Water in tank door openen tankdop na wasbeurt, en nu?

CitizenErased

MF veteraan
13 nov 2001
6.622
25
Oceania
Heb net mijn motor gewassen.
Ik merkte dat er water langs de tankdop kwam. Tankdop geopend en op dat moment een draaikolkje met water dat de tank in stroomde.

Ik schat dat het toch wel een half kopje water is. De tank zal 8L benzine bevatten.

En nu? Is er mee te rijden? Risico's? Benzine er uit zien te krijgen? Damn ... :?
 
Water is zwaarder dan benzine en zal op de bodem van de tank zakken.
Als je de kraan op reserve zet en je slangetje losmaakt zal er eerst het water uitkomen.
Afhankelijk van het type motor zal er water aan de andere kant van de tank zijn gelopen.
Maak ook even je overloopkanaal van de tank open zodat het water in het vervolg door dit kanaal weg kan.
 
ikzou er niet mee rijden, eerst aftappen in een emmer gooien en je ziet het zo liggen onderin
voorzichtig overgieten en het laatste beetje samen met het water wegbrengen

en hopen dat er al niks in je cabs terecht gekomen is, een sproeier zit zo dicht met een beetje water
 
Niet mee gaan rijden :N
Gewoon tank even eraf halen en leeg laten lopen.........

als je de tank via je benzine slang kan laten leeglopen ben je vrij snel klaar. Water is zwaarder dan benzine dus zal onder in de tank zitten. net zo lang laten leeglopen totdat je al het water hebt (en voor de zekerheid een beetje benzine wat er op drijft) en je bent klaar...

edit: ik zie dat vdv sneller kan typen dan ik...
 
Laatst bewerkt:
Er is maar 1 goede oplossing,alleen de tank via de slangen leeg laten lopen helpt niet,
er blijft namelijk altijd wat achter in de tank,de enige goede manier is de tank demonteren,
alle benzine eruit en de tank in de zon laten drogen,totdat alles eruit is verdampt.
Niet met bv een verfstripper de boel verwarmen,er blijft altijd benzinedamp in de tank
hangen,ga je dat verwarmen met bv een verfstripper ,dan heb je kans dat de boel
in de brand vliegt.
 
Laatst bewerkt:
Er is maar 1 goede oplossing,alleen de tank via de slangen leeg laten lopen helpt niet,
er blijft namelijk altijd wat achter in de tank,de enige goede manier is de tank demonteren,
alle benzine eruit en de tank in de zon laten drogen,totdat alles eruit is verdampt.
Niet met bv een verfstripper de boel verwarmen,er blijft altijd benzinedamp in de tank
hangen,ga je dat verwarmen met bv een verfstripper ,dan heb je kans dat de boel
in de brand vliegt.

Hmm. Met een verfstripper mijn mooie gelakte tank proberen te verwarmen is nou niet het eerste waar ik aan zou denken. Slechte ervaringen mee? ;)

Voor de rest is dit natuurlijk de enige echte volledige oplossing van het probleem. Dat beetje water in je tank kan ook veel problemen gaan opleveren in de zin van roest in je tank. Dus je wil het er absoluut niet in hebben.
 
Laatst bewerkt:
kraan dichthouden, je hebt er niets aan als het daar voorbij stroomt/'zakt'. Tank loshalen (zodra je een jerrycan oid hebt waar je die 8 liter in kwijt kan) en zo leeg maken als je hem krijgt, als je de tijd hebt laat je hem nog een nachtje open liggen uitdampen en vervolgens vul je hem zo vol mogelijk.

Balen, zonde geld, maar beter zo 2x half uurtje werk dan langs de weg tot de conclusie komen dat je je carbs ter plekke mag gaan aftappen.. en jerrycan's, ach, die komen ooit wel weer van pas :+
 
kraan dichthouden, je hebt er niets aan als het daar voorbij stroomt/'zakt'. Tank loshalen (zodra je een jerrycan oid hebt waar je die 8 liter in kwijt kan) en zo leeg maken als je hem krijgt, als je de tijd hebt laat je hem nog een nachtje open liggen uitdampen en vervolgens vul je hem zo vol mogelijk.

Balen, zonde geld, maar beter zo 2x half uurtje werk dan langs de weg tot de conclusie komen dat je je carbs ter plekke mag gaan aftappen.. en jerrycan's, ach, die komen ooit wel weer van pas :+

Carbs zal hij geen last van hebben :N ,een Mille heeft namelijk benzine injectie _O- :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan