Water in benzine???

AndyK

Die hard MF'er
7 apr 2004
310
0
Heerhugowaard
Gisteren mijn stotterende woon-werk en circuit kawa nagekeken. Begonnen met het controleren van de vonkies, die waren mooi van kleur dus als tie het doet doet ie het goed. Carb's afgetapt en tot mijn verbazing trof ik een niet geringe hoeveelheid water aan.... :? Nu heeft de kawa ruim 3 jaar stilgestaan en rij ik er sinds 3 maanden elke dag op. Tanken gebeurd altijd bij gerenomeerde tankstations. Afijn, goede raad is duur, tank dus maar geheel afgetapt en voorzien van verse benzine. Alle leidingen afgetapt en het filter leeg laten lopen. Nu kwam het probleem: geen nieuw filter.... Daarom doorgeblazen met perslucht.
Vraag: Iemand enig idee of dit afdoende is of moet ik een morgen maar een nieuw filter halen? Tijdens de testrit had ik nog steeds een beetje last van stotteren...
Volgende vraag: behalve dat water met tanken is meegekomen kan ik niet verklaren dat dit in de tank zat. Voor de zekerheid de tankdop nml ook gecontroleerd en alle rubbers en dergelijke zijn nog goed. Ook scheikundig kan ik het niet verklaren. Iemand enig idee?

Thanx,

Andy.
 
Volgende vraag: behalve dat water met tanken is meegekomen kan ik niet verklaren dat dit in de tank zat. Voor de zekerheid de tankdop nml ook gecontroleerd en alle rubbers en dergelijke zijn nog goed. Ook scheikundig kan ik het niet verklaren. Iemand enig idee?

Zeer waarschijnlijk condens. Heeft de tank volgezeten tijdens het drie jaar stilstaan? En dan ook zo vol dat er eigenlijk geen druppel meer bijkan? Zo niet, dan komt het vocht daar waarschijnlijk vandaan.
 
Thanx voor alle reactie's, ben er echter nog niet zeker van hoe het komt...
Na de wederopstanding is de tank gespoeld en voorzien van nieuwe benzine. Ergo het water is er de afgelopen 3 maanden in gekomen. Enige theorie die ik heb is dat er langs de tankdop water heeft gestaan wat tijdens het openen van de dop in de tank is gelopen. En de overloop dan hoor ik iemand denken? Wel, die bleek verstopt te zitten.... '(
Problemen zijn in ieder geval verholpen en een goede tip van een oude rot: Water kun je uit benzine filteren door het door een nylon kous te laten lopen. (Netkousen werken in dit geval niet 8-) ) Benzine loopt erdoor, water blijft achter. (ik hoor dit soort dingen altijd achteraf)

Greetz,
Andy
 
Terug
Bovenaan Onderaan