Wat zou jij doen in dit geval ?!?

Wat zou jij doen met de tank??????

  • Gewoon laten overspuiten!

    Stemmen: 2 7,1%
  • Tankbagster er over heen en klaar is kees!

    Stemmen: 0 0,0%
  • Gewoon laten zo als het is, straks valt het niet meer op!

    Stemmen: 24 85,7%
  • Andere optie????

    Stemmen: 2 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    28

Honda CBR600F

Die hard MF'er
15 okt 2004
277
1
Zeewolde
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Honda Fireblade uit 1994 (zie attachement) :}
Weet nog niet zo goed hoe je een plaatje hierin moet plaatsen :?

Op mijn tank zitten wat krasjes, wat je niet op een meter afstand kunt zien. Je moet echt van dichtbij kijken om de krasjes te kunnen zien.
De tank is natuurlijk niet meer nieuw, dus gebruikersspoortjes zitten er altijd op :P

De rest van de motor ziet er gewoon tip top uit, dus ik struikel alleen maar over het feit hoe de tank er uitziet. Ik loop al de hele tijd met het idee om hem te laten overspuiten, maar dat schijnt ook een duur geintje te zijn :(
Anderzijds zit ik te denken om er een tankbagster in de kleur zwart overheen te doen, maar dan lopen de stickers weer niet mooi over (vindt ik?).

Aan de andere kant heb ik zoiets van "Ach, de krasjes zijn alleen maar zichtbaar van een afstandje en met alle zomerstof zie je het toch niet meer!".
Dus hierbij open ik maar effe een topic om de meningen van anderen te horen.

Thanx................
 
Sorry attachement vergeten!




Bij deze.................

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/176376/8ea24b86a224659c811b40664967575d (Fireblade.jpg)​
 
full
 
hmmmmm, ik heb altijd maar de mening, de motor is een gebruiksartikel, je kan hem niet in showroom staat houden. Maar goed, het is ook een hobby van je dus als je gelukkiger bent in een tip-top machien zul je veel plezier beleven aan je machine net dat beetje extra te geven.

suc6

Je moet een plaatje terugbrengen naar 100kb, dan via een post attachemnt gebruiken een je plaatje toevoegen. :( die timbo is me te vlug af....

gewoon [ imgatt ] in je text toevoegen. zonder spaties dan ;)
 
misschien kun je proberen om de krasjes weg te werken met commandant en de boor met zo'n doek erop
 
Ik heb alleen nog geprobeerd de krasjes weg te werken met Turtle Wax, maar dat heeft niet echt geholpen |(

Zo'n boor met zo'n poetsschijf erop kan ik inderdaad proberen :}
Gaat altijd sneller dan als je het zelf doet. Het schijnt dat door de warmte en de juiste poetsspul de krasjes minder worden *D
 
Thanx Bladerunner, insgelijks :}

Van de week heb ik er aluminium voor stepjes opgezet *D
Tevens heb ik de oranje steunbeugel aan de bovenkant zwart gemaakt.
Nu nog effe wachten op een telefoontje, want ik had de passagierszitje weggebracht om hem met zwart sky te laten bekleden. Dat paarse vond ik niks :?
 
Oh ja, tevens de knipperlichten vervangen voor kleine witte knippers :}

Helaas geen digitale camara om één en ander te tonen :(
Als het goed is heb ik er wel één aan het eind van de weeg :P
 
doen wat je hart en portomonnee zeggen.

toen ik op mn bek ging met mn bandit had ik ook een nieuwe tank nodig.
2e hands gevonden en moest dus gespoten worden. ik zou klaar zijn met alleen tank spuiten, maar ik ben een poser en was bang voor kleurverschillen. dus toen maar de hele motor gespoten. was wel een rib uit mn lijf, maar hij staat nu wel heel strak in de lak :)
 
ik heb speciaal spul van autoglym voor dit soort krasjes, kost 50 euro de fles, maar werkt perfect en is goedkoper dan laten overspuiten. Bovewndien is het gewoon handig om te hebben.
 
Eve heel goed polijsten met commandant, eventueel eerst rood en dan nog met groen. Doe je het met een poestmachine dan gaat het wel snel, maar moet je ook op passen bij randjes en/of stickers. Hier kan de lak dan erg dun worden.

Dan wassen met 'auto'shampoo en dan in de Turtle wax.

Succes! :)
 
Volg de uitslag van de poll nou maar... *D
na polijsten nix meer aan doen! Gewoon leuke fiets hoeft toch niet in vitrine-kastje 8-)
 
zijn deze door de lak heen ? Zo niet dan zou je de boel kunnen poetsen en daarna op nieuw in de blanke lak heen
 
bagster heeft de tanktas zelfs in jou kleur. lopen de stickers ook weer mooi strak over. En je kunt er nog een tanktas op zetten ook.

ben met toevallig net aan het orienteren voor een bagster voor mijn R6.

(CBR 900 - 1993 - 'steel grey / black / fluo')
1235E.jpg


zadel opnieuw bekleden.. bagster levert ook een poser zadel..
2008E.jpg



je zou ook bij je dealer eens kunnen vragen wat een hele nieuwe tank kost. soms valt dat nog best mee. al denk ik dat Honda een van de duurdere merken is qua onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
zijn deze door de lak heen ? Zo niet dan zou je de boel kunnen poetsen en daarna op nieuw in de blanke lak heen
:^

Commandant heeft een heleboel poetsmiddelen om stukje bij beetje de boel weer piekfijn te krijgen, altijd goedkoper dan laten spuiten, en als dat poetsen niet helpt: blanke lak.
 
ben er toch wel makkelijk in, kijk jij naar je tank als je rijdt? Ik niet. Dus lol maken met dat ding , lekker rijden en op een afstandje zie je die krassen niet. Maar goed, Dat zou ik doen in dat geval. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan