waterdicht maken stekerverbindingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

3wheel

MF veteraan
Donateur
10 jun 2004
6.224
2.057
Rotterdam
hoi

heb een ouwe moterfiets die ik aan het opknappen ben, het gaat om een motor guzi; nou lees je overal dat die hartstikke onbetrouwbaar zijn in de stroom dus dat heb ik er allemaal uitgetrokken en weggegooid.
heb alles nieuw gemaakt maar heb nu wel even een vraagje
hoe maak ik alles zo goed mogelijk waterdicht? de kleine verbindingen gaan prima met tape maar ik denk dat dat met de langere stukken niet gaat werken>
Bekijk media item 1352600
Bekijk media item 1352599zou het gaan met siliconenkit?

wie helpt mij
 
In plaats van je meteen belachelijk te maken om het gebruik van kroonsteentjes, even wat advies.
Als al je elektra nu werkt met kroonsteentjes, hartstikke mooi. Maar nu moet je gewoon alle verbindingen gaan vervangen voor fatsoenlijke stekkers.
Stekkers zijn te koop bij bijv Louis.nl, maar de echte mooie spullen zijn te koop bij een zaak als bijv. rdae.nl
Lekker pielen, veel geduld hebben, maar dan wordt het wel iets professioneler.
 
Gewoon deze gebruiken, hoef je ook niks af te tapen.

s-l300.jpg


Succes verzekerd. :t
 
Ik zou je willen adviseren om alle (krooonsteen, stekker, whatever) met een minimale laagdikte van 0,5 cm vaseline in te smeren.

Dit: Kroon-Oil Witte Vaseline - 13106 | 50 kg drum / vat - Techniekwebshop.nl zou dan goed van pas komen.

Vindt je dat een te vette bende? Superseal of gelijkwaardig.
Lekker overzichtelijk toch zo?

Neem aan dat de hoeveelheid als grap bedoeld is, 50kg heb ik heus niet nodig; droogt dat spul nog een beetje hard op zoals hard-wax? en kan ik het daarna spuiten?

alvast bedankt
 
Of dit nu een trolltopic is of niet - gebruik zelfvulcaniserende tape als het gaat om verbindingen die je de komende jaren niet meer los hoeft/wil maken: Zelfvulkaniserende tape, wit of zwart, 5 meter x 19 of 25mm, vanaf €7,25 - Nautic Gear

Het is een rotklus om het weer los te krijgen, dus beschouw het als permanent. Voor niet-permanente verbindingen, gewoon dikke klodder vaseline er in/over wrijven.

Gebruiken de zendamateurs ook om antenneverbindingen buitenshuis af te dichten zodat er geen water in de coaxkabel komt. Het blijft flexibel.

Elektratape is isolatietape, om te beschermen tegen schokken en kortsluiting. Het is niet echt effectief tegen water.
 
In stilvallen dat is zeker en betrouwbaar , het gaat gegarandeerd stuk .
Hopelijk zijn dus die kroonsteentjes alleen voor het uitzoeken om alles aan de praat te krijgen en niet als definitive oplossing .
De aangeraden Superseals is dus je oplossing geen tape of silicone dat is vragen om problemen
 
Maak er een winterproject van
geheel nieuwe draad boom maken .
eerst je zelf goed inlezen hoe deze te maken.
juiste materialen kopen zoals waterdichte connectors plus gereedschap hiervoor (perstang) snoer diam. (doorsnede ) bv lampje van 35 W / 12v 0.3 mm2
Gebruik de kleuren Rood + Zwart - en wit.
 
Buiten dat kroonsteentjes vervangen een goed idee is;

Hoe waterdicht moet dat spul echt zijn? Een gemiddelde motor heeft ook gewoon redelijk goedkope connectors erin zitten die niet waterdicht afsluiten, en werken met superseal connectos is supershit. Ik snap dus niet helemaal het punt met de superseal's.

Ik zou zelf hier even goed kijken welke verbindingen je nog ooit los wil maken. Degene die vast mogen blijven solderen en dan met (waterdichte) krimpkous eromheen. De overige in een willekeurige connector frotten. Superseal kan, maar ik vind zelf Deutsch veel fijner werken als het ooit nog los moet. Eventueel iets uit deze pagina zal ook wel voldoen: Multiconnectors 6,3mm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan