Waterdichte adventure motorlaars

Malissa1993

MF veteraan
16 okt 2019
2.410
1.073
Hoogeveen
Ik rij voornamelijk off road en ik merk dat mijn oneall adventure sierra pro laarzen niet meer waterdicht zijn, terwijl ze dat wel horen te zijn.
Het begint waarschijnlijk te lekken door de naadjes.... -_-

Wat zijn nou echt goede waterdichte adventure laarzen tot ongeveer € 450 euro ?

Want, moet er niet aan denken om in de winter straks natte poten te krijgen...........
 
Veiligheidslaarzen. Ik heb ze van Bata en die zijn zelfs waterdicht bij in een diepe plas staan door de vouw achter de rits.
Ik heb dus ook een vouw achter de rits en dat werkt wel. Maar, het loopt uiteindelijk door de stiksels alsnog mijn schoenen in. Ik zoek wel gewoon echt een motorlaars, dus niet een veiligheids laars/schoen, maar iniedergeval bedankt :)
 
ik heb deze al een paar jaar. Absoluut waterdicht. Maar gebruik ze nooit off road dus ik kan je niet zeggen of ze daar tegen bestand zijn. Lijkt me wel trouwens.
 
Heb de RevIt Discovery, maar die is misschien niet "adventure" genoeg voor je?
Mijn eerste set is/was niet meer water dicht omdat ik links door de toplaag heen geschuurd ben met mijn koppelingspookje
(waar een tijdje het 'rubbertje' van kapot was dus ik gewoon met het metalen randje aan het "wrijven" was als ik schakelde.)
Maar de nieuwe set is gewoon weer waterdicht. (ook na hoosbui)...
(heb nu alleen 'natte' laarzen i.v.m. zweetvoeten)
 
Heb de RevIt Discovery, maar die is misschien niet "adventure" genoeg voor je?
Mijn eerste set is/was niet meer water dicht omdat ik links door de toplaag heen geschuurd ben met mijn koppelingspookje
(waar een tijdje het 'rubbertje' van kapot was dus ik gewoon met het metalen randje aan het "wrijven" was als ik schakelde.)
Maar de nieuwe set is gewoon weer waterdicht. (ook na hoosbui)...
(heb nu alleen 'natte' laarzen i.v.m. zweetvoeten)
Ja, heb ze bekeken, maar zoek inderdaad wel iets meer ( cross ) achtige adventure laarzen :)
Ik had ook wel weer natte voeten vanmiddag, maar komt volgensmij niet door het zweten.. tenminste denk het niet. Heb wel een paar plassen meegepakt. Maar de vorige keer was het zo erg dat het gewoon sjompte..... En dat is geen pretje. Sommigen praten ook wel over waterdichte sokken, maar dan heb je alsnog het water in je laars staan..

Heb natuurlijk wel een paar laarzen op het oog, die goed schijnen te zijn. Maar, ervaring van anderen is nog meer dan welkom.
 
Ik rij zelf al de nodige jaren tevreden rond met TCX infinity laarzen.
Ben de laatste 1,5 / 2 jaar ook wel steeds meer off road gaan rijden en ook dat gaat prima met deze laarzen, en heb tot op heden nog geen natte voeten gehad en ik heb er ook mee in het water gestaan.
Ben me wel aan het oriënteren op iets meer bescherming en ik heb m'n oog laten vallen op de TCX baja gtx.

 
Gaerne heeft echt goed laarzen, in de trialsport waar je soms goed in de blub of water staat bleven ze bij mij goed afgesloten. En ze zitten als pantoffels.
 
Hier ook de Forma Adventure laarzen, heel tevreden mee. Ook met bescheiden offroad ritjes.
 
Voor off road heb je eigenlijk wel een specifieke laars nodig voor protectie. zodat je niet zo makkelijk een enkel breekt bij een val.
 
Voor off road heb je eigenlijk wel een specifieke laars nodig voor protectie. zodat je niet zo makkelijk een enkel breekt bij een val.
Dat klopt. Alhoewel, mijn huidige laars nu ook wel zeer buigzaam begint te worden. En daarnaast wil ik ook nog redelijk normaal kunnen lopen, ipv als een pinguin xD
 
Deze heb ik op het oog voor precies dat doel. Allemaal gore-tex, wel duur maar wel echt waterdicht.

KLIM Adventure GTX
Sidi Adventure (evt de '2' versie) GTX
Alpinestar Toucan GTX
 
Gebruik zelf onderstaande (Sidi).
sidi-adventure-2-gtx.jpg
Voordeel:
- Altijd droge voeten.
- Niet te zwaar.
- Juiste bescherming.
Nadeel:
- Wel wat warm.
- Prijs, maar te doen en ruim beneden 450.

En zoals altijd niet te kleine maat kopen !! (20 min op rondlopen met een bakje koffie en je weet genoeg.)

Het is maar een advies.😉
 
Gebruik zelf onderstaande (Sidi).
Bekijk bijlage 1670942
Voordeel:
- Altijd droge voeten.
- Niet te zwaar.
- Juiste bescherming.
Nadeel:
- Wel wat warm.
- Prijs, maar te doen en ruim beneden 450.

En zoals altijd niet te kleine maat kopen !! (20 min op rondlopen met een bakje koffie en je weet genoeg.)

Het is maar een advies.😉
Thanks :) Advies altijd welkom, al lijkt het soms overbodig.. :)
 
Bedenk wel dat een offroad laars vrij stijf is (is de bedoeling natuurlijk), maar loopt daarmee minder fijn.

Zelf ga ik een set adventure laarzen kopen voor het betere werk en voor meer veiligheid (ze beschermen bijv ook beter als je met je been onder de motor terecht komt bij een val) en houd ik mn huidige (gore tex) touring laarzen voor als ik een rit maak waar ik ook bij moet lopen (bijv dagje Assen).
 
Ik rij voornamelijk off road en ik merk dat mijn oneall adventure sierra pro laarzen niet meer waterdicht zijn, terwijl ze dat wel horen te zijn.
Het begint waarschijnlijk te lekken door de naadjes.... -_-

Wat zijn nou echt goede waterdichte adventure laarzen tot ongeveer € 450 euro ?

Want, moet er niet aan denken om in de winter straks natte poten te krijgen...........
Ik weet niet of om het uiterlijk gaat.
Mijn ervaring met droge en warme voeten ook in de regen na jaren Dytona.. heb veel laarzen gehad dit is waar je na al die bling bling laarzen het meest plezier aan beleeft.
Wellicht is dit wat voor jou
 
Een Adventure-laars (vaak met 3 straps) is vaak wat soepeler en daardoor ook wat comfortabeler. Bij de Stella Alpina en omstreken was een Forma Adv-laars voldoende voor mij. Was ook waterdicht in de sneeuw en regen. Voor ruiger werk ben ik erg tevreden over m'n Sidi's. Ja, duurder, maar bij mn 1e OTR (met 2ehands gekochte, iets te grote BMW endurolaarzen) mijn enkel gekeusd op een boomstronk en dat was niet fijn de rest van de rit. En dag. En die er na. Zoals hierboven al is gezegd, het blijft een compromis. Succes met zoeken, vooral véél passen, maatvoering van Italiaanse en Franse merken blijft een vreemd verschijnsel, leve dat Eén Europa :r
 
Sidi Adventure ben ik erg tevreden over voor TET gebruik, niet te verwarren met enduro gebruik.
Zijn echt goed waterdicht, lopen voldoende en bieden voldoende steun bij genoemd gebruik. Mogelijk wel een probleem voor jou, ze beginnen in redelijk grote maten.

Als ik jou zo mag inschatten (ook na je ritje met Madame) ben je een redelijk rustige rijder. Kneiterharde Enduro/Cross laarzen hebben dan ook weinig zin.

Madame rijdt met Revit Discovery en dat bevalt haar voor off-road slecht. Ze lopen fantastisch, het sluit systeem is erg fijn en de stof is goed waterdicht. Echter functioneert die voorste vlap als waterschep. Als je door een plas rijdt en er komt wat water omhoog in de broek dan vangt hij alles op. Omdat ze ook relatief laag zijn gebeurt dat nogal snel. Als je er geen broek overheen hebt is het al helemaal drama.
 
Sidi Adventure ben ik erg tevreden over voor TET gebruik, niet te verwarren met enduro gebruik.
Zijn echt goed waterdicht, lopen voldoende en bieden voldoende steun bij genoemd gebruik. Mogelijk wel een probleem voor jou, ze beginnen in redelijk grote maten.

Als ik jou zo mag inschatten (ook na je ritje met Madame) ben je een redelijk rustige rijder. Kneiterharde Enduro/Cross laarzen hebben dan ook weinig zin.

Madame rijdt met Revit Discovery en dat bevalt haar voor off-road slecht. Ze lopen fantastisch, het sluit systeem is erg fijn en de stof is goed waterdicht. Echter functioneert die voorste vlap als waterschep. Als je door een plas rijdt en er komt wat water omhoog in de broek dan vangt hij alles op. Omdat ze ook relatief laag zijn gebeurt dat nogal snel. Als je er geen broek overheen hebt is het al helemaal drama.
Ik wissel wel van broeken soms crossbroek soms broek erover. Vooral koude dagen broek erover.

Ik rij tegenwoordig wel wat harder en ruiger dan toen ik met jouw vriendin aan het rijden was. Maar, nog niet te vergelijken met enduro. :)

T is lastig om te bepalen welke laars. dan maar een voor de zomer en een voor de winter. xD
 
Terug
Bovenaan Onderaan