Wat zou jij nu kiezen als eerste motor?

PH_F4

MF veteraan
26 jul 2010
1.577
12
De nieuwe modellen voor dit jaar staan weer in de showroom en zullen uiteraard ook verkocht moeten worden. Op de diverse motorbeurzen hebben we al lichtjes kunnen dromen waarop we graag een ritje zouden willen maken. Ook in Utrecht zullen we dat volgende maand kunnen doen.
Dit jaar zijn de categorieën voor het lichte rijbewijs verder verdeeld in 11 en 35kW.
De marktgroei daarin zal aanzienlijk groter worden dan voorheen.
Als je nu kijkt naar de motor waarop je begonnen bent voor deze opsplitsing, zou je dan weer dezelfde motor kiezen?
Als je nu op een zware klasse motor rijdt, wat zou je nu kiezen als je over zou (moeten) stappen naar een 11 of 35kW motor (teruggevoerde motoren daargelaten).

Een KTM Duke 390 zou voor mij een potentiële plaatsvervanger zijn voor mijn toenmalige Kawasaki zzr 250 (hoewel deze officieël op kenteken geen 25kW motor was?)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een willekeurige 125cc 2takt enduro.

Staan laag op kenteken(meestal rond de 6 a 8kw) en daarnaast laag gewicht(rond de 90kg). Dus pure fun. En natuurlijk om bouwen naar een supermoto.
 
Gewoon een willekeurige 125cc 2takt enduro.

Staan laag op kenteken(meestal rond de 6 a 8kw) en daarnaast laag gewicht(rond de 90kg). Dus pure fun. En natuurlijk om bouwen naar een supermoto.

Dit idd. Leuke SM of Enduro om mee te beginnen, veel leuker en fijner dan een supersport.
 
In de ideale situatie waarin geld geen rol speelt.

Ktm duke 125. Daarna een Honda NC 700X. En als laatste mijn huidige motor. De KTM 990 SM
 
25 kw
een Honda:
V10690294-32.jpg


35 kW
Yamaha MT-3
yamaha-mt-03-1_600x0w.jpg


Allemaal makkelijk te rijden en speelse motoren. CBR met plastic om nog een beetje vooruit te komen op de snelweg zonder vermogen. MT-3 omdat het gewoon leuk rijd en niet zoveel onderhoud vergt als een supermoto. Daarna natuurlijk weer terug naar mijn Triple
 
Ik zou eerst een zwarte kopen daarna een groene maar dan weer snel terug naar een zwarte
 
Yamaha ThunderCat,

yamaha-thundercat-sexy-babe-bikini.jpg

sportief, handelbaar, betrouwbaar, goede duo-mogelijkheden, windbescherming, zuinig, topremmen, enz. :]

Maar anno nu geen proefrijbewijs meer te halen op het pliesieburo a Dfl 25,-- voor drie maanden, op je 18e! -O-
 
Laatst bewerkt:
Hayabusa.
Prima beginnersmotor
ook op 25kw voldoende vermogen.
Wel met verlengde achterbrug voor betere handling.
 
Volgens mij is er nog niet zoveel leverbaar voor de lichtste categorie. Misschien zou ik een ybr125 kopen. Snelwegen kun je ermee vergeten, maar voor binnenwegen is het best leuk lijkt me.
 
Trouwens, de nieuwe regels zijn 11, 35 en onbeperkt (resp. a1, a2 en a). De 25kW categorie vervalt

De a1 categorie mag ook niet meer dan 125cc zijn en niet meer dan 0.1kW/kg hebben. De a2 categorie mag alleen een teruggevoerde motor zijn als het originele vermogen niet meer dan 70kW was. Dus een Hayabusa op 35kW valt af, net zoals 250 Ninja's met 11kW
 
Trouwens, de nieuwe regels zijn 11, 35 en onbeperkt (resp. a1, a2 en a). De 25kW categorie vervalt

De a1 categorie mag ook niet meer dan 125cc zijn en niet meer dan 0.1kW/kg hebben. De a2 categorie mag alleen een teruggevoerde motor zijn als het originele vermogen niet meer dan 70kW was. Dus een Hayabusa op 35kW valt af, net zoals 250 Ninja's met 11kW

Correct, daarom heb ik er ook bij gezet "teruggevoerde motoren daargelaten".
Dit om iedereen te laten kiezen voor het huidge palet aan motoren dat leverbaar is.
Let maar eens op hoeveel motoren er te krijgen zijn met origineel minder dan 11 of 35 kW.
(25kW, heb ik inmiddels verwijderd)
 
Heb zelf een DT125X.

Verder zijn het allemaal leuke machientjes om te zien (YZF-R125, Duke, WR125X, SX125 etc) maar zit er geen gang in.

Als 35kw een MT03.

Heb nu een Kawa ER6N als 25kw fiets.

Maar, met deze rijbewijsregeling had ik niet eens het rijbewijs gehaald.
Waarschijnlijk een circuitmotor gekocht en daar af en toe circuit mee rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan