Wat zullen we nu eens gaan doen....

tjah, lijkt me wel een rare situatie, maar ik kan er best inkomen!!!
wat ik me wel afvraag, er zijn toch nog veel plaatsen buiten nederland en belgie waar je kan scheuren, er zijn toch zeker nog plaatsen waar je niet geweest bent met andere culturen en zo!!!
een nieuwe motor kan ook veel doen dacht ik zo, iets anders rijden, een ander gevoel...en een dagje circuit meepikken met een paar vrienden kan hemels zijn
 
:^

Of cruiser/sjoppert, heel andere rijstijl meteen, kan me indenken dat je relaxed mee gaat rijden en dus een aantal ergenissen weg neemt.
Bovendien behoudt je zo de mogelijkheid aan dat ding te knutselen :)

Zo een motor maakt 400km tourtje op één dag ook ineens een heel andere ervaring })
Dit was ook het eerste wat ik dacht. Doe het gewoon ff helemaal anders! En dan misschien eerder super-motard dan cruiser of crosser. Vooral zon super-motard lijkt me het helemaal. Of je gaat al je geld in enduro-ritten stoppen, dan kan je wel maar een keer per jaar rijden waarschijnlijk, maar dan heb je wel elk jaar de rit van je leven.
Hé spaar anders een paar jaar en probeer de Dakar eens!
 
Ja, dat klopt, hier in de buurt liggen best wel mooie, landelijke wegen, het enige lastige is dat zoiets met een (super)sport lastig rijden is. Ver voorover hangen, harde vering, nukkige gasrespons en in lage toeren weinig vermogen. Ik denk dat daar ook bij mij de schoen wat knelt, er is met een (super)sport weinig meer aan om hier rond te rijden. De technik en de looks zijn meestal :9~ dus eraan hobby-en is en blijft leuk, het rijden is steeds minder leuk door controles-files-verkeersremmende maatregelen etc.


Daarom heb ik nou een jaar of 4 geleden een Transalp gekocht,
daarna een AfricaTwin en toen een Fazer600. Die Fazer was een vergissing.
Dus toen een Pegaso en nu een Navigator.
Dit soort motoren rijdt veel relaxter. Maar dat moet je ervaren.
(komt na een ongeval, behoorlijke overtreding of leeftijd meestal wel *D )

Mijn idee is een XT600 of zo te kopen. Beetje raggen, sleutelen enz.
En daarbij een RD500 tweetakt. Lijkt supersnel, geeft ook dat gevoel, maar gaat nog rustig vergeleken met die PK monsters van nu.
En sleutelen leer je vanzelf met zo'n ding.

Nu eerst de Pegaso van mijn vriendin verkopen en dan zie ik wel.
De Navigator rijdt eigenlijk wel lekker. Ook met z'n tweeen erop.
Als ik er alleen op rij heb ik toch de neiging gauw te hard te gaan.
 
dan zet je hem toch gewoon een jaartje weg voordat je 'm verkoopt? Kun je altijd nog van gedachten veranderen....
 
Misschien moet je es met moi "appie_smoke" gaan rijden dat is een hele andere ervaring 8-)
Neem 2 schone onderbroeken mee en wat paracetamolletjes en medischekit ,komt alles goed :]
 
of neem een andere tak. denk aan vliegen / parachute-springen / zeilen / ...

stupid.gif



Zweefvliegen bijvoorbeeld is érg leuk om te doen en als je het in clubverband doet vallen de kosten reuze mee, ik denk dat een motor duurder is. Wat voor mij de reden is om het niet te doen is dat je in clubverband zoveel tijd kwijt bent, je moet wachten op je beurt enz. voor je de lucht in mag. Maar voor de rest is het kicken!


zweef.jpg


(Het is leuker als je met de lier weggeschoten wordt, binnen 2 seconden zit je op de 100 zo'n beetje maar het was al laat op deze foto, dus moesten we zo hoog mogelijk komen ivm gebrek aan termiek. Vandaar achter de sleep)

Maar alhoewel ik zweefvliegen erg leuk vind, zal ik het niet willen inruilen voor motorrijden.
 
een oude 4x4 op grijs kenteken d'r bij nemen en lekker de paadjes boven Best en omstreken gaan verkennen, sleeplint meenemen want je kan wel eens vast komen staan.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan