water temperatuur meter

uzi-san

MF'er
20 jul 2009
66
3
Hallo,

Ik ga mijn instrumenten verwijderen (streetfighter). Graag had ik toch een temperatuur meter willen hebben (lijkt me wel zo veilig :P). Nu ben ik wat rond gaan zoeken en dacht bij mezelf waarom niet een met zo'n klein lcd schempje met een kabel en sensor eraan ergens instoppen. zoiets als dit:

Digital DC Temperature Meter for RTD PT100 Temperature Sensors in Degree C or F | eBay

Leek me een goedkope oplossing. Hoe denken jullie eroveR? En waar zou ik de sensor dan eventueel kunnen plaatsen als het een goed idee zou zijn? Hoe hoge temperatuur zou hij minimaal moeten kunnen meten?

Bedankt!
 
Dit metertje kan denk ik niet zo goed tegen regen en max 125 graden is ook wat aan de lage kant denk ik
Er bestaan ook temp metertjes die je in de olievuldop doet

In een koso zit een tempmeter er bij in en er zijn vast meerdere tellers waar een temp meter bij in zit

Maar een beetje motorrijder voelt, ruikt of merkt toch dat zn motor te heet wordt/is?
 
Er zullen denk ik ook wel tellers zijn die een hogere temperatuur aankunnen met hetzelfde idee. Waar zouden die dan eventueel te plaatsen zijn? Is een watertemperatuurmeter eigenlijk te vervangen door een olietemperatuurmeter?
 
Heeft iemand dan nog een tip waar ik de sensor voor de watertemperatuurmeter dan het beste kan plaatsen? een gaatje maken in de radiatorvuldop of zo?

En is er misschien een meter aan te sluiten op de sensor die er op dit moment al in zit?
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand dan nog een tip waar ik de sensor voor de watertemperatuurmeter dan het beste kan plaatsen? een gaatje maken in de radiatorvuldop of zo?

En is er misschien een meter aan te sluiten op de sensor die er op dit moment al in zit?

Dit is de reden waarom je die temperatuur meter niet kan gebruiken voor je motor.

Als je ergens een gaatje maakt in het systeem om de voeler in de vloeistof te krijgen, dan komt je systeem niet meer op druk en zal de motor snel aan de kook raken.

Er zal best een instrument zijn wat gebruik kan maken van de temperatuursensor die bij de motor hoort, moet je alleen uitzoeken wat voor waardes die heeft en er dan een metertje bij zoeken.
 
Klinkt ingewikkeld om de waardes uit te zoeken...

Hoe zit het dan bij een aftermarked temperatuurmeter voor de motor die er voor is gebouwd? Waar kun je zoiets plaatsen dat het systeem toch onder druk blijft staan?
 
Dat ding waar jij een link van heb geplaatst gaat niet lukken,
Die ik heb geplaatst wel maar er zijn nog veel meer, sensor kan op de plaats van de bestaande eventueel middels een adapter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan