Water in benzinetank

DieterVDW

MF'er
22 jun 2006
86
0
Gent
Als mijn motor buitenstaat dan doet het soms wel eens een buitje, en ik kan mij motor nergens beschermd zetten. Als het dan eens geregend heeft dan staat dat gootje onder mijn tankklep altijd vol water. Aangezien daar ook het ontluchtingsgaatje van de tank zit geraakt er dan water in de tank.
Daardoor maakt mijn motor soms zo een *splut* geluid waarbij 'm gelijk 1 ontsteking mist en de motor dan ook even inhoudt. (Tenminste, ik dénk dat het daardoor komt...) Niet leuk!
Ik moet er dus voor zorgen dat er geen water meer in de tank kan.
Zeil is niet echt een optie, vind ik teveel gedoe. Normaal zet ik mijn motor wel ergens beschut (en vér) als het gaat regenen, maar dit kan ik natuurlijk niet altijd juist inschatten...
Heeft er iemand een goed idee om te voorkomen dat er water in de benzine komt?
 
Bij honda is dat gaatje wat daar zit juist als afvoer voor misgieten bij het tanken. Bij mij loopt dat slangetje in ieder geval naar de grond toe.

Je zou, heel simpel, een plasticje over je tankklepje kunnen plakken als je hem wegzet en vermoedt dat het gaat regenen, lijkt me een kleine moeite.

Het lijkt me overigens niet normaal dat er via de tankklep water in de tank terecht komt.
 
Dit hoort vast onder techniek...

Maar zit niet juist het afwatergaatje/slangetje verstopt. Daarbij hoost het water dat in de tankdop blijft staan iedere keer je tank in als je de dop open maakt, in plaats van via het slangetje erlangs.

Hier spreekt ervaring :+
 
>>>> Techniek

Bij mijn Honda is dat overigens niet het beluchtingsgaatje, maar de overloop. Daar loopt de benzine heen als je je tank te vol zou doen en daar zit een slangetje aan wat onder de motor uitkomt. De ontluchting heeft zijn uitgang onder de tank en komt eveneens via een slangetje onder de motor uit.
 
Aha, overloop dus...
Ik dacht dat dat de ontluchting van de tank was...
Dat klinkt inderdaad wel logischer ...
In ieder geval, als ik dan dus de tankklep opendoe dan staat dat gootje vaak vol water en gaat er sowieso wat van dat water in de tank.
Waar dat gaatje heengaat/heenmoet weet ik niet, maar er gaat alleszins niet veel door...
Valt dit makkelijk te fixen?
 
Aha, overloop dus...
Ik dacht dat dat de ontluchting van de tank was...
Dat klinkt inderdaad wel logischer ...
In ieder geval, als ik dan dus de tankklep opendoe dan staat dat gootje vaak vol water en gaat er sowieso wat van dat water in de tank.
Waar dat gaatje heengaat/heenmoet weet ik niet, maar er gaat alleszins niet veel door...
Valt dit makkelijk te fixen?
Again, bij mijn Honda, sluit dat gaatje via een kanaaltje aan op een slangetje onder de tank. Dat slangetje komt gewoon ergens onder het blok uit. Ik zou eerst eens kijken (manual?) waar dat heen moet gaan en dan es kijken of het betreffende slangetje of kanaaltje niet verstopt zit. Misschien dat je het dan voorzichtig door zou kunnen blazen met wat perslucht.
 
Als je een zeiltje al veel gedoe vindt, rijd dan geen motor...
Heb zelf een zeiltje over mn motor omdat t ding altijd buiten staat. Ding onder zeil zetten is net iets minder dan 1 minuut werk. Wat is er dan veel gedoe?
Lijkt me toch kleine moeite om de brommer een beetje netjes te houden en tevens geen ongewenste vloeistoffen in de o zo belangrijke brandstof te krijgen...
 
Zoals ik al zei probeer ik 'm normaal altijd beschut te zetten als't gaat regenen, maar dit lukt niet altijd. Neem jij je zeil dan ook mee voor als het een buitje zou doen en je ergens bent met je motor?
 
Als je een zeiltje al veel gedoe vindt, rijd dan geen motor...
Heb zelf een zeiltje over mn motor omdat t ding altijd buiten staat. Ding onder zeil zetten is net iets minder dan 1 minuut werk. Wat is er dan veel gedoe?
Lijkt me toch kleine moeite om de brommer een beetje netjes te houden en tevens geen ongewenste vloeistoffen in de o zo belangrijke brandstof te krijgen...

Ik 'TDM'er sluit me hier volledig bij aan.
ZEIL = kleine moeite en GROOT PLEZIER :P
 
Om verder even antwoord te geven..

Volg de loze slangetjes van onder het blok voor zover het gaat natuurlijk naar boven toe (er vanuitaangaande dat je de motor niet eerst op de rug gelegd heb voor beter zicht) en kijk waar ze uit komen (op de tank ergens). Trek het slangetje even los. Blaas eens door het slangetje -> :N slangetje verstopt/geknikt.
Anders de nippel eventjes losdraaien (pas op bij plastic tank, wel de goede kant uit). Grote kans dat die dichtgerot is. Weer even gangbaar maken. :Y

moet lukken. *O*
 
Je tank kan wel een beetje water hebben hoor, je kraantje is niet het diepste punt. Nadeel hiervan is wel dat je tank kan gaan roesten van binnenuit, want dat water gaat er niet zomaar uit.

Schijn eens met een (vonkvrije? :) ) zaklamp in je tank, kijk eens of je water op de bodem ziet liggen, ziet er echt uit als druppels, soms ook bruin/roestig.
 
Probeer er eens aan te zuigen ;)

Nee dank u :p . Heb er nu eens een remkabel van een fiets zo diep mogelijk ingeduwd, maar op een bepaald moment geraak ik echt niet verder. Ik heb er ook geen idee van of dat gewoon een mooi recht slangetje is, of als daar een knik in zit of als dat vertakt of zo ... Later nog eens goed bekijken...
 
Heb eens geprobeerd er een rietje op te zetten en flink te blazen, maar dat hielp niet verdorie.
ik heb hetzelfde voor gehad :Y bij mij zat het slangetje van de overloop dubbel onder de tank :Y dus best de tank even los maken en kijken of alles nog goed zit :Y




edit : _O- _O- _O- _O- _O- het zal al wel opgelost zijn zekers :? _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan