Water in carbs

Status
Niet open voor verdere reacties.

5thFallenAngel

Die hard MF'er
20 okt 2010
448
0
mijn KLE sloeg eergister met wat gepruttel af toen ik op een rood licht af reed. omdat de tank ook zo ongeveer leeg had moeten zijn, heb ik haar naar een tankstation aan de overkant van de kruising gebracht en weer afgetopt. helaas kreeg ik haar niet meer aan de praat. ook verschillende standjes van het benzinekraantje hielpen niet, choke aan hielp niet, lichten uit, het hielp niet. enfin, accu was leeggestart, ik motor weggezet en van mf-er Ilse een lift naar huis gekregen.

de volgende dag motor opgehaald met een aanhanger, om dr in de garage te gaan ontleden.
ik heb de carbs schoongemaakt en de ontsteking gecontroleerd, ontsteking was goed, maar de bougies waren wat oud dus die zijn vervangen, de nieuwe geven een mooie vonk.

de carbs waren an sich goed, maar er zat wel wat kek in. ik gokte op vergelde benzine. eruit gewassen, en alles doorgespoten met remmenreiniger. voor de zekerheid een scheutje kerosine bijgemengd in mijn tank.

dus, alles was nu goed, terug in elkaar en starten. maar nee, ze wilde nog steeds niet.
door het luchtfilterhuis te injecteren met erg brandbaar gas pakte ze af en toe een slag mee, maar meer ook niet.

dit was gister om 12 uur snachts, dus ik hield het voor gezien.
vanochtend maar verder gekeken. aarding van de bobines voor de zekerheid maar wat opgefrist, je weet immers nooit. maar nog steeds wil ze niet.

dan maar de carbs nog een keer aftappen, kijken of er wel benzine in zit.

HEE! ik weet niet waarom, maar mijn gevoel zegt me dat dit geen benzine is. vinger eronder, ruiken, nee niets. vrijwel reukloos. een hint van iets wat me doet denken aan oude verf, maar die kan ook goed uit mijn opvangbak komen :P

zo heb ik beide carbs ongeveer 200 cc laten doorlopen(met tank op pri) en op een gegeven moment perst de rechtercarb nog even een wolkje roestrode kek uit, maar verder alleen de reukloze kek.

omdat ik nog steeds twijfelde over wat het precies is wat ik aan het aftappen ben(is het nu wel of geen benzine?) heb ik voor de gein van een andere moto een beetje peut afgetapt, die wel goed werkt. hier komt het: de twee stoffen stoten elkaar af.

ik ben radeloos. hoe kan dit, en wat is het wat ik aftap? bijna een halve liter, dat zal toch geen condens zijn :')
ik ga nu een kop koffie zetten, het tankstation bellen, en misschien verder aftappen tot ik benzine tegen kom. alle suggesties zijn welkom.
 
Ik heb met gestaag verhogen en later verlagen van het stationair toerental ook wel lastige motoren aan de praat gekregen. (gas geven of choke is ze dan teveel)
Maar als er echt een sproeier verstopt zit houdt het natuurlijk op. :)
 
Laatst bewerkt:
ja, ik wil het water in de kanaaltjes oplossen in de benzine. als ze in elkaar kunnen oplossen breekt dat de oppervlaktespanning van water en kan de benzine weer door het stationairkanaaltje(das de theorie)

best leuk verzonnen zo toch? :+

maargoed, nu serieus, ik denk dat ik morgen een doorstart op startspray ga maken, in de hoop dat het verhoogde vacuum het kanaaltje leegt.

lipofiel, dat is het woord. een stof die hydrofiel en lipofiel is. ik kwam dr net niet op :)
 
dit moet je hebben.

http://www.bardahl.nl/fileadmin/content/produkten/Product_information/B1082NL.pdf

http://www.bardahlstore.nl/webshop_producten/;jsessionid=0D38A7AF07D37A9B70D77641FDB4551B?__stateless=0D38A7AF07D37A9B70D77641FDB4551B (Bardahl additieven, smeermiddelen since 1939 | Geen verzendkosten boven de €25,-)
 
Laatst bewerkt:
Ik had voor de XJ eens een flesje Wynn's wateroplosser gebruikt, dit werkt via hetzelfde principe als de Bahrdal die Bananeman aangafin bovenstaande post.
Geen idee of ze het nog verkopen trouwens (was een grijs flesje).

Trouwens ook geen idee of het hielp, m'n motor reed er een paar dagen niet lekker van dus ik vermoed wel dat er iets meer dan alleen benzine werd verbrand :+
 
Laatst bewerkt:
bedankt, dat klinkt als een goede oplossing als het niet lukt met een geforceerde start.

@zeeuwmeeuw, had je niet gewoon veel te veel toevoeging gebruikt? die flesjes zijn meestal voor 50/60liter tanks. of je had net als ik dik een liter water onderin je tank waardoor je 4takt tijdelijk een stoommachine was :+
 
@zeeuwmeeuw, had je niet gewoon veel te veel toevoeging gebruikt? die flesjes zijn meestal voor 50/60liter tanks. of je had net als ik dik een liter water onderin je tank waardoor je 4takt tijdelijk een stoommachine was :+

Nee, mijn tank is 22 liter of zo en heb nog genoeg restant Wynn's hier in de kast staan :+
Maar na een paar tankjes liep die weer zoals vanouds dus het zal er ongetwijfeld mee te maken hebben gehad.
 
aight het is gelukt! de gulden tip van de stationairschroef gebruiken ipv gas in combinatie met bijna 300cc remmenreiniger lieten haar aanslaan, en na 10 minuutjes te hebben gelopen heeft ze nergens last meer van. hier mag een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan