Wat zou jij doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Banden kopen als je nog maar net motor rijdt is blijkbaar lastig. Ik reed nog maar net motor toen ik voor een ritje naar Engeland een nieuwe achterband wilde hebben, ik was toevallig toch bij Motoport Leeuwarden in de buurt, dacht ik laat daar een nieuwe achterband monteren. Ik vraag om een Bridgestone S20, die hadden ze niet, wel een T30, en "die is bijna hetzelfde". Nou, niet dus, maar dat merkte ik pas later. Ze maken gewoon misbruik van het feit dat iemand niet alles van banden weet.

Nou, ik weet niet wat het verschil is tussen die 2 banden, maar het klinkt wel slecht!
 
Banden kopen als je nog maar net motor rijdt is blijkbaar lastig. Ik reed nog maar net motor toen ik voor een ritje naar Engeland een nieuwe achterband wilde hebben, ik was toevallig toch bij Motoport Leeuwarden in de buurt, dacht ik laat daar een nieuwe achterband monteren. Ik vraag om een Bridgestone S20, die hadden ze niet, wel een T30, en "die is bijna hetzelfde". Nou, niet dus, maar dat merkte ik pas later. Ze maken gewoon misbruik van het feit dat iemand niet alles van banden weet.

ik merk anders op mijn honda hornet niet veel verschil in rij gedrag tussen de s20 en t30. heb 4x de s20evo er op gehad, en nu voor het eerste de t30.
voor een vakantie zal ik toch zeker weten de t30 adviseren :Y
 
Twee maanden geleden ver van mijn woonplaats bij een respectabele motorzaak, die ik niet verder zal noemen mijn motor gekocht. Setje nieuwe banden uitonderhandeld. Ik heb over die banden gezegd, geen goedkope Chinese meuk en geen Continental, want daar heb ik slechte ervaringen mee. Dit was akkoord. Toen ik de motor ophaalde zaten er gloednieuwe Dunlops onder, dus ik was tevreden.
Deze week was ik bij de merkdealer bij mij in de buurt. De medewerker keek naar mijn motor en zei: "weet je dat je banden compleet versleten zijn." Ik stond echt met mijn oren te klapperen, die banden liggen er net 6000 kilometer onder.
Hij zei, dat dit normaal was, want de banden die eronder liggen zijn race-banden type Dunlop Qualifier en die gaan idd bij intensief straatgebruik niet veel langer mee.
Ik voel me natuurlijk een enorme noob, dat ik dit niet wist.
De dealer heeft zich strikt genomen aan mijn eisen m.b.t. de banden gehouden, maar helemaal netjes is dit toch niet te noemen. Te meer omdat ik de verkoper heb verteld, dat ik 30K km+ per jaar rij.
Zelf dus slecht opgelet, maar voel me toch wel lichtelijk beetgenomen.
Welke actie zouden jullie richting de verkopende motorzaak ondernemen?


Ik zou geen actie ondernemen richting de motorzaak. Hooguit kun je het een keer melden als je er nog eens komt. Natuurlijk je hebt gezegd dat je 30+ k rijdt per jaar, maar was dit in een gesprek tussen neus en lippen door of heb je tijdens het onderhandelen gezegd ik moet wel een band hebben die wat langer meegaat, want......

Zie het als een les en neem de volgende keer de tijd om te kijken welke band het beste aan jouw eisen voldoet.
 
Ik heb zelden zo'n waardeloze zeikerd meegemaakt als TS....Die zul je in je zaak krijgen, dan ga je toch met buikpijn van het lachen van je stoel af, en heb je weer een verhaal waar je de komende 10 jaar een verjaardagspartijtje mee kunt opvrolijken...

Man man man , qualifiers zijn super banden, en TS kijkt schijnbaar 6000 km niet naar zijn banden, en gaat lopen zeiken dat de bandjes versleten zijn.....

Probeer ergens macadams te krijgen, dan kun je 30k rijden maar dan lever je wel wat grip in...pffffttttttt
 
Ik heb zelden zo'n waardeloze zeikerd meegemaakt als TS....Die zul je in je zaak krijgen, dan ga je toch met buikpijn van het lachen van je stoel af, en heb je weer een verhaal waar je de komende 10 jaar een verjaardagspartijtje mee kunt opvrolijken...

Man man man , qualifiers zijn super banden, en TS kijkt schijnbaar 6000 km niet naar zijn banden, en gaat lopen zeiken dat de bandjes versleten zijn.....

Probeer ergens macadams te krijgen, dan kun je 30k rijden maar dan lever je wel wat grip in...pffffttttttt
Ik vond het helemaal geen verjaardagsverhaal, maar nu met deze reactie wel...
 
Ik vond het helemaal geen verjaardagsverhaal, maar nu met deze reactie wel...

Beetje noffelig gezegt, maar kawa heeft wel gelijk.
Als TS met zijn eerste insteek in de openingspost bij de dealer komt, dan krijgt hij van zijn levensdagen geen korting meer.
Tenminste, zo stel ik het mezelf voor. "Daar komt ie weer, je geeft hem geen korting, he!"
 
Laatst bewerkt:
.. De medewerker keek naar mijn motor en zei: "weet je dat je banden compleet versleten zijn." Ik stond echt met mijn oren te klapperen, die banden liggen er net 6000 kilometer onder.
...

Al een paar keer gezegd, maar met 30k p/j moet je toch zeker je banden en remblokken regelmatig controleren, dat kost je nog geen minuut.
En kan dit soort vervelende momenten voorkomen, nu schrok je nog.

Voor hetzelfde geld was je in de regen onderuit gegaan of rem je een keer ijzer op ijzer en kun je nieuwe schijven kopen. Gewoon regelmatig (ik doe dat eenmaal in de 14 dagen) even de boel langslopen, zo klaar. Het wordt vanzelf een gewoonte. (ja dat moet elke dag, maar dat zie ik ook niet zo zitten ;) )

Bij 30k p/j op een 1200 zou ik ook voor een toerband gaan, Roadsmart 2, MPR 4 ? er zijn er best een aantal die goed voldoen.

En probeer je van te voren wat in te lezen, dan kom je beter beslagen te ijs, topics zat over banden.

In dit geval zou ik het ook laten gaan, je hebt er van geleerd (dat kost meestal geld) en je hebt i.i.g. een goede 6000 km kunnen sturen.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoef er niet van te leven, dus mijn insteek is wat anders, maar even de praktijk...

Ik help regelmatig koekblikkers, en soms komen ze met eisen of reactie's die je tenen doen krommen in je schoenen..
Zijn ze voor rede vatbaar, niets aan de hand, blijven ze zeiken, gaat volgende keer de prijs omhoog...
Dat is gewoon de prijs voor het verpesten van de goede verstandhouding....

voorbeeld...

He kun je me auto keuren, verder niets aan doen alleen APK...

Tuurlijk....

Dan na 3 maanden een telefoontje uit zuid frankrijk...

Ik sta hier met totaal versleten remblokken, ijzer op ijzer, hoe kan dat nou, drie maanden geleden nog gekeurd?


Uhh ja en? mocht toch alleen keuren, verder niets aan doen...

Ja maar ........


Heb ik dan verzaakt, heeft de eigenaar iets opgedragen wat ik had moeten overrulen?...hoe dan ook je doet het nooit goed...

sms-je...
wat kost de koppakking vernieuwen van...????

175 euro...

das niet duur wanneer kun je dat doen???

zet hem maar neer, is hij morgen klaar....

Klant komt hem ophalen, en ik vertel erbij dat de koppeling ook versleten is....

Ja die zou je toch vervangen....

nee KOPPAKKING heb ik vervangen....

nee de koppeling moest dat zijn, dat betaal ik niet...

Laat het sms je zien....

Oh nou dan heb ik een fout gemaakt.....


maar het is altijd mijn schuld...
Die schuld neem ik wel op me, maar kost je geld, simpel !!!!!!!
 
Echt ongelooflijk dit topic. Met figuren als TS begin ik toch medelijden te krijgen met de b2c ondernemer.

Probeer ergens macadams te krijgen, dan kun je 30k rijden maar dan lever je wel wat grip in...pffffttttttt


Als hij dan op zijn snuffert gaat dan zal hij de motorzaak wel aanklagen omdat er banden gelevert zijn met te weinig grip :')
 
Laatst bewerkt:
We kunnen het dus samenvatten als "verkoper raadt voor 30.000 km/jaar Dunlop Qualifier aan".

Nee dat kunnen we zeker niet.

We horen sowieso het verhaal maar van één kant.

Wat we weten is dat de dealer gedaan heeft wat TS vroeg. Hij heeft zich netjes aan dat deel van de afspraak gehouden en een behoorlijk goede en prijzige band gemonteerd.
(pluspunt voor de dealer)

Wat we ook weten is dat TS bij een dealer heeft gekocht die verder weg ligt. En hij naar een merkdealer dichtbij gaat. (die hem op de kale band wees)

Dus nu maak ik de aanname dat de verkoper van de motor TS verder niet kent, dus ook zijn rijstijl niet.
TS zet een klein gedeelte van het gesprek neer, misschien maakte de dealer wel de inschatting dat TS een sportieve rijder is. (kan maar zo uit het gesprek) en daar een bijpassende band bij gekozen heeft.
Ik ken genoeg mensen die dit soort banden koopt ondanks vaker wisselen en hogere kosten omdat ze dit type banden gewoon fijner vinder rijden.

Dus zonder meer feiten en het verhaal van één kant vind de opmerking van TS:
maar voel me toch wel lichtelijk beetgenomen.
niet terecht, en jou conclusie dus ook niet.

Ik zou in dit verhaal voor de verkoper kiezen en het geheel op miscommunicatie gooien.
Mijn conclusie zou zijn dat de dealer een verkeerde inschatting van TS heeft gemaakt.

Maar ok, ook dat is een gevoel en geen onderbouwing.

Wel blijft staan, dat ik in dit geval het zo zou laten en even wat meer onderzoek nu zou stoppen in de keuze voor de volgende band ipv achter de verkoper aan te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Beetje noffelig gezegt, maar kawa heeft wel gelijk.
Als TS met zijn eerste insteek in de openingspost bij de dealer komt, dan krijgt hij van zijn levensdagen geen korting meer.
Tenminste, zo stel ik het mezelf voor. "Daar komt ie weer, je geeft hem geen korting, he!"
Uhh, ja, oke... en hoe kan dit een reply zijn op mijn opmerking?
Ik zeg slechts dat zijn opmerking ervoor zorgt dat het wel een verjaardagsverhaal is geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan