Wat zou jij doen?(verzekeringsvraagje)

Nemen of niet?

  • Ja, € 1500,-- innen en op zoek naar wat nieuws

    Stemmen: 17 89,5%
  • Nee, vragen wat de reparatie kost wat nodig is en reparen

    Stemmen: 2 10,5%

  • Totaal aantal stemmers
    19

Groetenboer

MF veteraan
19 apr 2008
2.017
1
Enschede
Voor mijn motor krijg ik van de verzekering uitgekeerd € 1500,--
als arme student vind ik dit veel geld, maar niet genoeg!
een motor als ik heb (of is het had) doet op internet dat bedrag, maar dan wel zonder nieuwe banden en kettingset, die er net op zat.
Mijn vraag is, nemen of niet nemen?

Omtrent suus GSX600f '95 met kuipschade (wat mij niet veel boeit, als ie maar rijdt)

edit: deze motor: Blauwe Suzuki gestolen in Amstelveen - EN TERUG!
 
Laatst bewerkt:
ik zou het wel accepteren... inderdaad niet veel geld maar ja, zo'n gsxfje is niks meer waard tegenwordig. bovendien, over de staat van slijt onderdelen valt altijd te discusseren!
 
Ik weet het niet.. misschien is repareren wel goedkoper en kom je beter uit......
ligt eraan wat je nog voor nieuws wil dan,.
 
Geld innen, en je banden wisselen voor andere (setje circuitbanden oid), als je die echt wilt houden tenminste. slijtage onderdelen hebben een waarde van 0 bij verzekeringswerk
 
Is je motor Total Loss verklaard na een ongeval of was je motor gestolen?

Bij ongeval waarbij ander persoon schuldig was: kijken of je je motor volledig kan laten repareren op kosten van de schuldige.
Bij diefstal: meestal krijg je de dagwaarde ervoor terug, je kan alleen nog proberen om ene hoger bod los te peuteren door onderhandelen/argumenteren.
 
Is er ook nog een scenario waarbij je de motor kan houden EN geld kan krijgen?
Want ik begrijp dat ie gewoon rijdbaar is?
 
Geld innen, en je banden wisselen voor andere (setje circuitbanden oid), als je die echt wilt houden tenminste. slijtage onderdelen hebben een waarde van 0 bij verzekeringswerk
hmm de kettingset zit er nu 5000 km op, en de bandjes 1500 oid.
dus niet super veel...daarbij is het natuurlijk mijn schatje (1e motor)

Iemand overigens nog een idee wat ik beter kan doen, direct op zoek naar een nieuwe 2e hands, of wachten tot rond november en dan n nieuwe 2e hands kopen. (ook omdat ik in november zwaar mag)
 
Is er ook nog een scenario waarbij je de motor kan houden EN geld kan krijgen?
Want ik begrijp dat ie gewoon rijdbaar is?
nou, de politie zei dat ie niet rijdbaar was, en de monteur vertelde dat er iets met het stuurkolom was. maar dit was vrij onduidelijk.

edit: dat scenario is er niet. of geld of motor. helaas
 
Laatst bewerkt:
Als niet rijdend-> penningen incasseren na daarover onderhandelen en op zoek naar wat anders, succes iig.
 
Is je motor Total Loss verklaard na een ongeval of was je motor gestolen?

Bij ongeval waarbij ander persoon schuldig was: kijken of je je motor volledig kan laten repareren op kosten van de schuldige.
Bij diefstal: meestal krijg je de dagwaarde ervoor terug, je kan alleen nog proberen om ene hoger bod los te peuteren door onderhandelen/argumenteren.
diefstal, economisch total-loss verklaard.
 
Kut hoor.. echt zuur -O-
Ik denk dat ik zou cashen en wat anders zou gaan zoeken... maak je toch nog van de nood een deugd (nieuwe motor is toch leuk :) ) Op MF komen soms best leuke fietsen langs voor dat geld.
 
stuurkolom......

halen ze je fiets niet in de war met een swift ofzo? :+


als t goed is mag je er een keer naar kijken, neem iemand mee die er verstand van heeft... kan jou een kostenindicatie geven
 
zou dan zeker niet de motor trgnemen en proberen te onderhandelen over de uitkeringsprijs.
als ie volgens politie en monteur niet veilig is zou ik het geld nemen en sparen tot winter cq lente

als je hem trg neemt kan je erge spijt krijgen qua uitgaven enz
als je hem wegdoet krijg je in ieder geval 1500. dat ben je na een mnd weer vergeten als je het te weinig vind.
 
Laatst bewerkt:
stuurkolom......

halen ze je fiets niet in de war met een swift ofzo? :+


als t goed is mag je er een keer naar kijken, neem iemand mee die er verstand van heeft... kan jou een kostenindicatie geven
haha
njah iig iets wat met het stuur te maken had, en dus best handig op n motor :+

ik denk dat ik ga cashen, en een motor ga importeren uit duitsland...
op mobile.de staan genoeg leuke goedkopere motoren.
 
Laatst bewerkt:
zou dan zeker niet de motor trgnemen en proberen te onderhandelen over de uitkeringsprijs.
als ie volgens politie en monteur niet veilig is zou ik het geld nemen en sparen tot winter cq lente

als je hem trg neemt kan je erge spijt krijgen qua uitgaven enz
als je hem wegdoet krijg je in ieder geval 1500. dat ben je na een mnd weer vergeten als je het te weinig vind.
onderhandelen was geen optie volgens de monteur, zijn inziens was dit een hoog bod, voor de staat van de motor ( bijna 65k kilometers.)
 
Wat ook kan is iets minder cashen en het wrak opkopen en dan zelf weer opbouwen met 2e hands spullen of slopen en losse onderdelen er van verkopen. :Y
Is die monteur betrouwbaar ? want soms doen zij handjeklap met de verzekeringsman en koopt hij het wrak om weer iets mee te doen.
Danny :W :]
 
onderhandelen was geen optie volgens de monteur, zijn inziens was dit een hoog bod, voor de staat van de motor ( bijna 65k kilometers.)


Je doet qua prijs ook geen zaken met die monteur maar je moet rechtstreeks met die verzekerings maatschappij onderhandelen.

zoek wat identieke motoren op op marktplaats en daar een middenweg in zien te krijgen met verzekerings maatschappij
nee heb je, ja kan je krijgen

Edit: ff snel gekeken op marktplaats. prijzen op marktplaats liggen allemaal rond de 1000 tot 1500 voor een 95er.
Zou het maar accepteren dan ook al wil je hem niet kwijt
 
Laatst bewerkt:
Je doet qua prijs ook geen zaken met die monteur maar je moet rechtstreeks met die verzekerings maatschappij onderhandelen.

zoek wat identieke motoren op op marktplaats en daar een middenweg in zien te krijgen met verzekerings maatschappij
nee heb je, ja kan je krijgen

Edit: ff snel gekeken op marktplaats. prijzen op marktplaats liggen allemaal rond de 1000 tot 1500 voor een 95er.
Zou het maar accepteren dan ook al wil je hem niet kwijt
Gedaan, zojuist is deze man officieel motorloos geraakt.
gezien het feit wat de expert zei is het wel redelijk, veel schade, geen stuurslot, reeds overgespoten.
ik ga kijken wat het kost om een motor vanuit duitsland te importeren kost en dan maar direct zwaar zoeken :) gelijk van het geneuzel van 25 kw af:)
 
ik denk dat je een slimme keuze hebt gemaakt. je hebt een leuk bedrag gescoord voor je flink beschadigde motor, waarmee je gelijk kan shoppen voor een zware motorfiets die je toch al binnenkort wilde hebben.

prima zo! *O* :W
 
Slim. wil je je motor terug hebben kun je hem straks waarschijnlijk wel terugkopen van de verzekering, wrakken verkopen ze meestal weer...

1500 is in jouw ogen te weinig en is je motor veel meer waard maar als je reeel gaat kijken doe je echt een goede deal...
 
Terug
Bovenaan Onderaan