Wat zou jij doen?

tegenwoordig hebben motoren toch allemaal startbeveiliging voor dit soort zaken of was het een hele oude Duc?

Nee, niet bij alle dus. Bij een Ducati klapt de standaard vanzelf in als je hem er vanaf haalt. Dat is iets waar je echt rekening mee moet houden. Je zal niet de eerste zijn die de motor even een stukje naar voren rijd en vervolgens hem om laat vallen omdat de standaard niet meer uit staat.
 
De vriend van mijn zus is overleden na een motorongeluk. Oorzaak: standaard.

Als ik wegga controleer ik altijd wel 2 x of ie echt wel goed in is geklapt... Beetje neurotisch, maar als je zoiets hebt meegemaakt, doe je dat gewoon.


CAT
 
Vorige maand een 2 jaar oude Kawa ZR7 gekocht. Als de jiffy uit staat wil hij gewoon starten en wegrijden. Vorige motor had dit niet en ik moet me er wel constant aan helpen herinneren. Dat doe ik zeker nadat ik verhaal hiervoor heb gelezen. Kriebels krijg ik er van.

Kan die beveiliging er op een gemakkelijke manier tussen gezet worden?
groetjes Chantal
 
Vorige maand een 2 jaar oude Kawa ZR7 gekocht. Als de jiffy uit staat wil hij gewoon starten en wegrijden. Vorige motor had dit niet en ik moet me er wel constant aan helpen herinneren. Dat doe ik zeker nadat ik verhaal hiervoor heb gelezen. Kriebels krijg ik er van.

Kan die beveiliging er op een gemakkelijke manier tussen gezet worden?
groetjes Chantal

Ik heb er 1 uit 2002 (ZR7) , die kan ik wel starten maar als de koppeling opkomt stopt de motor met lopen. Misschien iets niet goed met de bedrading?

Hans
 
Vorige maand een 2 jaar oude Kawa ZR7 gekocht. Als de jiffy uit staat wil hij gewoon starten en wegrijden. Vorige motor had dit niet en ik moet me er wel constant aan helpen herinneren. Dat doe ik zeker nadat ik verhaal hiervoor heb gelezen. Kriebels krijg ik er van.

Kan die beveiliging er op een gemakkelijke manier tussen gezet worden?
groetjes Chantal
De schakelaar op de zijstandaard wil nog wel eens kapot gaan. En sommige mensen verbinden dan de draadjes gewoon door ipv dat ze hem vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan