Wat zou jij doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
... Ik heb over die banden gezegd, geen goedkope Chinese meuk en geen Continental, want daar heb ik slechte ervaringen mee. Dit was akkoord. Toen ik de motor ophaalde zaten er gloednieuwe Dunlops onder, dus ik was tevreden.
Hij heeft dan ook zijn best gedaan aan je wensen te voldoen.
...De medewerker keek naar mijn motor en zei: "weet je dat je banden compleet versleten zijn." Ik stond echt met mijn oren te klapperen, die banden liggen er net 6000 kilometer onder.
En je had zelf nog niets gemerkt/gevoeld?
Ik check mijn banden (zelfs onbewust) zeer regelmatig!
... De dealer heeft zich strikt genomen aan mijn eisen m.b.t. de banden gehouden, maar helemaal netjes is dit toch niet te noemen. Te meer omdat ik de verkoper heb verteld, dat ik 30K km+ per jaar rij.
Zoals ik al eerder zei, dat heeft hij idd gedaan.
Ga jij ervanuit als je de verkoper vertelt 30.000km op een jaar te rijden hij ook banden gaat monteren die zolang meegaan?
Het was voor hem ook afwegen wellicht ... wat te nemen, km'vreters of asfaltklevers ...
Je eis om NIET met Chinees spul af te komen heeft hem wellicht doen beslissen voor grip te kiezen.
En geloof me, heel wat motorrijders met 30.000 of meer km per jaar die er niet om malen om de 5.000 à 6.000 km naar de bandenboer te moeten hoor.

Zelf kies ik voor km'vreters, Michelin Pilot Road 3 (versie 4 ligt klaar in mijn kelder), die gingen steeds meer dan 20.000km mee, maar je moet een beetje inboeten op grip in meer extreme situaties. voor straatgebruik, ook vrij sportief zijn ze zeer goed, ga je in circuitstijl rijden doen ze onder. Maar je kan niet alles hebben.

Je hebt in de prijs van je motor nieuwe en goede banden gekregen waar je dus 6.000 km van hebt kunnen genieten.
Nu kan je uitkijken, en beter informeren wat beter bij jou rijstijl/wensen past :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En geloof me, heel wat motorrijders met 30.000 of meer km per jaar die er niet om malen om de 5.000 à 6.000 km naar de bandenboer te moeten hoor.

Zelf kies ik voor km'vreters, Michelin Pilot Road 3 (versie 4 ligt klaar in mijn kelder), die gingen steeds meer dan 20.000km mee, maar je moet een beetje inboeten op grip in meer extreme situaties. voor straatgebruik, ook vrij sportief zijn ze zeer goed, ga je in circuitstijl rijden doen ze onder. Maar je kan niet alles hebben.


Idd, zat mensen die veel rijden maar geen toerbanden kiezen. Moet zeggen dat ik zelf mpr4 rijd en laatst het circuit mee op ben gegaan (wel niveau 1). Maar hard door kunnen rijden en ze vielen nog niet tegen zelfs in de hitte..ze zijn wel flink zijn gaan rullen :P
 
Idd, zat mensen die veel rijden maar geen toerbanden kiezen. Moet zeggen dat ik zelf mpr4 rijd en laatst het circuit mee op ben gegaan (wel niveau 1). Maar hard door kunnen rijden en ze vielen nog niet tegen zelfs in de hitte..ze zijn wel flink zijn gaan rullen :P
Ook een keertje gedaan met MPR3'S. Weet niet welke groep, maar alvast de traagste.
Was zo een experiance day in Zandvoort. Gingen idd goed, en bij de derde sessie ook lichte krulletjes. Wel ging de qchterband er ook door cuppen maar heeft mij later amper hinder bezorgd.
Denk wel dat ze in de snelste groep onderdoen ... maar zo is het in alles he, een Citroën 2CV gaat ook sneller dan een Ferrari ... door het bos. En oon op het circuit ligt die super in de bochten, maar daar gaat die F dan wel beter ... heel veel beter ...

Ben zelf wel benieuwd voor de MPR4's :]

Ik kies dus namelijk wel voor toerbanden, maar dat is dus natuurlijk een keuze he ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bmw rijders blijven een apart volkje he
0127_Zeelenberg.jpg
 
:( Ik ga maar weer eens shoppen voor een Honda of zo. B|

Heb nog een 600RR in de ruil voor die S1000RR (zie ik dat goed?)

Kom hem zelfs brengen :+

Én... zit een Pilot Road 2 band achter gemonteerd dus geen zorgen wat betreft het te snel slijten.
*O*
 
Ik ga gewoon het verhaal voorleggen. Als ze me tegemoet willen komen, top. Zo niet, even goede vrienden. Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik zelf niet goed heb opgelet. Strict genomen heb ik immers gekregen waarom ik gevraagd heb. En idd het waren 6000 fantastische kilometers. Schaamrandjes waren nog nooit zo dun :] :)

inderdaad, juiste keus.
blijven glimlachen en een leerschool voor beide, alleen heb je nu iets eerder onkosten.
na een paar hardere banden wil je misschien wel weer de zachtere band! kan me voorstellen dat het qua grip een stap terug is.
en een stap terug moeten is nooit fijn.
 
Welke Honda heb jij? *O*

Honda's zijn voor meisjes he


Ik zie inderdaad op je motorstekprofiel dat jij onder anderen ook een Honda hebt. Zeker voor je vrouwelijke kant? ;)


Ps, en inderdaad Col de Vars en daarna door naar de Bonette is erg mooi. Dat hele gebied daar overigens. Gorge de Dalius en Gorge du Cains bijvoorbeeld zijn ook heel mooi. Ook relatief rustig daar en de sheriff is daar ook wat begrijpender dan in veel andere landen. ;)
 
Heb nog een 600RR in de ruil voor die S1000RR (zie ik dat goed?)

Kom hem zelfs brengen :+

Én... zit een Pilot Road 2 band achter gemonteerd dus geen zorgen wat betreft het te snel slijten.
*O*


FF over denken nu ik hoor dat Honda's voor meisjes zijn. Krijg ik weer een ander stempel op gedrukt. Kom ik van de regen in de drup zeg maar. :+
 
Laatst bewerkt:
Wilde jij niet een nieuwe Honda AT... :?


})

Hey ik zeg toch niet dat het een slecht ding is, dat het een meisjes merk is? Maar vroegah, toen kawa's nog rauw waren, waren Honda's het makkelijkst; soepel schakelen en weinig blok-bijgeluiden enzo. Ik denk dat het daar vandaan komt.

Maar ach, het is maar praat he. Net zoals dat bmw's voor oude mannen zijn. Eh oh nee slecht voorbeeld; dat is gewoon waar :+
 
Verdorie,voel me ook gepakt door de zaak waar ik mijn Multistrada gekocht heb :Y Heb vorig jaar augustus bij aankoop een nw set Dunlop Qualifier kado gekregen bij aflevering.Hoe snel denk je dat de Duc 1100 deze set eraf hamert? :?
En vervolgens na de garantie periode voor een gereduceerde prijs een nw accu gekregen.
En als klap op de vuurpijl en nieuwe kettingset 2mnd na de garantie periode. :+ (onder service)
Maar van die banden vind ik echt schande B|





Uhh mag ik de naam van deze dealer wel noemen :X
 
Laatst bewerkt:
Banden kopen als je nog maar net motor rijdt is blijkbaar lastig. Ik reed nog maar net motor toen ik voor een ritje naar Engeland een nieuwe achterband wilde hebben, ik was toevallig toch bij Motoport Leeuwarden in de buurt, dacht ik laat daar een nieuwe achterband monteren. Ik vraag om een Bridgestone S20, die hadden ze niet, wel een T30, en "die is bijna hetzelfde". Nou, niet dus, maar dat merkte ik pas later. Ze maken gewoon misbruik van het feit dat iemand niet alles van banden weet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan