water in olie

21 okt 2018
1
0
hallo
ik beb een probleem waar ik even niet uit kom
ik heb een shovelhead van 1980 waarvan het motorblok compleet gereviseerd is.
de rest van de motor is ook helemaal vernieuwd.
nu blijkt dat er een klepseal is los gekomen
na demontage van de kop was direct duidelijk dat er water in de olie terecht is gekomen.
we zijn gelijk op zoek gegaan waar dat vandaan kan komen, maar er is niets te vinden wat duidt op de oorzaak.
Heeft iemand op dit forum misschien enig idee?
alvast bedankt
 
Aangezien het een luchtgekoeld blok is kan buiten vol pissers alleen condens de oorzaak zijn,
dus langere stukken gaan rijden en zorgen dat het blok goed op temperatuur komt.
Kortom je mot meer gas gaan geven swa.:]})
 
Laatst bewerkt:
Volpissers? Is dat een ding?:X

Als je veel korte stukken rijdt wordt de olie niet lang genoeg heet genoeg, het condenswater blijft dan in de olie en je krijgt dan van die mayonnaise in je cilinders. Ik heb dit zelf in mijn guzzi, ook omdat die te goed gekoeld is met de uitstekende cilinderkoppen in de wind. Is niet veel aan te doen, maar kan ook niet echt heel veel kwaad.
 
Volpissers? Is dat een ding?:X

Als je veel korte stukken rijdt wordt de olie niet lang genoeg heet genoeg, het condenswater blijft dan in de olie en je krijgt dan van die mayonnaise in je cilinders. Ik heb dit zelf in mijn guzzi, ook omdat die te goed gekoeld is met de uitstekende cilinderkoppen in de wind. Is niet veel aan te doen, maar kan ook niet echt heel veel kwaad.[/QUOTE]

Nou geen kwaad.!!!
Mayonnaise smeert niet hoor.
Dus met regelmaat lange stukken rijden om de condens te verdampen is aan te raden.
 
Met mijn Guzzi heb ik ook last van veel aanslag in het kleppendeksel, de kop word niet warm genoeg en het kleppendeksel koelt behoorlijk af door de rijwind.
Iets waar je Harley ook last van heeft dus flink door gassen dat scheelt en de carteronlichting open houden!
 
Nou geen kwaad.!!!
Mayonnaise smeert niet hoor.
Dus met regelmaat lange stukken rijden om de condens te verdampen is aan te raden.

Dat is wel zo, maar het is (als het goed is) maar een klein beetje in verhouding tot de totale hoeveelheid olie in het blok, en na een goede rit is het weer (tijdelijk) weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan