Waterdichte adventure motorlaars

Een goede laars voor off-road en waterdicht is de Alpinestar Tec7 Enduro Drystar. Goede pasvorm, je kan er ook wat op lopen (niet te ver) en zeer goede protectie. De toucan is ook niet onaardig. De Forma geeft geen off-road bescherming, evenmin als de Daytona’s. Goede laars die Daytona, maar niet voor off-road.
 
Forma heeft uitstekende off road laarzen met protectie.
Ik heb Forma Adventure laarzen gehad, dat is een aardige tourlaars, maar absoluut geen off-road laars. De laars was ook vrij snel (iets van 60k km-1,5 jaar) niet meer waterdicht. Voor off-road heb je echt wat anders nodig. En de Forma Terrain is dan weer niet waterdicht.
 
Laatst bewerkt:
Goed insmeren met leervet, dan hou je waarschijnlijk droge voeten tot je nieuwe laarzen hebt. Mijn versleten laarzen met (echte) Goretex lieten bij hevige regen ook wat water door. Als je je laarzen in de zon zet en steeds blijft insmeren zodra het weer ingetrokken is merk je dat er echt veel vet in gaat. Werkte goed, laarzen zijn nu soepeler en nog steeds waterdicht. Goretex werkt waarschijnlijk niet meer zoals het hoort, maar dat deed het toch al niet.
Goede tip!

Ik heb Daytona laarzen, die niet meer zo waterdicht zijn als voorheen.
In verleden wel eens een hele dag in de regen gereden maar binnen in de laars geen drup.
Tegenwoordig met een stevig buitje natte plekken aan de binnenkant.

Goretex en ademen dat klinkt leuk, maar ik wil vooral 'droge poten'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan