wat zouden jullie doen ?

fazerboy

Die hard MF'er
7 mrt 2002
667
0
rooi
tja, aangezien mijn pak en motor helemaal aan gort zijn door het motorongeluk is het weer tijd voor keuze maken

ik heb een beetje jullie hulp nodig

1. zouden jullie nu nog een nieuwe motor kopen of in het voorjaar van 2005 ?

2. men geeft aan dat met de protectoren in een textiele pak (ik wil het liefst textiel aangezien ik de motor voor woon-werk gebruik)net zo goed zijn als bescherming dan een leren pak. het is inderdaad wel dat mijn protector van mijn glover jas veel heeft tegen gehouden

de vraag is dus wat te doen, in textiele pak of nu juist leer of een combinatie (leren broek met textiele jas)


ik ben benieuwd


maarten
 
Misschien is textiel als je woon werk verkeer doet wel zo makkelijk.
Je kunt je motorkleding dan zo ver je gewone kleding aandoen... dat scheelt je weer een heleboel verkleed partijtjes op je werk.

Ik heb zelf wel een leer pak, maar soms baal ik wel is van al dat verkleden.
Mijn vriend heeft ook een textielpak.... hij hoeft dus geen verkleedpartijtjes te houden.

En ik denk.....heb er geen ervaring mee dat de protectoren in textielkleding net zo goed zijn.

Suc6 met je keuze.
 
Het heeft allemaal met val snelheid te maken.
Op textiel zou je met 120+ veel langer door glijden dan een leren combi.
Dus de kans vergroten dat je paaltjes vanrail of tegemoetkomend verkeer raakt.

Leer werkt als soort gum op asfalt.
 
:) volgens de statisstieken is de kans op een ongeluk voor jou voorlopig verkeken,+je kijkt voortaan wel beter uit dat je weer wat gebeurt. :?
maar als je elke ochtend half slaperig op je werk aangekomen je afvraagd hoe je daar in godsnaam gekomen bent en je je ritje niet meer voor de geest kan halen,heb je die protectors igg hard nodig,en elke twee jaar een nieuwe helm met daarin vers schuim. B|
 
:) volgens de statisstieken is de kans op een ongeluk voor jou voorlopig verkeken,+je kijkt voortaan wel beter uit dat je weer wat gebeurt. :?
maar als je elke ochtend half slaperig op je werk aangekomen je afvraagd hoe je daar in godsnaam gekomen bent en je je ritje niet meer voor de geest kan halen,heb je die protectors igg hard nodig,en elke twee jaar een nieuwe helm met daarin vers schuim. B|


ben jij vertegenwoordiger van "spash-design" of zo ;)

maarten
 
Als je toch het hele jaar doorrijdt, kun je net zo goed nu een andere kopen en als je een mooiweerrijder bent ook want de mooiste tijd (zomer) komt er nog aan ;)

Ik zou voor leer gaan. Dat beetje verkleden op het werk heeft ook wel wat. Ik heb me soms om 10:30 uur nog niet verkleed, omdat dat spul zo lekker zit. En zoveel tijd gaat er met verkleden ook weer niet verloren *D
 
naar mijn idee is en blijft leer gewoon de beste protectie.

Alleen is leer niet praktisch, en kun je voor woon/werk best textiel aan doen.
 
1. zouden jullie nu nog een nieuwe motor kopen of in het voorjaar van 2005 ?
Nu natuurlijk! Gelijk! ASAP! Je kan nog een stukje zomer (of wat daar voor door moet gaan :P ) meepakken, en daarna een prachtig najaar, en vergeet vooral die prachtig mooie, droge winterdagen niet!
2. men geeft aan dat met de protectoren in een textiele pak (ik wil het liefst textiel aangezien ik de motor voor woon-werk gebruik)net zo goed zijn als bescherming dan een leren pak. het is inderdaad wel dat mijn protector van mijn glover jas veel heeft tegen gehouden

de vraag is dus wat te doen, in textiele pak of nu juist leer of een combinatie (leren broek met textiele jas)
Textiel heeft lekker uitneembare binnenstukken en kan je dus aan de buitentemperatuur aanpassen. Verder is het makkelijker aan- en uittrekken. Persoonlijk houd ik niet eens van leer, dus voor mij was de keuze erg gemakkelijk *D
 
tja, aangezien mijn pak en motor helemaal aan gort zijn door het motorongeluk is het weer tijd voor keuze maken

ik heb een beetje jullie hulp nodig

1. zouden jullie nu nog een nieuwe motor kopen of in het voorjaar van 2005 ?

2. men geeft aan dat met de protectoren in een textiele pak (ik wil het liefst textiel aangezien ik de motor voor woon-werk gebruik)net zo goed zijn als bescherming dan een leren pak. het is inderdaad wel dat mijn protector van mijn glover jas veel heeft tegen gehouden

de vraag is dus wat te doen, in textiele pak of nu juist leer of een combinatie (leren broek met textiele jas)


ik ben benieuwd


maarten

Ik zou nu nog gewoon een motor kopen. Dan kun je in ieder geval de rest van deze zomer en het najaar nog gewoon rijden, waarom wachten tot 2005? :?

Wat voor soort pak is een zeer persoonlijke keus. (Draag zelf textiel van Evolution) Voor woon werk verkeer zou ik eerder textiel nemen dan leer, gewoon om het gemak ervan. Volgens mij maakt het Kwaliteits verschil tussen protectoren weinig uit zolang ze maar voorzien zijn van een CE-keurmerk.
 
Mijn leren jas heeft ook uitneembare binnenvoering dus ook ideaal veer meerdere jaargetijden. Ik heb altijd textiel gereden en sinds 1 jaar leer en vind het veel te lekker zitten, veel beter als textiel. Moet ik wel eerlijk bij vermelden dat mijn broek op maat gemaakt is en mijn jas gelukkig al perfect zit.
 
Ik zou NU nog een nieuwe kopen. Ik zou er niet aan moeten denken om pas in het voorjaar 2005 weer op de motor te kunnen zitten. Heb na mijn ongeluk een maand moeten wachten en vond dat al VEEL te lang! :]

Voor WW verkeer zou ik gewoon een goed (Goretex) Textiel pak kopen.
 
Ik zou denk ik wel 'n paar weken wachten tot de grote beurzen weer geweest zijn. Kan je misschien wel serieus nieuw rijden.
 
Ik zou denk ik wel 'n paar weken wachten tot de grote beurzen weer geweest zijn. Kan je misschien wel serieus nieuw rijden.


de motor die ik koop heb ik zonder meer voor inkoopprijs dus dat maakt me verders niet uit

het gaat er mij over dat ik voor die 2 a 3 maanden die ik nog kan rijden een extra jaar afschrijving heb van minimaal €500

vandaar dus
 
de motor die ik koop heb ik zonder meer voor inkoopprijs dus dat maakt me verders niet uit

het gaat er mij over dat ik voor die 2 a 3 maanden die ik nog kan rijden een extra jaar afschrijving heb van minimaal €500

vandaar dus
En hoe lang duurt bij jou een heel seizoen dan 4 a 5 maanden. Die €500 ben ik al kwijt aan benzine in 2 a 3 maanden. Je hebt nu nog een half jaar te gaan en dat is toch veel meer waard dan die besparing op de afschrijving *D
 
Of je nu of in het voorjaar van 2005 een motor moet kopen hangt natuurlijk van jezelf af.

Maar als je deze zomer (voor zover je dit zomer kunt noemen) toch wilt overslaan, dan zou ik mooi aan het eind van het seizoen 's op zoek gaan.
In de herfst/winter liggen de prijzen vaak toch wat lager.

Succes met zoeken.


PS over een leren dawel textielen pak is al wel voldoende gezegd. En als je ergens weinig verstand van hebt moet je er weinig (niks) over zeggen. Dus dat doe ik dan maar.
 
Ik heb een leren pak voor de vrije tijds ritten,
en een textielpak voor Woon-Werk en in de winter (en op regenachtige dagen).
Dat bevalt me wel.

Zowel bij het textiel als het leren pak zijn de protectoren makkelijk te
wisselen, dus je kunt de kwaliteit protectoren gebruiken die jij wilt
(grote verschillen in soorten en maten).

EUR 500 afschrijving "besparen" door nu nog geen motor te kopen?
Dan heb ik een ideetje: koop nu een occasionnetje voor de rest van de
zomer en de winter, en bestel het gewenste nieuwe model zodra het
beschikbaar is. Op die occasion heb je in die tussentijd weinig afschrijving.
 
tja, aangezien mijn pak en motor helemaal aan gort zijn door het motorongeluk is het weer tijd voor keuze maken

ik heb een beetje jullie hulp nodig

1. zouden jullie nu nog een nieuwe motor kopen of in het voorjaar van 2005 ?

2. men geeft aan dat met de protectoren in een textiele pak (ik wil het liefst textiel aangezien ik de motor voor woon-werk gebruik)net zo goed zijn als bescherming dan een leren pak. het is inderdaad wel dat mijn protector van mijn glover jas veel heeft tegen gehouden

de vraag is dus wat te doen, in textiele pak of nu juist leer of een combinatie (leren broek met textiele jas)


ik ben benieuwd


maarten
1. nee koop een oud barreltje voor nu en koop een 2005 model en ga je voor gebruikt wacht dan tot febr als de nieuwe modellen uitgeleverd worden dan komen de meeste gebruikte binnen, dit heeft twee grote voordelen 1)meer keus en 2)de dealer is wegens plaats/geldgebrek graag die gebruikte weer kwijt dus handelen maar.....

2 ik heb een volledig lederen pak en een volledig textiel pak .... het rare is echter dat ik het meest rijd met mijn textiel jas en lederen broek vraag me niet waarom ik vind dit gewoon een prettige combinatie.

groeten joker
 
Direct op zoek gaan naar een nieuwe en rijden maar weer!

En ik zou gaan voor een leren pak, vanwege de bescherming (volgens mij blijft alles beter op zijn plek zitten bij een val) en vanwege het draag comfort. Zal wel flink zoeken worden naar een koe in jouw maat. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan