Waterdichte kleding

Haga-San

MF veteraan
7 apr 2002
8.948
331
Tilburg
Nou, in deze mooie zomer kan je goed een waterdicht pak gebruiken... met het oog op een vakantie in Oktober en het winterseizoen, zijn mijn maat en ik aan het zoeken naar nieuwe waterdichte winterkleding. Omdat wij het bijna dagelijks gebruiken, moet het dus wel goed spul zijn. Mijn MQP pak was na 1,5 jaar zo lek als een mandje, zowel jas, broek als laarzen. Niet goed dus. Jas is gratis vervangen, laarzen en broek waren wat later lek en da's dus pecht op dat moment, waarschijnlijk (proberen nog even).

Mijn maat had met een Rev'it pak hetzelfde. Broek is redelijk, jas is een vergiet.

Vraag dus: wie heeft goeie en minder goede ervaringen met welke merken?
Zowel voor jas, laarzen als broeken dus...

Enkele zaken in de regio adviseren Sidi laarzen, Lookwell en Evolution kleding.
We willen geen 300 euro per kledingstuk uitleggen, dus Yoko of Dané is nicht im frage.

Grtzz HagaSan.
 
Mijn Richa jas heeft hoosbuien in oostduitsland doorstaan. Jammer dat de waterdichte laag niet in de onderste 10cm van de mouwen zit. M'n IXS broek kan alle buien hebben, maar sloeg onder deze extreme omstandigheden toch door '( Ik zou proberen te gaan voor echte Gore-tex, alleen vraag ik me af of ook dat spul het bij extreme regenbuien houdt. Misschien een regenoverall erbij kopen?
 
Ik heb momenteel Alpinestar S-MX Gore-tex laarzen, erg fijn en tot nu toe absoluut waterdicht.
Daarnaast van Gericke het PSX-T1 pak, een sportief pak, gemengd stof en leer, en geheel gevoerd met Gore-Tex, broek absoluut waterdicht, handschoenen ook, jas ook,MAAR water lekt naar binnen via nek, en bij mij ook een beetje via buik, omdat jas en broek niet geheel op elkaar aansluiten ivm grotere maat jas.
Maar zelfs dan ben ik eigenlijk maar een klein beetje nat na een hele dag in de regen te hebben gereden.
Echter PSX-T1 pak is geen winterpak, je trekt het ook gewoon aan als een leerpak, dus niet over je gewone kleding heen.

Maar ik blijf het een luxe vinden als iedereen loopt te zeiken dat ze nat zijn, en jij heb droge handen en voeten. :}
 
Alpinestars Gore-tex Jet Road broek.Broek is perfect (600 gulden voor betaald maar wellicht is www.motorgoedkoop.nl een id?)

Jas is ook Alpinestars en volgens mij van het type Sprint Gore-Tex. Zeer goed maar niet perfect, uiteinde van de mouwen wil weleens nat worden (750 gulden voor betaald)

Laarzen, ook Alpinestars, type Stage Gore-Tex
die zijn werkelijk perfect (400 gulden)

Overigens gebruik ik al deze kledingstukken pas als leer + overall écht niet gebruikt kan worden of als die al nat zijn..

In de winter draag ik het dagelijks

Maar ik hoef jou niet te vertellen dat Nylon en tourlaarzen nooit zo goed zullen beschermen als leer met racelaarzen :z
 
ik heb altijd na een plensbui dat als ik de jas(mqp)heb weg gehangen en het later(8uur)aantrek dat de binnen kant vochtig/klam is. alsof dan de regen/water dan wel door het membraam gaat.
ook zijn altijd de uiteinden van de mouwen nat.

die membraam dingen zijn leuk, maar volgens mij als het echt goed regend dan laat het het afweten.
dan is misschien een plastic regenpak beter.

graag jullie mening/bevinding.
 
Op zondag 25 augustus 2002 01:32 schreef lexe het volgende:
ik heb altijd na een plensbui dat als ik de jas(mqp)heb weg gehangen en het later(8uur)aantrek dat de binnen kant vochtig/klam is. alsof dan de regen/water dan wel door het membraam gaat.
ook zijn altijd de uiteinden van de mouwen nat.


die membraam dingen zijn leuk, maar volgens mij als het echt goed regend dan laat het het afweten.
dan is misschien een plastic regenpak beter.

graag jullie mening/bevinding.

Dat heb ik ook met mijn Dainese pak. Dat is inmiddels 8 jaar oud, maar ik heb nog nooit een echte vochtige plek kunnen ontdekken in mijn trui / broek etc. Het mag dan wel klam aanvoelen, maar in de praktijk houd dat pak me echt wel droog! In tegenstelling tot mijn handschoenen en laarzen ;)

[edit]Het is een Gore-Tex pak[/edit]
 
Denk toch dat je in je buidel zal moeten tasten Haga San! Ook in waterdichte motorkleding telt, goedkoop is duurkoop...tenzij je idd een plastic regenoverall/combi koopt, maar dat is(zeker in de herfst) wel frisser ;) Ik rij zelf vaak met een Dainese All-Weather jas met Goretex (was f800,-)en die is écht waterdicht (ook een drietal weken terug in de wolkbreuk die Roozendaal teisterde :( ) 'k droeg toen gewoon een leren broek met daarover een regenbroek van HenkAugurk (was f59,-) ,laarzen van Daytona (waren f475,-) en handschoenen van Reusch (waren f120,-) Die handschoenen waren voor het eerst vochtig aan de binnenkant, maar gezien de hoeveelheid water die er dan, ook via de jas, op komt niet zo gek. Heb eerder 900km in de regen op de autobahn gereden en was toen de enige met droge handen *D . Suc6!!
 
yo hagasandra ook hier wandel ik rond en na een jaar of 6 begint mn damenpak een beetje door te lekken op de schouder naden en in het kruis :p dus heb ik gister bij Hein Gericke een regenoverall gekocht voor 37 euro om me droog te houden , dit is goedkoper dan mijn kleding opnieuw te laten sealen, en het is een best mooi pakkie als ik over 2 weken tijdens de superbike in het gras langs de baan zit, mijn damen pak is ondanks dagelijks gebruik zoals je weet nog lang niet op dus vandaar deze beslissing .......mmmzzllll
 
PS ook mijn laarsen zijn waterdicht,van hein gericke eigen merk, ik heb de standaard voor 199 gulden gekocht 5 jaar terug en die beginnen nu wat te lekken en die met protektie zijn ongeveer 100 gulden duurder ik weet niet wat de euro met de prijs gedaan heeft maar dit was dus 5 jaar geleden.Maar goed spul dat van HG en niet duur.
 
Dat heb ik ook met mijn Dainese pak. Dat is inmiddels 8 jaar oud, maar ik heb nog nooit een echte vochtige plek kunnen ontdekken in mijn trui / broek etc. Het mag dan wel klam aanvoelen, maar in de praktijk houd dat pak me echt wel droog! In tegenstelling tot mijn handschoenen en laarzen ;)

[edit]Het is een Gore-Tex pak[/edit]
:^
Als is mijn pak 6 jaar oud. Laarzen/broek/jas van Dainese.
Handschoenen van ixs al dik 10 jaar oud. Zijn mijn handschoenen die ik voor het lessen gekocht heb. En zoals dat gaat met handschoenen, kan ik er geen afstand van doen, al zijn ze lek als een zeef.
 
zorg in ieder geval voor gore tex haga. Al die andere membramen zuigen na een jaar.

Ro

..Zuigen? Je bedoelt lekken, of wat...??

Wat ik nu dus heb, is dus dat ze gaan lekken, zowel broek als jas. Na ietsje meer dan een jaar. Het ademende vermogen vind ik iets minder belangrijk; als het "zweet-weer" is draag ik zowieso leer. Maar dit all-weather pak draag ik vaak over mijn kleren voor woon-werk en in de winter.
Ik heb ook een regen-overall maar die past niet over de winterkleding.. wel strak over de combi.

Verder, tenkss voor de tips!!

Grtzz HagaSan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan