Wat zou jij doen?

Dvorack

MF'er
21 aug 2004
76
0
Apeldoorn
Ik rijd vandaag op de A1 tussen Kootwijk en Apeldoorn,komt er een gast op een Ducati van de benzine pomp de snelweg op gereden,ik zie dat z`n jiffi nog uit staat en maak hem op allerlei manieren duidelijk dat er iets is,dacht je dat ie reageerde?.....mooi niet dus.
Hij werd ook nog door andere automobilisten gewaarschuwd,maar hij rijd gewoon door.
Nou vroeg ik me af als je toch van verschillende kanten attent word gemaakt dat er iets is,dan stop je toch even om te controleren of er niets mis is met je motor,of ben ik nou gek. :z
 
Die gast rijd ducati. Die is dat wijzen naar allerlei onderdelen wel gewend :+
 
in een ieder voor zich maatschappij als nederland verwacht niemand hulp. hij zal mogelijk gedacht hebben dat jij hem wilde wijzen op zijn asosociaal hardrijden oid.


heb het een tijdje geleden ook meegemaakt dat ik in een file uitstapte en de bestuurder van auto voor me attendeerde op een lekke band. die man schrok zich wilt.... iemand die op zijn ruitje tikte. (hij was overigens wel blij dat ik hem erop wees, maar zoiets verwacht je niet in nl)

ook een keer een motor voor me zien rijden zonder licht ('s avonds op de A1). met geen mogelijkheid kreeg ik hem dat aan zijn verstand.
 
Eerst naar zn voet gebaren, mocht i het niet snappen richting vluchtstrooi dirrigeren. Mocht dat niet helpen ff groeten en lekker door rijden
 
Ik heb het ook gehad met een paar oude mensjes in een auto op de snelweg waarbij er uit de wielkasten van de achterwielen enorm veel rook kwam, geen olie maar echt een supersmerig luchtje, remvoering ofzo die verbrandde. Ik wild gebarend (geloof dat ik de enige was die ook maar de moeite nam om ze te attenderen) maar ze zaten eerder verschrikt van mij in die auto dan dat ze gingen denken dat er iets aan de hand was. Meerdere pogingen gewaagd maar het mocht niks baten. Vind het zo lullig als die mensen even later met een half uitgebrande auto ofzo langs de weg zouden staan. Maar goed, het heeft niet geholpen.
 
Ja of mensen een helpende hand bieden als ze met pech staan en dat ze je aankijken alsof je hun 45km/h auto'tje wil jatten..

Op de raam kloppen als iemand zijn tankdop nog open heeft staan en dat iemand gauw de deur op slot doet..


B|
 
dan is het toch wel handig he...zon bordje waar je teksten op kan laten verschijnen...zoals politie stop :+
 
Uiteindelijk komt 'ie er echt wel achter hoor...

Toch lullig, als dat automatisch inklap dingetje niet werkt...
 
Als de motorrijder niet reageert op allerlei signalen die jullie geven, dan is het maar pech voor hem, zo heb ik iemand eens gewaarschuwd die zijn zijkapje van de motor verloor, hij keek mij verdwaasd aan en reed gewoon door, een paar kilometer verder stoppen we gelijktijdig bij een stoplicht, vraagt ie....wat was er nou, ik vertellen...vraagt die droplul nog waar het kapje dan lag :o
Nou wat dacht je van een eindje verder op }) :+ pffffffff, hij dacht zeker nog dat ik met hem terug reed ofzo :r
 
En toch blijf ik mensen waarschuwen als er iets aan de hand is. De dame met de lila :r Twingo (of iets anders kleins) bij het benzinestation was dankbaar dat ik haar wees op een slappe rechtervoorband.





Het valt me op dat de rechterkant van auto's minder goed in de gaten wordt gehouden dan de linkerkant. Ik heb op motorrijles geleerd om regelmatig een rondje om de motor te lopen e.d, is dat ook niet iets voor bij autorijlessen?
 
Ik blijf meestal reageren op zulke dingen, geeft ook komische situaties,
Heb eens een motormuis op z'n BMW terug de vluchtstrook opgedrukt omdat die wegreed met z0n jiffy uit......
Breed grijzend liet hij toen zien dat dat ding automatisch opklapte....
bleek een nieuwe gimmick te zijn op BMW´s indertijd.
Maar hij vond het wel tof dat ik hem waarschuwde....

kreeg nog nooit een prent van een motoragent!
( en daar is alle reden toe geweest :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan