Waterdichte laarzen

kirill007

MF veteraan
14 apr 2012
5.977
3.266
Vlaamse Ardennen
Ik ben op een zoektoch naar goede waterdichte laarzen.
Mijn belangrijkste criteria zijn:
-100% waterdicht (het liefst ervaring met 100% waterdichtheid, want omdat de fabrikant het zegt betekent nog niets..)
-Goede bescherming bieden (moeilijk te vinden, maar ze zijn er.)
-Onder de 300e, het liefst rond 250e
-Mogen er niet lomp uitzien.

Ik heb al 3 laarzen gevonden, die aan al de criteria voldoen, maar ik weet niet 100% zeker of ze wel volledig waterdicht zijn.
Dainese TRQ-TOUR GORE-TEX
deze dus=
http://www.hein-gericke.be/laarzen/dainese-trq-tour-gore-texr-stiefel.html

OF
DAYTONA SHAIR GTX
http://www.louis.de/_1037b62fa071e783f6052197f5af320a49/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=502391

OF
DAYTONA TORON XCR
http://www.louis.de/_1037b62fa071e783f6052197f5af320a49/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=502390


Heeft iemand al de dainese laarzen gehad en getest in zware regen?
Wat is het verschil tussen de daytona shair en toron? (de ene lijkt luchtiger, maar is die wel volledig waterdicht?)
 
Je Kan eens kijken naar Alpinestars, zij zijn ook heel goed in laarzen;

- Alpinestars Web Gore-tex 189
- Alpinestars Gran torino 229
- Alpinestars Tech touring 249
 
Ik gebruik al jaren in weer en wind, zomer en winter de heren-versie van deze laars (die ik in de webshop vreemd genoeg niet zie :? :?
http://www.hein-gericke.be/laarzen/hein-gericke-lady-gtxr-stiefel-schwarz.html
uit ervaring jarenlang 100% waterdicht. ik ben nu aan m'n 2e paar, omdat het eerste na (schatting) een jaar of 5-6 vrijwel dagelijks gebruik eigenlijk toch wel versleten waren, maarrrrrrrr nog steeds waterdicht.
 
Ik draag al vele jaren de Daytona Roadstar GTX, die zijn perfect en absoluut waterdicht, ook na jaren. Maar dan praat je over laarzen van rond de 300 Euro. Gezien de lange tijd dat ze meegaan een koopje, verhoudingsgewijs goedkoper dan andere laarzen die vaak binnen een jaar gaan lekken en veel sneller slijten.
Of de goedkopere Daytona's ook zo goed zijn durf ik niet te zeggen. XCR (een meer "open" versie van Goretex) is een laars die beter geschikt lijkt voor minder koud weer, die zou ik niet nemen als je het hele jaar door rijdt.
 
ik heb de daytona nonstop, de (als het goed is) goedkopere variant van die van jouw jan en heb de zelfde ervaring. 7 jaar oud nu waarvan 3 jaar intensief en in ELK weertype gebruikt...
waterdicht!

dit zijn ze allemaal met goretex en dus waterdicht tot in de eeuwigheid ;)

overigens, zolang gore tex verwerkt is in het product mag je er gewoon van uit gaan dat het waterdicht is
andere membramen zullen net zo goed presteren (misschien) maar het is gore tex die eisen stelt aan de manier van verwerken. dat is wat gore tex dingen zo goed maakt.

ik had een slaapzak op het werk waar een goretex hoes omheen ging (onder de militairen onder ons zeer bekend, zolang langer in dienst dan 4 jaar :P )
in hoosbuien uren lang liggen slapen, geen lek...
nat de compressiezak weer in en de dag erna weer eruit om weer uren inde regen te liggen, geen lek

door die hoes ben ik geintresseerd geraakt in gore tex en rijd ik met rukka

waar het leger al niet goed voor is :P
 
Je moet ze mooi vinden dat wel.
Voor het echte slechte weer gebruik ik altijd militaire kisten, echt super waterdicht.
Al tienduizenden kilometers mee gemaakt (meerdere paren dat wel).
suc6
 
Ik rij al jaren met TCX Infinity. Goede pasform, 100% waterdicht ook na 8 uur regen, makkelijk te sluiten en als je er op moet lopen gaat dat ook nog best. Als je deze koopt tijdens de Beurs (en dan online) betaal je rond de 250 euro. Normale prijs 289 euro.
 
Lees de garantie bepalingen van Goretex maar eens na. Zolang er goretex in zit geloof ik er wel in dat ze waterdicht zijn of dat je bij je dealer kan aankloppen als het ooit anders blijkt te zijn.
Pasvorm en hoe slijtvast een laars is is weer een ander verhaal.
 
Je Kan eens kijken naar Alpinestars, zij zijn ook heel goed in laarzen;

- Alpinestars Web Gore-tex 189
- Alpinestars Gran torino 229
- Alpinestars Tech touring 249


Die Web Gore-tex waren m'n vorige, 5 jaar lang met veel plezier op rondgereden
en rondgelopen (ging ook prima op die laarzen).
Geen druppel water binnengekomen.

Nu heb ik Daytona Pro-rider GTX, en ook daarmee trotseer ik elk weer.
 
TS, wat me bij die Dainese laarzen tegenstaat is dat ze deels van textiel zijn gemaakt. Dat gaat nu eenmaal minder lang mee dan leer.

Als je van plan bent er lang mee te doen en ze in weer en wind te gebruiken is er voor mij maar één merk: Daytona, uiteraard alleen de versies met Goretex. Toegegeven: andere merken komen steeds dichterbij, maar ze staan nog steeds op eenzame hoogte. Zit zo lekker als een ouwe pantoffel, makkelijk op te lopen, makkelijk aan- en uit te trekken, in de meeste gevallen ook in breedtematen verkrijgbaar.
 
Ik heb zelf de TCX Infinity, ben er erg tevreden over. Is mijn tweede paar, de vorige (toen het merk nog Oxtar heette), waren versleten, was geen zool meer over maar ze waren nog steeds waterdicht. De Daytona Shair GTX heb ik ook alleen maar positieve verhalen over gehoord. Mijn vader heeft ze, en een collega van me ook, en die zijn er erg blij mee. Ik heb ze wel aan gehad om te passen, maar ze leken mij erg warm, met name in de zomer natuurlijk. Maar dat was meer een beetje de eerste indruk, ik heb ze verder nooit getest.
 
Bij ervaring is alles behalve Daytona niet-waterdicht...
de rest is troep wat ze ook mogen kosten.
maar goed rijd ook nog maar 22 jaar.
kan het mis hebben *:)
 
Het ziet eruit dat iedereen tevreden is met Daytona.
Maar, hoe zit het met de bescherming van je voet in een Daytona schoen?
Ze zien er comfortabel uit maar zijn ze stevig, hebben ze ook STEVIGE enkel en hiel-bescherming?


Niemand die ervaring heeft met de dainese?
 
hier ook daytona's(pro rider gtx)... heb ze nog niet zo heel lang maar wel super tevreden, vond het ook erg handig dat de kuitmaat(?) te verstellen is, door dikkere kuiten gingen andere laarzen lastig dicht als de leren broek er ook in moest of zit het te los als ik textiel draag, nu verstel ik in 20 seconden de laarzen zodat ze weer lekker 'strak' om de kuit zitten welke broek ik ook draag

TXC heb ik ook gehad en na een maand 6 of hadden die meerdere problemen, vooral een lek bij het schakelpook-inlay wat erg stoorde voor de korte tijd gebruik
 
Je hebt het iid mis, alles met Gore-tex in verwerkt is gegarandeerd waterdicht, daar hoef je echt geen Daytona's voor te kopen,...

Als je korter dan twee jaar met je laarzen wil doen, heb je helemaal gelijk. Maar met een plastic zak om je voet doe je al een paar dagen........
 
Het ziet eruit dat iedereen tevreden is met Daytona.
Maar, hoe zit het met de bescherming van je voet in een Daytona schoen?
Ze zien er comfortabel uit maar zijn ze stevig, hebben ze ook STEVIGE enkel en hiel-bescherming?
Niemand die ervaring heeft met de dainese?

In de Daytona's zit o.a. weggewerkt een stalen plaat in het voetgedeelte, scheenbeenprotectie, hielprotectie en knokkelbescherming. Maar het ziet er allemaal een stuk minder interessant uit dan dat exo-skelet van de Dainese, da's waar.
 
Daytona is duur, maar alom geprezen.
Tcx infinity wordt door de politie gedragen.
Zal wel niet voor niets zijn.
Hein Gericke heeft een eigen versie vd infinity.

Hoe dan ook, koop een laars met Goretex.
Dr zal best een membraan zijn dat ook goed is, maar het gaat ook om de afwerking vd naden.
Goretex stelt daar eisen aan.
Mijn ervaringen met ander spul zijn niet zo best....
 
ik heb alpinestars touring laarzen van 109 euro (motorbeurs aanbieding, zijn normaal 139 eu.. touring laars, geen idee hoe 'ie heet)

nog nooit doorgelekt, en t afgelopen jaar echt in een paar flinke regenbuien gereden..
 
Ik heb Sidi nog niet voorbij zien komen. Ook prima schoeisel. Zit heerlijk en waterdicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan