop bij de kleine.

Alleen voor kleding ed koop ik bij de grote omdat de kleine Dealers die niet erg veel op voorraad hebben meestal (kan wel alles bestellen, maar ik wil graag passen).

Ik ga voor service en de gemoedelijke sfeer (+biertje op vrijdag avond en zat middag :) )

Dus je hebt ook een koelkast nodig.


Dat is een GOED idee.

Wheelie practise op vrijdagavond?? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan