Wat zou jij doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Die hard MF'er
4 apr 2009
917
1
Twee maanden geleden ver van mijn woonplaats bij een respectabele motorzaak, die ik niet verder zal noemen mijn motor gekocht. Setje nieuwe banden uitonderhandeld. Ik heb over die banden gezegd, geen goedkope Chinese meuk en geen Continental, want daar heb ik slechte ervaringen mee. Dit was akkoord. Toen ik de motor ophaalde zaten er gloednieuwe Dunlops onder, dus ik was tevreden.
Deze week was ik bij de merkdealer bij mij in de buurt. De medewerker keek naar mijn motor en zei: "weet je dat je banden compleet versleten zijn." Ik stond echt met mijn oren te klapperen, die banden liggen er net 6000 kilometer onder.
Hij zei, dat dit normaal was, want de banden die eronder liggen zijn race-banden type Dunlop Qualifier en die gaan idd bij intensief straatgebruik niet veel langer mee.
Ik voel me natuurlijk een enorme noob, dat ik dit niet wist.
De dealer heeft zich strikt genomen aan mijn eisen m.b.t. de banden gehouden, maar helemaal netjes is dit toch niet te noemen. Te meer omdat ik de verkoper heb verteld, dat ik 30K km+ per jaar rij.
Zelf dus slecht opgelet, maar voel me toch wel lichtelijk beetgenomen.
Welke actie zouden jullie richting de verkopende motorzaak ondernemen?
 
Ik zou ze in ieder geval een mail sturen met het verhaal.
Zoek eens op wat de banden kosten, misschien hebben ze best prijzige banden gemonteerd.
 
Interpretatiefoutje van die zaak. Lijkt mij de beste optie om verhaal uit te leggen en onder coulance iets van korting op een meer geschikt setje te krijgen...
 
Interpretatiefoutje van die zaak. Lijkt mij de beste optie om verhaal uit te leggen en onder coulance iets van korting op een meer geschikt setje te krijgen...

Daar zat ik ook aan te denken, het zijn idd geen goedkope banden. Prijsverschil met Dunlop Roadsmart is maar ongeveer 40 euro per set.
 
Je bent niet beetgenomen, totaal niet zelfs..
Je hebt goede banden gekregen en ze reden prima. Zelfs 6000 km is normaal voor die banden, dus er is geen probleem. Je hebt gekregen waar je om vroeg!

Dat jij een noob bent en zelfs niet ziet, dat je banden versleten zijn, terwijl je zegt veel te rijden. Dat is iets waar de dealer die je de motor leverde niets aan kan doen. Je rijdt (bijna) dagelijks, dan zou je kunnen verwachten dat iemand naar zijn motor kijkt en naar de staat van zijn banden. Verder kan je ook als noob google gebruiken en wist je met een paar klikken welke banden lang mee zouden gaan. Je hebt nu veel grip gekregen en hardere banden bieden vaak minder grip. Kwestie van keuzes maken...

Dus, je hoeft niet te bellen of te mailen. Wees blij met 6000 km zeer goede grip... :)


Noot: ik wordt altijd zo moe van die achteraf jankverhalen op MF van lui die zelf niet nadenken en de "schuld" altijd bij een ander zoeken. Zelfs als er niets te klagen valt... B|
 
Laatst bewerkt:
Zelf dus slecht opgelet, maar voel me toch wel lichtelijk beetgenomen.
Welke actie zouden jullie richting de verkopende motorzaak ondernemen?

Qualifier is een vrij zachte band, daardoor slijten ze ook sneller.
Je kunt je verhaal doen en vragen welke banden beter bij je verwachting zouden passen.
 
Je bent niet beetgenomen, totaal niet zelfs..
Je hebt goede banden gekregen en ze reden prima. Zelfs 6000 km is normaal voor die banden, dus er is geen probleem. Je hebt gekregen waar je om vroeg!

Dat jij een noob bent en zelfs niet ziet, dat je banden versleten zijn, terwijl je zegt veel te rijden. Dat is iets waar de dealer die je de motor leverde niets aan kan doen. Je rijdt (bijna) dagelijks, dan zou je kunnen verwachten dat iemand naar zijn motor kijkt en naar de staat van zijn banden. Verder kan je ook als noob google gebruiken en wist je met een paar klikken welke banden lang mee zouden gaan. Je hebt nu veel grip gekregen en hardere banden bieden vaak minder grip. Kwestie van keuzes maken...

Dus, je hoeft niet te bellen of te mailen. Wees blij met 6000 km zeer goede grip... :)


Noot: ik wordt altijd zo moe van die achteraf jankverhalen op MF van lui die zelf niet nadenken en de "schuld" altijd bij een ander zoeken. Zelfs als er niets te klagen valt... B|


:^
 
Je bent niet beetgenomen, totaal niet zelfs..
Je hebt goede banden gekregen en ze reden prima. Zelfs 6000 km is normaal voor die banden, dus er is geen probleem. Je hebt gekregen waar je om vroeg!

Dat jij een noob bent en zelfs niet ziet, dat je banden versleten zijn, terwijl je zegt veel te rijden. Dat is iets waar de dealer die je de motor leverde niets aan kan doen. Je rijdt (bijna) dagelijks, dan zou je kunnen verwachten dat iemand naar zijn motor kijkt en naar de staat van zijn banden. Verder kan je ook als noob google gebruiken en wist je met een paar klikken welke banden lang mee zouden gaan. Je hebt nu veel grip gekregen en hardere banden bieden vaak minder grip. Kwestie van keuzes maken...

Dus, je hoeft niet te bellen of te mailen. Wees blij met 6000 km zeer goede grip... :)


Noot: ik wordt altijd zo moe van die achteraf jankverhalen op MF van lui die zelf niet nadenken en de "schuld" altijd bij een ander zoeken. Zelfs als er niets te klagen valt... B|

Ik heb heel erg mijn best gedaan om duidelijk te maken, dat de schuld net zo goed bij mezelf ligt. Blijkbaar niet gelukt.
Hiervoor meerdere sets Dunlop Roadsmart versleten, dan hoef je de eerste 6000 km echt niet de slijtage van je banden in de gaten te houden.
 
Je bent niet beetgenomen, totaal niet zelfs..
Je hebt goede banden gekregen en ze reden prima. Zelfs 6000 km is normaal voor die banden, dus er is geen probleem. Je hebt gekregen waar je om vroeg!

Dat jij een noob bent en zelfs niet ziet, dat je banden versleten zijn, terwijl je zegt veel te rijden. Dat is iets waar de dealer die je de motor leverde niets aan kan doen. Je rijdt (bijna) dagelijks, dan zou je kunnen verwachten dat iemand naar zijn motor kijkt en naar de staat van zijn banden. Verder kan je ook als noob google gebruiken en wist je met een paar klikken welke banden lang mee zouden gaan. Je hebt nu veel grip gekregen en hardere banden bieden vaak minder grip. Kwestie van keuzes maken...

Dus, je hoeft niet te bellen of te mailen. Wees blij met 6000 km zeer goede grip... :)


Noot: ik wordt altijd zo moe van die achteraf jankverhalen op MF van lui die zelf niet nadenken en de "schuld" altijd bij een ander zoeken. Zelfs als er niets te klagen valt... B|


full
 
Laatst bewerkt:
Die had ik er vanaf fabriek op mijn kawa z750 liggen.
Na 3500 km was de achterband kaal. Zijn sportieve banden met veel grip. Nadeel is dat ze heel hard slijten.

Hierna is er een setje bridgestones gemonteerd. Ging iets langer mee, maar ik was nog niet tevreden.
Nu rij ik met setjes michelin pilot power3. Achterband gaat 7000 mee.

Als het een voorgeschreven band is voor jouw motor vind ik niet dat je recht hebt op compensatie.
 
Je bent niet beetgenomen, totaal niet zelfs..
Je hebt goede banden gekregen en ze reden prima. Zelfs 6000 km is normaal voor die banden, dus er is geen probleem. Je hebt gekregen waar je om vroeg!

Dat jij een noob bent en zelfs niet ziet, dat je banden versleten zijn, terwijl je zegt veel te rijden. Dat is iets waar de dealer die je de motor leverde niets aan kan doen. Je rijdt (bijna) dagelijks, dan zou je kunnen verwachten dat iemand naar zijn motor kijkt en naar de staat van zijn banden. Verder kan je ook als noob google gebruiken en wist je met een paar klikken welke banden lang mee zouden gaan. Je hebt nu veel grip gekregen en hardere banden bieden vaak minder grip. Kwestie van keuzes maken...

Dus, je hoeft niet te bellen of te mailen. Wees blij met 6000 km zeer goede grip... :)


Noot: ik wordt altijd zo moe van die achteraf jankverhalen op MF van lui die zelf niet nadenken en de "schuld" altijd bij een ander zoeken. Zelfs als er niets te klagen valt... B|

Dit dus..
Krijg je dure banden, is het weer niet goed. Motorbanden slijten nou eenmaal sneller dan autobanden. Daar hou je als motorrijder rekening mee. 6000km uit een setje banden is niet veel, maar zeker niet bijzonder weinig.
Gewoon jezelf beter informeren voordat je de vinger naar een ander gaat wijzen.
In feite ben je akkoord gegaan met elke band, zolang het maar geen Continental of Chinese meuk was. Dat heb je gekregen.
 
Ik vind het een schande dat een dealer je dit flikt. Hij maakt misbruik van het feit dat je alleen opgeeft wat je niet wil. Dan blijft er natuurlijk heel veel over wat er wel kan
Ben maar blij dat ie geen tractorbanden erop heeft gelegd ;)

Dat ze minder km mee gaan vind ik nog het minst erg, de veiligheid is veel belangrijker.
De bandenspanning van die dingen is doorgaans veel lager dan een normale sport/toerband. Als je die dingen oppompt tot 2.0-2.5 (wat je bij een normale sport/toerband doet) zijn ze veel te hard, heb je te weinig raakvlak met de weg, warmen ze daardoor niet op en krijg je niet de grip die je nodig hebt.

Maar goed nu weet je wat de volgende keer moet doen. Niet zeggen wat je niet wil want dat laat teveel ruimte over voor wat er overblijft. Volgende keer duidelijk en concreet aangeven wat je wel wil.

En ik zou de dealer sowieso hiermee confronteren. Reële kritiek kan een leverancier/dealer alleen maar beter maken.
 
Ik heb heel erg mijn best gedaan om duidelijk te maken, dat de schuld net zo goed bij mezelf ligt. Blijkbaar niet gelukt.
Hiervoor meerdere sets Dunlop Roadsmart versleten, dan hoef je de eerste 6000 km echt niet de slijtage van je banden in de gaten te houden.
Klopt, het is volledig je eigen schuld! Simpel...

Je hebt een zware motor gekocht en zachte banden gekregen. Je bent er mee weggereden, dus je was akkoord met de situatie en nu achteraf, ga je klagen? Straks ga je ook klagen, als het onderhoud wat duur uitvalt... want ja, je rijdt zoveel en dan lopen de kosten uit de hand...

Kom op, wees nou eens een volwassen vent en een nette klant. Je hebt letterlijk gekregen waar je om vroeg en als je nu eens heel rustig had gereden. Gingen ze vast 1000 km meer mee... *D
 
Ik vind dat een motorzaak best mag vragen "wat voor banden wil je?" als je zelf niet zegt welke banden je wilt. En als ze denken dat je er helemaal geen verstand van hebt, laten ze er dan wat meer slijtvaste banden op leggen, iemand die zachte banden wil die zegt dat zelf echt wel.
 
Ik flik helemaal niemand iets. Als ik dat wilde had de dealer wel bij naam genoemd. Nogmaals, ik zie dit als een misverstand waaraan ik absoluut mede schuldig ben, door mijn gebrek aan kennis en door geen duidelijker eisen te stellen. Teruglezend had ik het woord 'beetgenomen' beter niet kunnen gebruiken.
 
het is misschien een idee om in het vervolg jouw wensen en verwachtingen wat beter en duidelijker te formuleren.
Je zou het verhaal bij de desbetreffende dealer kunnen vertellen, maar om daar nou iets van coulance van te verwachten.
 
Ik vind het een schande dat een dealer je dit flikt. Hij maakt misbruik van het feit dat je alleen opgeeft wat je niet wil. Dan blijft er natuurlijk heel veel over wat er wel kan
Ben maar blij dat ie geen tractorbanden erop heeft gelegd ;)

Dat ze minder km mee gaan vind ik nog het minst erg, de veiligheid is veel belangrijker.
De bandenspanning van die dingen is doorgaans veel lager dan een normale sport/toerband. Als je die dingen oppompt tot 2.0-2.5 (wat je bij een normale sport/toerband doet) zijn ze veel te hard, heb je te weinig raakvlak met de weg, warmen ze daardoor niet op en krijg je niet de grip die je nodig hebt.

Maar goed nu weet je wat de volgende keer moet doen. Niet zeggen wat je niet wil want dat laat teveel ruimte over voor wat er overblijft. Volgende keer duidelijk en concreet aangeven wat je wel wil.

En ik zou de dealer sowieso hiermee confronteren. Reële kritiek kan een leverancier/dealer alleen maar beter maken.
Hahaha... schande... _O-
Ja, dat er achteraf zo geklaagd wordt...

Als ik dealer was, zou ik je bij kop en kont pakken en buiten gooien! Die man heeft niemand iets geflikt, maar zijn klant keurige service verleend en nette banden gemonteerd bij een klant die niet weet wat hij precies wil. En voor die service krijgt hij 6000 km een hoop dom gezever als dank! Dat is te gek voor woorden... hij heeft goede banden gemonteerd, niet bezuinigd, je grip gegeven, je reed lekker en nu is het niet goed? Hou op zeg...


Ps... met "je" bedoel ik TS... de klant... :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb heel erg mijn best gedaan om duidelijk te maken, dat de schuld net zo goed bij mezelf ligt. Blijkbaar niet gelukt.
Hiervoor meerdere sets Dunlop Roadsmart versleten, dan hoef je de eerste 6000 km echt niet de slijtage van je banden in de gaten te houden.


En daar heb jij je antwoord al

Hoe reden de bandjes ? :] (ik denk wel goed want anders hadden wij dit al eerder vernomen)

Wat je wel kunt doen is contact opnemen met betreffende motorzaak en het als tip meegeven want hiet kunnen ze alleen maar van leren.
 
Laatst bewerkt:
Imho is een deel van de service het achterhalen van de feitelijke wensen/eisen van de klant door stellen van paar vragen. Daar zit toch ook een deel van de meerwaarde van de zaak als deskundige partij lijkt me.
 
Schandalig!
Een motorzaak die zich keurig aan de gemaakte afspraken houdt. Als ze zo gaan beginnen is het einde zoek natuurlijk. :+
 
Hahaha... schande... _O-
Ja, dat er achteraf zo geklaagd wordt...

Als ik dealer was, zou ik je bij kop en kont pakken en buiten gooien! Die man heeft niemand iets geflikt, maar zijn klant keurige service verleend en nette banden gemonteerd bij een klant die niet weet wat hij precies wil. En voor die service krijgt hij 6000 km een hoop dom gezever als dank! Dat is te gek voor woorden... hij heeft goede banden gemonteerd, niet bezuinigd, je grip gegeven, je reed lekker en nu is het niet goed? Hou op zeg...


Ps... met "je" bedoel ik TS... de klant... :)
Je punt is gemaakt vriend. 3 keer inmiddels. Bedankt voor je genuanceerde op bouwende kritiek.
 
Als je aangeeft 30k/jaar te rijden vind ik het op z'n zachtst gezegd niet erg slim meedenkend van de verkoper om die plakbandjes eronder te mieteren.
Gaat hierin dus zeker niet vrijuit aan de andere kant valt er niets op te verhalen,gewoon nieuwe kopen dus en buiten Chinese meuk en Continental nu ook Dunlop vermelden.
Bridgestone BT23 al eens geprobeerd?
 
Tuurlijk. En dan leggen ze er meer slijtvaste -dus hardere- op en dan gaat ie onverwacht op z'n plaat als ie net z'n garage uit is.
Kan ie weer janken dat ze er te harde banden hebben opgelegd en hier de vraag stellen wat ie nu moet doen.
Man, man, man...
 
Hahaha... schande... _O-
Ja, dat er achteraf zo geklaagd wordt...

Als ik dealer was, zou ik je bij kop en kont pakken en buiten gooien! Die man heeft niemand iets geflikt, maar zijn klant keurige service verleend en nette banden gemonteerd bij een klant die niet weet wat hij precies wil. En voor die service krijgt hij 6000 km een hoop dom gezever als dank! Dat is te gek voor woorden... hij heeft goede banden gemonteerd, niet bezuinigd, je grip gegeven, je reed lekker en nu is het niet goed? Hou op zeg...


Ps... met "je" bedoel ik TS... de klant... :)

TS heeft de dealer geïnformeert dat ie 30dkm/jaar rijdt. Dan ga je geen "circuitbanden" monteren. Ik weet niet wat voor motor TS heeft, waarschijnlijk die BMW daar wek je evenmin de indruk mee dat je gaat racen.

Dealers die klanten buiten gooien zien die klanten nooit meer terug. Dealers die kritiek beoordelen en beargumenteren behouden hun klanten vaak wel.

Ga jij maar de grote jonguh uithangen met "als ik de dealer was gooide ik je eruit
Uiteindelijk rekent de consument je af op je handelen en zijn het de schuldeisers die jouw vervolgens uit je pandje gooien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan