Water oplossen in benzine

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.560
113.009
Rèswèk
Is er een goedje dat het water dat toch een beetje in de benzinetank terecht komt oplossen kan in de benzine zodat het opgesnoept wordt?
Dan werkt dat ook als er een drupje water in de carbs terecht komt... Mooi megenomen.

In principe zou alcohol een emulgator zijn

Maar alcohol gaan we niet in de tank gooien her B|

Als erder gezegd: Drank heb ik geen moeite mee, water maakt meer kapot dan je lief is... -O-
 
Lees al jaren mee hier, maar heb me nu aangemeld. Dus kan ik ook reageren . Mij lijkt dat als je water in de benzine tank hebt, dat de ethanol in E10 dat water als het ware opneemt, en zo zorgt dat het via de uitlaat verdwijnt. Dat zou dan dus een mooie bijkomstigheid zijn van E10. Of denk ik nu te simpel?
Praktisch gezien werkt het zo inderdaad. Maar een hoop mensen willen hier willie wortelen.. want het is al eerder gezegd ook.
 
Eigenlijk kan je t beste zand in je tank gooien!
Hoe trekken die Amerikanen Ethanol uit de benzine?
Als je 3 liter water gebruikt op 3 liter benzine wel. Beter werkt t nog als je een verzadigde zoutoplossing gebruikt (net zo veel toevoegen tot zout op de bodem blijft liggen). Dan trek je veel efficienter water uit je organische laag. Logisch want je maakt t nog polairder en wordt je fase scheiding nog harder, dus nog minder mogelijkheden voor je water om in jen organische laag te trekken. Zoek maar op phase separation drying with brine oid. Vaak ga je je organische laag daarna nog drogen met droogmiddel. Zoals MgSO4 (magnesiumsulfaat).

Elk organisch chemicus kent dit.. een van de eerste technieken die je leert op de opleiding. Echter totaal niet relevant voor t probleem hier.

E10 zal altijd meer water oplossen door de ethanol dan bijv E5. En zolang je niet boven t saturatiepunt komt trek je dus gewoon t water met je benzine door je motorblok naar de uitlaat.

Thank me later


P.s.
Als je t niet met verzadigde zoutoplossing doen zal je altijd op een evenwicht uitkomen omdat er op een bepaald niveau altijd wat water in een organisch oplosmiddel blijft. Dit kan dus alleen met verzadigde zoutoplossing worden voorkomen. Dus als je dnekt dat jij een minuscule hoeveelheid water uit een alkanisch mengsel denkt te halen zul je dus 9/10 altijd de max hoeveelheid water toevoegen die die laag aan kan.
 
Laatst bewerkt:
ik heb er net aceton bijgegooit, bij vervuilde benzine en de benzine was daarna helderder en de andere vloeistof, ik vermoed water, leek zich meer te scheiden van de rest. Dat doet dus het tegenovergestelde van oplossen, maar ik las eerder dat iemand iets in de tank van vrachtwagens gooide, dan word vocht wel gefilterd door het brandstoffilter, want die kan je aftappen aan de onderkant zodra je zwarte rook krijgt.
Dat laatste staat in het boekje van mijn Euro 0 (nul) dieselbus , euro de typekeuring 0-6 dus, niet de brandstof ;)

Maar daar heb je dus niks aan bij een oude motorfiets op benzine.
 
Eigenlijk kan je t beste zand in je tank gooien!

Als je 3 liter water gebruikt op 3 liter benzine wel. Beter werkt t nog als je een verzadigde zoutoplossing gebruikt (net zo veel toevoegen tot zout op de bodem blijft liggen). Dan trek je veel efficienter water uit je organische laag. Logisch want je maakt t nog polairder en wordt je fase scheiding nog harder, dus nog minder mogelijkheden voor je water om in jen organische laag te trekken. Zoek maar op phase separation drying with brine oid. Vaak ga je je organische laag daarna nog drogen met droogmiddel. Zoals MgSO4 (magnesiumsulfaat).

Elk organisch chemicus kent dit.. een van de eerste technieken die je leert op de opleiding. Echter totaal niet relevant voor t probleem hier.

E10 zal altijd meer water oplossen door de ethanol dan bijv E5. En zolang je niet boven t saturatiepunt komt trek je dus gewoon t water met je benzine door je motorblok naar de uitlaat.

Thank me later


P.s.
Als je t niet met verzadigde zoutoplossing doen zal je altijd op een evenwicht uitkomen omdat er op een bepaald niveau altijd wat water in een organisch oplosmiddel blijft. Dit kan dus alleen met verzadigde zoutoplossing worden voorkomen. Dus als je dnekt dat jij een minuscule hoeveelheid water uit een alkanisch mengsel denkt te halen zul je dus 9/10 altijd de max hoeveelheid water toevoegen die die laag aan kan.
vind je dat nou stoer om zo te reageren ofzo ?

" Elk organisch chemicus kent dit" , ja die andere 2 ook joh ? gezellig clubje.
 
Noem dan eens een voorbeeld? Iets roepen zonder overtuigende onderbouwing vind ik quatsch!
Dat water en alkanen niet mengen vanwege een verschil in gewicht, dat is pas kwats! haha

Als dat zo is dan mengt acetone ook niet met water :')

1624041309661.png
 
Laatst bewerkt:
Als je altijd op reserve rijdt, dan hoopt zich onder in de tank niets op. De vaste vervuiling (roest) wordt opgevangen in het brandstoffilter. De vloeibare vervuiling (water en gom) komen in de carburateurs of injectie. Zolang je de motor blijft gebruiken is dat geen enkel probleem. Als je hem lange tijd (meer dan een jaar) stil laat staan dan verdampen vluchtige stoffen uit je tank en houd je gom en water over.
Pertinent niet waar, over die reserve
 
Lees al jaren mee hier, maar heb me nu aangemeld. Dus kan ik ook reageren . Mij lijkt dat als je water in de benzine tank hebt, dat de ethanol in E10 dat water als het ware opneemt, en zo zorgt dat het via de uitlaat verdwijnt. Dat zou dan dus een mooie bijkomstigheid zijn van E10. Of denk ik nu te simpel?
Dan liegt het harde bewijs. Begin eerst es met het filmpje te bekijken, als dat fake zou zijn gaat de maker aan een juridische boom.

klik op de link, dan mis je 4 minuten narcisme, at een geouweteringhoer :(

 
Laatst bewerkt:
Pertinent niet waar, over die reserve
Dat snap ik niet. Als ik de benzine kraan op “reserve” zet, dan trek ik toch vloeistof van de bodem van de tank? En water is zwaarder dan benzine, dus dat ligt onder in de tank. Dus als ik de benzinekraan op “reserve” zet, dan trek ik toch het water uit de tank?
 
Dat snap ik niet. Als ik de benzine kraan op “reserve” zet, dan trek ik toch vloeistof van de bodem van de tank? En water is zwaarder dan benzine, dus dat ligt onder in de tank. Dus als ik de benzinekraan op “reserve” zet, dan trek ik toch het water uit de tank?
Dat is de grondslag van mijn uitdaging, een FZR trekt met de in de tank ingebouwde pomp altijd vanaf de bodem van de tank. Niet alleen op reserve. Er zit een niveausensor in de tank en als die vindt dat de benzine bijnna op is gaat er een lampje branden...
 
Dat is de grondslag van mijn uitdaging, een FZR trekt met de in de tank ingebouwde pomp altijd vanaf de bodem van de tank. Niet alleen op reserve. Er zit een niveausensor in de tank en als die vindt dat de benzine bijnna op is gaat er een lampje branden...
Ah, okay, een FZR heeft dus geen benzinekraan met reserve stand. Maar als een FZR sowieso zijn benzine van de bodem van de tank trekt, dan zou er geen water moeten verzamelen.
 
Ah, okay, een FZR heeft dus geen benzinekraan met reserve stand. Maar als een FZR sowieso zijn benzine van de bodem van de tank trekt, dan zou er geen water moeten verzamelen.
Denk daarover na, als het hermetisch aansluit kan hij helemaal niks optrekken, en het gaat me ook om de druppentjes in de carbs
 
Op 5:10 de oplossing om water op te lossen:


Voor wat het waard is, ben altijd wat sceptisch over de testmethode (in dit geval extréém overdoseren) en of er toch niet een belang is om een bepaald product in een goed daglicht te zetten…
Hopelijk leest @Rob RD hier mee, beter nog: reageert hij hier tzt op. Bij vôhkeû in plat Haags.
 
Google maar op vliegtuigen, die piloten hebben nog meer hekel aan water en ethanol dan jij
Die sproeiers en postcodes in Alaska enzo.
Op YouTube vind je ook complete handleidingen.
En een boot benodigdhedenwinkel in Nederland heeft ook van alles. Bacteriën dood maken in bio diesel is ook zo een dingetje
 
@GorilaZz Hoeveel flesjes K100 fuel stabilizer zouden die piloten in Alaska in hun 747 met 200 ton brandstof moeten kieperen?


:+
Het brandstofverbruik van de jumbojet bedraagt gemiddeld ongeveer 10 ton kerosine per uur. Rekening houdend met de dichtheid van kerosine komt dit neer op 12.500 liter kerosine per uur. Acht uur vliegen levert dus een verbruik op van 100.000 liter, dat is 1000 liter per gezin van drie.

Hé Frans Timmermans, let je wel op? Hoeveel CO2 zal dat geven?
 
Het brandstofverbruik van de jumbojet bedraagt gemiddeld ongeveer 10 ton kerosine per uur. Rekening houdend met de dichtheid van kerosine komt dit neer op 12.500 liter kerosine per uur. Acht uur vliegen levert dus een verbruik op van 100.000 liter, dat is 1000 liter per gezin van drie.

Hé Frans Timmermans, let je wel op? Hoeveel CO2 zal dat geven?
Zo werkt het niet Han. Europarlementariërs vliegen heel erg graag moeten noodzakelijke vliegreizen maken, dus dan maakt het niet uit. En kerosine is als enige brandstof onbelast en dat blijft het.

Trouwens, zolang dat circus steeds van Straatsburg naar Brussel en vv. verhuist à € 114.000.000 en 200.000 ton (!) CO2 zal het Frenske aan z’n dikke bips oxideren.
 
Niet helemaal, de zeep zorgt er voor dat het water zich aan de olie hecht, het lost het niet op.

Althans, als ik niet te veel heb liggen slapen tijdens mijn cursus penetrant onderzoek..
Ik weet het verschil niet :o
Ik dacht dat a-polaire en polaire vloeistoffen niet mengen en dat bijvoorbeeld aceton zowel een polaire als een a-polaire kant heeft waardoor het kan mengen met beide en daarmee een brug slaan tussen beide.
En volgens mij doet Dreft hetzelfde.
Maar ik weet niet wat het verschil tussen een emulsie en een oplossing is.
 
Google maar op vliegtuigen, die piloten hebben nog meer hekel aan water en ethanol dan jij
Die sproeiers en postbodes in Alaska enzo.
Op YouTube vind je ook complete handleidingen.
En een boot benodigdhedenwinkel in Nederland heeft ook van alles. Bacteriën dood maken in bio diesel is ook zo een dingetje
voor die kneuzen hier. als je met een reklame sleep rondvliegt in zo een een motorig ding is hoesten van de motor niet leuk.
dus daar waar ze wat meer vliegen in de uitgestrektere gebieden willen ze de brandstof voor ze gaan vliegen nog wel eens extra schoonmaken.
Alleen Aspen kopen is ook een beetje duur hè.

voor de diesel, geen idee wat k100 is, maar de troep die ik krijg geleverd is 10cc goed om 1000kg schoon te houden.

en waarom ik in de timmerfrans hoek word gedrukt is nog een groter raadsel.
ja, een jet in een 747 zal op kolen gruis nog kunnen vliegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan