Wat zou je eerst kopen? Navigatie of communicatie?

Volgens mij zit er wel ergens in het menu zo'n optie maar het is niet zo makkelijk bereikbaar als in een garmin of echte tomtom.. Wel kun je gpx bestanden inladen en dat is voor mij het belangrijkste...
 
Vraagje aan de TomTom go app gebruikers: geeft deze ook de ritstatistieken weer? Trip1/trip2, totale km’s, gem snelheid, max snelheid, rijtijd enz.

En hoe verhoud de smartphone zich mbt gps nauwkeurigheid/-snelheid tov een echte navi?

Hoi,

TomTom Go voor android geeft deze de huidige snelheid resterende rijsttijd en resterende KMs.
Tijdens traject controle geett deze de gemiddelde snelheid van het traject.

Niet de de andere statistieken die je vraagt

Nauwkeurigheid is zeer hoog maar ik kan me voorstellen dat als je een slecht toestel hebt dat de nauwkeurigheid ook minder is. Ik heb het gebruikt op een Sony Z1 compact en nu op een Samsung A5.
 
Volgens mij zit er wel ergens in het menu zo'n optie maar het is niet zo makkelijk bereikbaar als in een garmin of echte tomtom.. Wel kun je gpx bestanden inladen en dat is voor mij het belangrijkste...

TomTom Go is een echte TomTOM. Vroeger kon je alleen maar TomTom software kopen voor op je smartphone wat toen nog geen smartphone genoemd werd.
 
Zelf heb ik gekozen om een navigatiesysteem van tomtom aan te schaffen en heb hier nog geen spijt van gehad.
Het is ideaal om van te voren een leuke route te maken, en je ziet de bochten op de tomtom al aankomen.
 
Vraagje aan de TomTom go app gebruikers: geeft deze ook de ritstatistieken weer? Trip1/trip2, totale km’s, gem snelheid, max snelheid, rijtijd enz.
Niet dat ik weet. Zit even te kijken, maar dat zit er zo te zien inderdaad niet in. Maar wat heeft dat met navigatie te maken dan? En niets weerhoudt je er natuurlijk van om voor dat soort statistieken een andere app ernaast te draaien. Geen ervaring mee overigens, mij interesseren die stats niet, maar anderen hebben daar vast meer suggesties voor.

En hoe verhoud de smartphone zich mbt gps nauwkeurigheid/-snelheid tov een echte navi?
Waarom zou de TomTom app op de smartphone niet "een echte navi" zijn? Een goede smartphone en een goed dedicated navigatie-device blijken volgens deze en deze interessante tests (gevonden via deze eveneens interessante stackexchange topic) ongeveer even betrouwbaar.
 
Dat is nog wat trouwens... Lange stukken in het donker rijden. Zeker in het buitenland. Heerlijk om dan navigatie te hebben; dat rijdt zo veel minder vermoeiend.
 
Mijn mening is dat je het beiden niet nodig hebt. In het buitenland rijd ik lekker met een kaart en communiceren doen we tijdens de navigatie/plas/peukie stops. Stop het geld lekker in peut en ga er op uit.
 
Mijn mening is dat je het beiden niet nodig hebt. In het buitenland rijd ik lekker met een kaart en communiceren doen we tijdens de navigatie/plas/peukie stops. Stop het geld lekker in peut en ga er op uit.
Als je gewoon stopt met roken spaar je binnen de kortste keren geld zat uit voor een navigatiesysteem en een bluetooth setje ;) Kun jij ook een keer die luxe ervaren :)
 
Als je gewoon stopt met roken spaar je binnen de kortste keren geld zat uit voor een navigatiesysteem en een bluetooth setje ;) Kun jij ook een keer die luxe ervaren :)
Ik rook niet eens moet je nagaan :P En ik hoef al die luxe niet joh. Vorig jaar 2weken door Schotland gereden op de kaart en communiceren met arm en hand gebaren.
 
Navigatie eerst. En zonder geluid graag. Ik had een lease Skoda met Navi die bij elke afslag zei " ...met inachtneming van de verkeersveiligheidsvoorschriften ". Hoe irritant is dat ! Dus na 1u het geluid voor de leaseperiode van 5 jaar op nul gezet.
Op de motor een oude TT urban Rider. Bij lokaal rijden (en onverharde passen), klem ik een oldskool Michelin kaart op het stuur. Zie de foto. Tot 100
20180817_085027.jpg
kmu gaat dat uitstekend en prima overzicht. Geen tanktas: wel gehad maar toch te onhandig.
 
@SadBunny omdat het bijhouden van de rijstatistieken voor mij juist de reden is om een navi boven een smartphone te verkiezen.

Navigeren alleen kan ook eenvoudig via Google Maps of Apple Kaarten.
 
Niet dat ik weet. Zit even te kijken, maar dat zit er zo te zien inderdaad niet in. Maar wat heeft dat met navigatie te maken dan? En niets weerhoudt je er natuurlijk van om voor dat soort statistieken een andere app ernaast te draaien. Geen ervaring mee overigens, mij interesseren die stats niet, maar anderen hebben daar vast meer suggesties voor.


Waarom zou de TomTom app op de smartphone niet "een echte navi" zijn? Een goede smartphone en een goed dedicated navigatie-device blijken volgens deze en deze interessante tests (gevonden via deze eveneens interessante stackexchange topic) ongeveer even betrouwbaar.
De telefoonapplicatie is veel sneller dan de rider uit welke serie dan ook waar het dan weer een stuk minder is is dat je wel een route kunt instellen, kronkel, kortste of snelste is het in het geval van een iPhone nog steeds niet mogelijk een voorgeschreven route in de applicatie te laden en deze te rijden. Wat dat betreft is TomTom icm iPhone maar erg laks, eigenlijk gewoon ronduit kut omdat ik net zoveel voor de applicatie betaal als een Android gebruiker. Zodra ik overtuigd ben dat een andere applicatie dat wel voor mekaar heeft gaat de middelvinger richting TomTom.
 
De telefoonapplicatie is veel sneller dan de rider uit welke serie dan ook waar het dan weer een stuk minder is is dat je wel een route kunt instellen, kronkel, kortste of snelste is het in het geval van een iPhone nog steeds niet mogelijk een voorgeschreven route in de applicatie te laden en deze te rijden. Wat dat betreft is TomTom icm iPhone maar erg laks, eigenlijk gewoon ronduit kut omdat ik net zoveel voor de applicatie betaal als een Android gebruiker. Zodra ik overtuigd ben dat een andere applicatie dat wel voor mekaar heeft gaat de middelvinger richting TomTom.

Probeer sygic eens Sygic Most advanced offline GPS Navigation app
 
Tussen die twee keuzes; navigatie. Ik heb nog nooit een communicatiesetje gehad (en rij vrijwel altijd alleen) dus ik weet niet wat ik mis ... maar ik weet wel zeker dat ik geen setje wil waarmee ik kan telefoneren of muziek luisteren. Ten eerste vind ik het heerlijk ontspannend zonder muziek of gepraat aan de kop, en ten tweede lijkt telefoneren op de motor me een slecht idee voor de verkeersveiligheid.

Collega's moeten maar accepteren dat ik onbereikbaar ben wanneer ik op de motor onderweg ben. Vroeger was dat voor iedereen zo, en in mijn werk vergaat de wereld niet in drie kwartier (al denken sommigen daar soms anders over).
 
@SadBunny omdat het bijhouden van de rijstatistieken voor mij juist de reden is om een navi boven een smartphone te verkiezen.
Maar dat kan toch ook gewoon met een smartphone? Waarom zou je je stats dan liever op een navi apparaat bijhouden dan op een smartphone?

@SadBunnyNavigeren alleen kan ook eenvoudig via Google Maps of Apple Kaarten.
Dat klopt, alhoewel ik het minder eenvoudig vind. De TomTom kan ik met één blik helemaal aflezen, elke andere navi app die ik geprobeerd heb was minder makkelijk qua intuïtieve afleesbaarheid. Maar dat zal vast ook deels gewenning en deels persoonlijke voorkeur zijn. Soms heb ik een andere telefoon en TomTom Go nog niet geïnstalleerd, of doet de app het om een of andere reden niet, en moet ik terugvallen op Google Maps... Ik vind het een crime. Moet altijd drie keer kijken voordat ik wat er op het scherm staat kan matchen aan de echte wereld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan