Wat zou er jn het On-board gereedschapssetje moeten zitten?

Vermeulen77

MF'er
16 okt 2012
73
0
Amersfoort
Vraagje.... Blijkt dat de vorige eigenaar zo "slim" is geweest om het gereedschapssetje mee te nemen. Dus ik moet er zelf ff iets instoppen.

Wat zou ik uit jullie ervaring mee moeten nemen?

Ander vraagje: is er nog zo'n aTRE beschikbaar? Ben er benieuwd naar.

Groet,

Emile.
 
Dat hangt van de motor af.. maar bij je avatar staat SV650. :?

Ik heb de standaard set er jarenlang ook uitgeflikkerd ivm gewicht :+ en nooit nodig gehad.
Bij pech de wegenwacht maar bellen. Als er wat is dan zal het vast niet simpel zijn.
En die wegenwacht kan ook ff wat meer repareren. :z

Als ik met de 2takten ga rijden neem ik wel een setje reserve bougies mee met sleutel.
En een schroevendraaier voor als de koppeling op het blok weer eens verloopt..
 
Maar kleine dingetjes, een pookje die loskomt, imbusjes die uit kuipdelen lopen..
Je kan een multitoolsetje (zie Action voor een paar euro) en een bandenreparatiesetje of spuitbusje meenemen, heb je iets bij je. :9

full


Misschien nog een kleine tang of engelse sleutel voor je koppelingskabel of iets anders.
(wel eens een sleutel uit de tankdop moeten wrikken :') )
Maar benzinepompen hebben ook gereedschap om even wat te doen. :)

Dit is ook aardig compleet. :)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik standaard bij me heb zijn een paar goed passende PB-Swiss inbussleutels (4/5/6) en een paar steeksleuteltjes (10/11 - 12/13) zodat ik m'n vering/demping/schakelset kan aanpassen én het kuipwerk van m'n fiets netjes los kan krijgen (op een manier dat 't ook weer vast kan).

Alle overige spullen uit het orginele setje zijn eigenlijk overbodig omdat je bij problemen tóch afhankelijk bent van een dealerservice/ANWB/......

2012 fiets hier.... Dus veelal garantie tenzij.


Maareh... Had je deze vraag niet beter kunnen combineren met: Kentekenbewijs: hoe meenemen op de motor?! ?

Voordat je dadelijk in diverse sub-fora allerlei vragen gaat stellen die eigenlijk maar één nut dienen :P
 
Laatst bewerkt:
Naast het standaard gereedschap heb ik ook een reservelamp (voor en achter) onder mijn buddy zitten, een rolletje tape en wat tie wraps. Ik heb gelukkig wel een beetje ruimte onder mijn buddy.
 
Het hangt er ook van af hoe groot je technische kennis is. Ben je McGyver, dan heb je genoeg aan een elastiekje en drie lucifers om je hele blok te reviseren. Ik zou zeggen, neem een paar steeksleutels mee in een gangbare maat en wat inbusjes. Mocht je enkele dagen weg gaan, zou je een grotere steeksleutel kunnen overwegen om eventueel de ketting te spannen. In mijn ervaring gaan moderne motoren niet zo snel kapot, en als hij er echt mee stopt, kun je er zelf weinig aan doen. Ga naar je dealer en koop het gereedschapsetje dat bij je motor hoort. Daarvoor is bergruimte in je motor en je kunt er mee doen wat nodig is, iets vastzetten, ketting spannen en wat kleine werkzaamheden. Het rolletje tape en wat tie-wraps, zoals Erik99 hierboven al zegt is een goede aanvulling. Daarnaast lidmaatschap van de ANWB of andere hulpdienst voor de grotere problemen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan