wat zou je doen, t-max of fuoco

mippy

Die hard MF'er
19 okt 2005
349
0
ouderkerk aan den ijssel
Hallo ik heb vorige week tehoren gekregen dat het bedrijf waar ik werk waarschijnlijk gaat verhuizen, op dit moment rij ik 40km per dag heel het jaar door.
In de nieuwe situatie word dit 140km per dag :o :( duzzzz ik rij nu een t-max maar met de gladheid ben ik nu als blij dat ik er ben, laat staan als ik dan nog ff 50km verder moet rijden.
Vandaar dat ik aan de gilera fuoca zit tedenken, misschien zit er wel een motor van de zaak in?? in ieder geval een goede vergoeding.
Ik ben alleen bang dat ik aan power ga inleveren met de gilera, pk's blijven wel het zelfde alleen het gewicht niet.
En het hele tank verhaal word ik ook niet blij van, om de dag tanken, misschien toch maar de diesel motor de track.
wat zijn jullie meningen of liever bevindingen
groeten mippy.
 
Als je in de winter ook door rijd en je bent bang voor de gladheid, dan een 3-wieler. Maar dan wel iets erbij kopen wat nog wel 2 wielen heeft voor de zomer. :)
Of waarom niet je T-Max houden en voor de gladde dagen een zuinig autootje?
 
Je schrijft niet of je de scoot gebruikt om geen last van files te hebben.
Momenteel zit ik met hetzelfde "probleem" van ca. 40 km per dag naar 190 km per dag (gelukkig maar 3 dagen per week). Op het moment is het weer nog gunstig maar als ik het niet meer verantwoord acht wordt het toch waarschijnlijk de auto, met alle gevolgen (files) van dien.
Daarnaast tank ik ook om de dag; maar daar valt mee te leven.
Als ik de keuze zou moeten maken denk ik dat ik zou kiezen voor zolang mogelijk met de scoot rijden en als het niet anders kan de auto pakken.
Overigens valt die 190 km per dag tot nu toe nog mee; hoef nog niet in het donker te rijden maar straks over een paar weken zal dat zeker anders zijn; we zullen zien.

Succes met je keuze.

Groeten John
 
Ik rij dagelijks ruim 100km op mijn MP3 400.
Op zich vind ik het vermogen voldoende. Voor de Fuoco geldt dat hij tov de MP3 iets meer vermogen heeft maar het gewicht is ook iets hoger dus dat heft elkaar zo'n beetje op.
De benzine tank is idd gewoon te klein. Ik rij zo,n 1 op 23 en dat houdt in dat ik vaak toch om de dag moet tanken omdat hij bij 10 liter al op reserve gaat. je hebt dan nog 2 liter over.

Het grote voordeel is wel het rijgedrag onder zeer slechte weersomstandigheden.
T.ov. de MP3 is de Fuoco wel een machine die je wat lekkerder heen en weer door de bochten smijt.
Zodra er een Fuoco 800 uitkomt ben ik verkocht
 
ik gebruik de scooter gewoon omdat ik het leuk en lekker vind om scooter te rijden.
Ben wel begonnen met de verkoop van de auto, voor een motor ivbm de file's maar dat is nu alweer 7 jaar geleden.
hoe de file's op dat traject zijn?? geen idee :N .
alleen in de herfst en winter lijkt mij drie wielen over deze afstand wel veiliger.
ik heb alleen gelezen dat de fuoco wel een doorstige machine is.
het traject is volgens mij 80 km wegen waddinxveen, boskoop, alphen, en dan de n11 en laten ze de 80km wegen daar nu niet zo best strooien, zeker niet op de tijd dat ik er rij, ik moet om 06.00 uiterlijk weg rijden.
greetz mippy
 
Gewoon je T max houden als je bang bent voor gladheid tijdens de winter rijd schorsen, en een klein Suzuki auto'tje erbij nemen.
Waarom zou je overstappen op muziekdoos :X
 
Gewoon je T max houden als je bang bent voor gladheid tijdens de winter rijd schorsen, en een klein Suzuki auto'tje erbij nemen.
Waarom zou je overstappen op muziekdoos :X
Sluit ik me bij aan. Trouwens ik denk dat de stabiliteit van zon'n MP3/ Fuocco vaak wat overdreven wordt. Natuurlijk zal z'n wegligging beter zijn bij slechter weer en (lichte) gladheid maar schuiven zie ik dat ding net zo goed, als het té wordt. Het is tenslotte geen sneeuwscooter. Daarnaast, met al die pekel op de weg en zo'n complexe ophanging?. Zet ik toch m'n vraagtekens bij.
 
Kort en krachtig de Fuoco, ondanks het te vaak moeten tanken

Ik heb gereden met en fikse hagel en sneeuw in maart, op mijn MP3, maar je blijft teminste wel overeind, en daar hadden alle andere 2 wielers moeite mee, en tuurlijk glij je, maar dat doe je met een auto ook onder die omstandigheden.

En wat de pekel doet dat moet de tijd uitwijzen, daar durf ik nog geen uitspraken over te doen misschien Erik want die rijdt al wat langer

Ben alleen benieuwd wat, de winterbanden doen, want ik reed met mijn gewone banden destijds maar daar kom ik de aankomende winter wel achter en setje velgen kosten ongeveer net zoveel als een setje banden.
 
Maar wat maakt een T-max dan ongeschikt voor 190 km/dag?
En die 80km/u wegen van Waddinxveen naar de N11 zitten weinig bochten in...
Ik denk dat je met andere scooters ook om de dag moet tanken...

Koop dan idd voor de winter een oud autootje van 1000euri,
Veiliger dan MP3 enz.
 
De t-max zal met zulke km wel duurder uitvallen in onderhoud en niet een beetje (ketting aangedreven).
Desondanks geef ik mad masc gelijk, hij zou met deze afstand ook geen probleem mogen hebben.
Wat de stabiliteit betreft van de 3-wielers, wel ik ben er ook erg nieuwschierig naar en ga me deze winter eens eentje huren, goedkope oplossing om eens uitsluitsel te krijgen. (35 euro/dag)
Moest hij inderdaad veiliger zijn zou ik er geen twee seconden overdenken om om te ruilen, veiligheid >looks maar heb er toch mijn twijfels over.
 
Daarnaast, met al die pekel op de weg en zo'n complexe ophanging?. Zet ik toch m'n vraagtekens bij.
Misschien niet helmaal duidelijk wat ik hier nu bedoelt heb. Als je wilt doorrijden met een scooter zul je hem toch moeten beschermen tegen pekel ed, wil je hem mooi blijven houden. Dus velgen ed inspuiten met Vaseline spray oid. Nu is het eropspuiten niet zo'n punt maar om die troep eraf te krijgen, na de winter, ben je wel even bezig. Dat is dus waar ik bedoel met complexe ophanging ik zie me al die rotzooi er niet tussenuit poetsen/peuteren.
 
Vind zo'n Fuoco wel een stoer, apart ding; uitstekend geschikt om 70km heen en 70km terug te rijden.
Ga er gewoon eens op rijden: kijken of 'ie echt zo veel stabieler/ comfortabeler is dan een 2 wieler.
 
Niet doen, ik heb vandaag mijn 3 jarig neefje bezig gezien met zijn driewieler hij haalt heel wat uit met dat ding maar als die gaat dan gaat die goed _O- .
Ik begrijp dat legio's weglopen die muziekdozen.
Nu komt mijn persoonlijke mening :Y ze zien er niet uit, het rijd niet lekker, het verkeer ziet je niet als volwaardig verkeersdeelnemer.
Dat heb je helemaal niet op een solex of anders de vrouwtjes komen dan zelfs een praatje met je maken omdat je op een solex rijdt.
Ik weet nog wel meer redenen op te noemen maar geen zin in.
Waarom slaat het niet aan bij de Italianen en spanjaarden en fransen nou heel simpel zij weten wat hip is en ze willen er nog niet eens op dood gevonden worden over 10 tot 20 jaar weet niemand meer dat ze ooit bestaan hebben maar een solex, Tmax, Burgman legio's.
 
Laatst bewerkt:
Een Fuoco natuurlijk! Waarom zou je daar aan twijfelen? Als het glad is zal ie ook wel schuiven, maar je blijft tenminste overeind. En een fuoco heeft ook wel wat meer off-road capaciteiten. Als je de testen mag geloven, zal je ook aan sportiviteit niet moeten inboeten. Een fuoco vraagt om sportief rijden, vandaar ook zijn verbruik. Op die drie wielen zal je zekerder van jezelf en je voertuig zijn en iets verder durven gaan waar je anders al met de daver op het lijf zit.
Ik lees hier dat er heel wat zijn die twijfelen of je met een fuoco wel door de file kan en raden een klein auto'tje aan??? Een fuoco of mp3 is niet breder dan een doorsnee motorscooter of motorfiets met side-cases, integendeel. Wat de tank betreft, de meeste scooters hebben der één van rond de 12l.
Ik zou het in ieder geval wel weten.
En geef toe, een T-max wordt nogal overroepen. Ik ben altijd verbaast, hoe klein en weinig indrukwekkend ie is als je der werkelijk naast staat. Zelfs mijn ouwe Kymco Xciting ziet er grootser uit. }) _O-
 
Niet doen, ik heb vandaag mijn 3 jarig neefje bezig gezien met zijn driewieler hij haalt heel wat uit met dat ding maar als die gaat dan gaat die goed _O- .
Ik begrijp dat legio's weglopen die muziekdozen.
Nu komt mijn persoonlijke mening :Y ze zien er niet uit, het rijd niet lekker, het verkeer ziet je niet als volwaardig verkeersdeelnemer.
Dat heb je helemaal niet op een solex of anders de vrouwtjes komen dan zelfs een praatje met je maken omdat je op een solex rijdt.
Ik weet nog wel meer redenen op te noemen maar geen zin in.
Waarom slaat het niet aan bij de Italianen en spanjaarden en fransen nou heel simpel zij weten wat hip is en ze willen er nog niet eens op dood gevonden worden over 10 tot 20 jaar weet niemand meer dat ze ooit bestaan hebben maar een solex, Tmax, Burgman legio's.

Met alle respect, maar dit is je reinste onzin. :Y :o
Alleen om zijn prijs laten velen de fuoco links liggen. :Y
Maar als je de mogelijkheden hebt moet je niet twijfelen.
Driewielers zijn een nieuwe techniek in de motorwereld en volgens mij gaan we heel binnenkort nog heel wat meer zien. :Y We zijn nu éénmaal nogal achterdochtig bij iets nieuws.
Goeie wijn hoeft echter geen krans.
Wat de dametjes betreft, ze zijn er dol op. *O*
Ook al geven ze het niet graag toe, ze vinden hem ongelooflijk stoer en zitten zelf graag wat comfortabeler en veiliger achterop. :] *O*
Een moderne dame op een Harley of een veelkleurige sportmotor? Dat is al lang voorbijgestreefd. Liever een motorscooter, zelfs met drie wielen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Harinkje
ik ben het met je eens, over smaak valt niet te twisten.
Maar hoeveel kilometers heb jij op een Fuoco / Mp3 gereden dan ???

Ik heb in 6 maand tijd er 12.000 km's opgezet, en hij begint nu een beetje los te komen, en heb in middels het vermogen van de 400cc opgekrikt naar een 38 of 39 pk, dus weinig verschil met een standaard Fuoco, het rijgedrag vind ik meer met een k75 te vergelijken, het is wat lomp, en het drukt wat in de bochten van achteren, op hogere snelheden, maar het is een heerlijke toermachine hoor.

De Fuoco heeft 10kg minder gewicht, dan een MP3, maar de Pirelli banden, maken kennelijk een behoorlijk verschil met de wegligging, want onderhuids zijn ze precies het zelfde, Frame en ophanging zelfs het blok heeft maar een klein verschil, de Fuoco heeft een 100cc meer, en heeft misschien een ander motor management, maar zuigerstang, krukas en dergelijke is allemaal het zelfde.
 
Zoals ik al aan gaf de mensen die beter weten zoals de italianen, spanjaarden, fransen etc weten wel beter.
1 goede wijn hoeft niet opnieuw uitgevonden worden omdat jij liever bier drinkt _O- .
1500 km op een muziekdoos nooit meer.
Prijs bullshit :N als ik 80 % heb op mijn rekening heb dan nog niet.
Bandjes lullig onderwerp :Z .
Ik gaf al aan dat dit mijn persoonlijke mening is, past het niet in je straatje dan heb jij pech :W
 
Laatst bewerkt:
Denk dat jij pech hebt haringkje, je sluit bij voorbaat iets uit waar je geen rijervaring op hebt, beetje kortzichtig als je het mij vraagt.,
 
Jongens niet vechten *D :Y
ik vind de fuoco in het zwart echt een madmax voertuig, en als je daar mee kunt driften in de winter! mooi toch.
het is dat je met een quad in de file staat anders was ik daar mee naar mijn werk gegaan, alleen op deze afstanden word datdan echt wel onmogelijk, ivbm kleine tank.
ga gerust verder met bakkelijen met zijn alle *O* *O* is wel gezellig.
 
Ik vind de Fuoco geen compromis tussen een 2 wieler of een 4 wieler.

Volgens mij is de Fuoco niet zó enorm veel stabieler op ijzel / sneeuw / natte bladeren / modder dan een ouderwetse, 2wielige motorscooter. En dat was geloof ik het enige argument vóór de Fuoco, toch?

Als je met de motorscooter gaat, ga dan lekker jaarrond met de T-max. Neem inderdaad in geval van nood een goedkoop ieniemini-autootje erbij voor als de weeralarmen je om de voren vliegen. Maar ik denk dat je dat autootje geen 10x zal gebruiken per jaar.
 
Ik vind de Fuoco geen compromis tussen een 2 wieler of een 4 wieler.

Volgens mij is de Fuoco niet zó enorm veel stabieler op ijzel / sneeuw / natte bladeren / modder dan een ouderwetse, 2wielige motorscooter. En dat was geloof ik het enige argument vóór de Fuoco, toch?

Als je met de motorscooter gaat, ga dan lekker jaarrond met de T-max. Neem inderdaad in geval van nood een goedkoop ieniemini-autootje erbij voor als de weeralarmen je om de voren vliegen. Maar ik denk dat je dat autootje geen 10x zal gebruiken per jaar.
Sluit ik me helemaal bij aan. Trouwens zelfs al is de Fuoco stabieler op een glad wegdek, durf jij tot het uiterste te gaan met het risico op je bek te gaan?. Een auto kan immers ook glijden, dus een mp3/Fuoco ook...

En geef toe, een T-max wordt nogal overroepen. Ik ben altijd verbaast, hoe klein en weinig indrukwekkend ie is als je der werkelijk naast staat. _O-
De gemiddelde scooterrijder is niet zo kapot van super grote/zware scooters. Niet voor niets wordt ie in Italië zo goed verkocht, anders reden ze wel massaal op een GP 800. Ik ben altijd verbaasd als ik zo'n ding zie staan naast een Goldwing 1800!.

Een t max is: goede wijn behoeft geen krans. Wil je een scooter die het jaren probleemloos en tig duizend kilometers doet, kun je aan een t max geen buil vallen. Dat zal de Fuoco nog moeten bewijzen, zeker ook omdat er geen enkel ander model is in het huis van Piaggio met het Master blok, wat zo veel gewicht voort te stuwen heeft. Is dat daar oorspronkelijk wel voor ontworpen, vraag ik me dan af.
 
Gewoon doen wat je zelf wilt, jij moet er tenslotte op rijden.

Ik kan me herineren dat je er een tijdje geleden een soortgelijk topic had gestart. Als ik jou was zou ik dus voor die Fuoco gaan, al was het alleen maar dat je die graag wilt.

Iig succes met je keuze
 
Ik vind de Fuoco geen compromis tussen een 2 wieler of een 4 wieler.

Volgens mij is de Fuoco niet zó enorm veel stabieler op ijzel / sneeuw / natte bladeren / modder dan een ouderwetse, 2wielige motorscooter. En dat was geloof ik het enige argument vóór de Fuoco?

Het is toch logisch dat je met 3 wielen stabieler rijd dan met 2? :? Zelfs bij stilsstand blijft een mp3 of Fuoco overeind. Op een nat wegdek kan je sowieso al niet wegslippen. En van aquaplanning heeft een motor ook al minder last omdat in tegenstelling tot een autoband, motorbanden rond zijn en geen plat vlak hebben. Op 4 wielen sta je mee aan te schuiven in de file (zelfs met een quad). Met 3 wielen dus niet want een fuoco is niet breder dan eender welke motor. 3 wielen is dus zeker een enorm compromis.
Moet je maar eens op zoek gaan naar You-tube test filmjes, die zijn er genoeg en je bent meteen overtuigd.

Dit even terzijde, ik zag ooit een reportage over de "making of' van een nieuwe film.
Men had een paar spectaculaire beelden nodig van motor's die tegen de grond zouden gaan. Men had daarbij gedacht aan Fuoco's, omdat die toen vrij nieuw waren en er nogal futuristisch uitzagen. Men is echter van het idee moeten afstappen. En hier een vrije vertaling van wat die stuntman toen zei. Verdomme, je krijgt die verrekte dingen gewoon niet tegen de grond. We hebben al een paar draaidagen verloren, hopelijk worden die tweewielers gauw geleverd. Het geeft niet wat het is als het maar geen drie wielen heeft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan