Waterdichte laarzen

:^
Heb in 4 jaar bijna 175K km ermee gereden, af en toe schoensmeren en ze blijven waterdicht. Ik merk wel dat het profiel van de zool bijna versleten is, dat maakt het niet eenvoudig om in de modder of in de sneeuw de moto heen en weer te duwen.

Als de laarzen nog goed zijn kun je ze bij de fabriek laten verzolen. Kostte 2 jaar geleden iets van 100 Euro. Ik heb me laten vertellen dat ze de laarzen dan ook meteen een "onderhoudsbeurtje" geven.
 
Ik heb Sidi nog niet voorbij zien komen. Ook prima schoeisel. Zit heerlijk en waterdicht.

Dan zal ik gewoon pech hebben met m'n Sidi's ?

Ik heb de Vertigo Rain, na een half jaar lekkage bij de tenen; laarzen voor garantie beoordeling naar Italie en kreeg na twee maanden nieuwe laarzen onder garantie.

Ook die begonnen na ongeveer een half jaar te lekken. Ingespoten met impregneerspray maar toch blijven m'n tenen niet droog.
Overweeg nu om met een beetje vloeibare pakking de naad tussen zool en lorica in te smeren.
 
Als je korter dan twee jaar met je laarzen wil doen, heb je helemaal gelijk. Maar met een plastic zak om je voet doe je al een paar dagen........

Mooie vergelijking, heb ik even geluk met mijn laarzen dat die dan al 4 jaar waterdicht blijven terwijl het gewoon Hein Gericke exemplaren zijn,... :W
 
Laatst bewerkt:
Mooie vergelijking, heb ik even geluk met mijn laarzen dat die dan al 4 jaar waterdicht blijven terwijl het gewoon Hein Gericke exemplaren zijn,... :W

Het kan inderdaad wel zo zijn dat daytona de beste componenten gebruikt,dat wil niet zeggen dat andere merken laarzen verkopen die,na verloop van tijd,zo lek zijn als een vergiet. ;)

Ik heb mijn buse B40 pas een maand en bevallen prima :Y

Over een jaar of 4 post ik wel een berichtje of ze al lek zijn :P
 
Ik heb AlpineStar "S-MX 5 Waterproof" laarzen, maar die blijken niet helemaal waterdicht. Ik denk dat het water binnenkomt door de ventilatiegaatjes, en die kun je niet dicht doen. En dan praat ik niet over een uur in de plensregen rijden, maar een half uurtje in de motregen.
 
Ik heb (winter)laarzen van Gamma(geloof ik) en die zijn na twee jaar nog steeds waterdicht. Aanschafprijs zat onder de 100 euro..
 
Je moet ze mooi vinden dat wel.
Voor het echte slechte weer gebruik ik altijd militaire kisten, echt super waterdicht.
Al tienduizenden kilometers mee gemaakt (meerdere paren dat wel).
suc6
10.000 km met meerdere paren, das meer dan 2 toch? dus minder dan 30.000 met 1 paar?

heb ik liever dit:
Daytona, beter bestaat niet. Service is ook uitmuntend.
:^
Heb in 4 jaar bijna 175K km ermee gereden, af en toe schoensmeren en ze blijven waterdicht. Ik merk wel dat het profiel van de zool bijna versleten is, dat maakt het niet eenvoudig om in de modder of in de sneeuw de moto heen en weer te duwen.

en dit is ook mijn ervaring, beetje poets erop en gaan! gelukkig betaalt mijn baas de poets _O-
Als je korter dan twee jaar met je laarzen wil doen, heb je helemaal gelijk. Maar met een plastic zak om je voet doe je al een paar dagen........

muah, ik denk dat 2 jaar overdreven is.
Mooie vergelijking, heb ik even geluk met mijn laarzen dat die dan al 4 jaar waterdicht blijven terwijl het gewoon Hein Gericke exemplaren zijn,... :W

er zullen vast exemplaren zijn die dicht blijven, helaas zijn er van merken ook zat die het niet blijven
gek genoeg hoor je dit over daytona nu nooit.... en dat is nou net wat ze goed maakr
over het algemeen zijn er altijd gebruikers tevreden en ontevreden over een product. alleen zijn de ontevreden gebruikers van daytona zeer beperkt (lijkt het)
 
Rij al jaren met de Puma Bonnevilles.
100% waterdicht, zien er beter uit dan de gemiddelde laars, voelen redelijk veilig en voor onder 200 € te koop.

big_Puma_Bonnevillehigh_650_1.jpg
 
Ik heb meerdere "goedkopere" "waterdichte"laarzen geprobeert.
Iedere keer na een paar uur regen rijden toch natte poten -O-
Heb nu Daytona's gekocht. De duurste maar meteen.
En nu echt droge en warme voeten *O*
Laarzen met aerotex zijn zeker niet waterdicht.
De Oxtars waren bij mij ongeveer een half jaar waterdicht en daarna gingen ook die lekken.
 
Ik heb daytona's besteld, ik denk dat ik wel tevreden zal zijn als ik iedereen zijn verhaal lees.(ik heb ze gisteren besteld)
Duurt het lang voor je bij Louise.de een bevestigingsemail met betaalgegevens ontvangt? (ik heb al een automatische mail gekregen dat ze nog die mail moeten versturen)
 
Is dat wel verstandig om laarzen online te kopen, wat als ze niet lekker zitten?

Trouwens, laarzen met een Goretex label zijn in principe allemaal waterdicht, dat is net de waarborg van Goretex, iets wat bij andere fabrikanten van membramen niet altijd het geval is.
 
Dan stuur ik ze terug en bestel andere. :)

Het is ook wel belangrijk dat ze dan jaren waterdicht blijven(minstens 3-4j) en dat er niets anders eerst 'op' is. Zoals het geval is met sommige laarzen.
En ik heb geen zin om dingen op te sturen als blijkt dat de fabrikant van laarzen die goretex gebruikt faalt en het membraan scheurt en ik de laarzen weer moet opsturen.
 
Laatst bewerkt:
Als je korter dan twee jaar met je laarzen wil doen, heb je helemaal gelijk. Maar met een plastic zak om je voet doe je al een paar dagen........
kweenie, maar mijn alpinestars sm-x goretex zijn intussen al een jaar of 6/7 waterdicht, en ik gebruik ze bijna elke dag.
 
Op het gevaar af, dat ik het topic saai maak:

Ik heb ook Daytona, nog geen jaar, maar toch. Echt mega hoosbuien meegemaakt. Maar absoluut waterdicht. Het is de damesversie, de Lady Evoque. Hij heeft a.h.w. een dubbele schacht, een soort dunne binnenschacht waar je je broek overheen doet en dan gaat de buitenkant over de broekspijp.
De pijp van je broek komt dus tussen beide lagen.
De binnenschacht is van Goretex.
Zo kan er geen water bij je laars inregenen en houd je gegarandeerd droge voeten.
 
Heb zelf sinds 1,5 jaar Gaerne G-RW Aquatech laarzen. Goede kwaliteit en blijven bij veel regen waterdicht. Daarnaast zien ze er ontzettend tof uit.
 
Rij al jaren met de Puma Bonnevilles.
100% waterdicht, zien er beter uit dan de gemiddelde laars, voelen redelijk veilig en voor onder 200 € te koop.

[afbeelding]

tsja smaken... wat zeggen ze daar ook al weer over?
of ze veilig voelen maakt mij niet uit, als ze maar veilig zijn :)

kweenie, maar mijn alpinestars sm-x goretex zijn intussen al een jaar of 6/7 waterdicht, en ik gebruik ze bijna elke dag.

zoals ik hier al zei
er zullen vast exemplaren zijn die dicht blijven, helaas zijn er van merken ook zat die het niet blijven
gek genoeg hoor je dit over daytona nu nooit.... en dat is nou net wat ze goed maakr
over het algemeen zijn er altijd gebruikers tevreden en ontevreden over een product. alleen zijn de ontevreden gebruikers van daytona zeer beperkt (lijkt het)

jij bent 1 van de tevreden gebruikers en niet van de ontevreden gebruikers. zo zullen die er voor bijna elk product zijn.
voor daytona heb ik alleen de negatieven nog niet gezien ;)

DAT is wat het verschil maakt denk ik. dat en het feit dat daytona zo'n beetje de meest gebruikte laars is onder veel rijders ;)
 
Laatst bewerkt:
Dan zal ik gewoon pech hebben met m'n Sidi's ?

Ik heb de Vertigo Rain, na een half jaar lekkage bij de tenen; laarzen voor garantie beoordeling naar Italie en kreeg na twee maanden nieuwe laarzen onder garantie.

Ook die begonnen na ongeveer een half jaar te lekken. Ingespoten met impregneerspray maar toch blijven m'n tenen niet droog.
Overweeg nu om met een beetje vloeibare pakking de naad tussen zool en lorica in te smeren.

Ik heb dezelfde, maar volledig waterdicht dus. Al heel wat plensbuien gehad.
 
Mooi, laat ik die nou net willen kopen.
Wilde er even zeker van zijn dat deze waterdicht zijn, en dat blijkt dus!

Jah, gelukkig dat er in ieder geval één gebruiker is die bevestigt wat je wil horen.
Ik bedoel dat niet negatief naar die ene positieve ervaring, maar....
 
Ik heb SIDI sportlaarsjes met Gore-tex. Ze waren 2 jaar terug wel vrij duur, het zijn sportlaarzen, dus heel warm zijn ze niet (maar daar heb ikzelf geen last van), ik rijd meestal op een naked/tourfiets en heb echt nog nooit een druppel water naar binnen gehad. Rijd het hele jaar rond.

Ze lopen wel voor geen meter...

Maar goed, ze waren 250 euro of in die buurt.

mvg Rick
 
Terug
Bovenaan Onderaan