Waterdichte laarzen

Puma Super Ride GTX zijn Gore Tex laarzen. Absoluut waterdicht en ademend en ze lopen als op sportschoenen. Daarbij te koop tussen de 150 en 200 euro
full
 
Ik heb de Daytona Shair GTX binnengekregen, nu wachten op de regen om ze de waterdichtheid te testen.
Wat mij wel opvalt is dat ze niet veel bescherming bieden (wat ik persoonlijk spijtig vind).
Het is mijn eerste laars die 250+euro kost en hij voelt zeer goed. De looks zijn niet goed, maar daarvoor kocht ik ze ook niet.
 
Hmja, uiterlijk is het allemaal nogal saai.
De vraag is dan: zijn al die kek ogende laarzen met allerlei plastic er op en aan zoals exo-skeletten enz. écht veiliger of ogen ze dat alleen maar?
En ach, een ontwerp dat 20 jaar geleden al goed was, kan dat nu ook nog steeds zijn. Liever goed/veilig en saai uitgevoerd dan kek ogend en minder goed.
diverse malen getest, en ja ze zijn veilig.

en ook nog waterdicht erna :)
 
Die Daytona's zijn eigenlijk de BMW's onder de laarzen: duur, functioneel, lelijk, en ze passen me niet. :+
 
Ik weet niet of BMW's ook evengoed werken en evenlang meegaan.
In het echt zijn ze niet ZO lelijk (als een bmw.. :p) eerlijk gezegd.
 
Tsja of je ze mooi vindt weet ik niet, maar mijn büse toursports zijn 100% waterdicht. En een stuk goedkoper dan 300 euro. Ik weer dat ze 100% waterdicht zijn omdat ik laatst in 15 cm water stond langs de kant van de weg om een beetje water toe te voegen ;). Geen enkel probleem.
 
:^
Heb in 4 jaar bijna 175K km ermee gereden, af en toe schoensmeren en ze blijven waterdicht. Ik merk wel dat het profiel van de zool bijna versleten is, dat maakt het niet eenvoudig om in de modder of in de sneeuw de moto heen en weer te duwen.
Even mee naar een dealer van daytona gaan, kun je ze op laten sturen naar daytona, kijken ze of ze de moeite van repareren/verzolen waard zijn.
Heb ik een keer gedaan, zolen vervangen, ritsen vervangen, nieuw goretex membraam. Kosten, incluis laten opsturen: €150 :}
 
Daarom heb ik gekozen voor Daytona, ik heb nog nergens gelezen dat iemand slechte ervaringen heeft met Daytona.
Wel zijn er vaak laarzen waarvan de ene zegt, ja het is waterdicht en de andere zegt nee helemaal niet waterdicht.
Mijn ervaringen tot nu toe met m'n Daytona Shair GTX is dat ze ook zelfs in de winter relatief warm zijn.(maar 1paar normale sokken aan, geen thermisch ondergoed/sokken)
Het heeft alleen maar gesneeuwd, nog niet echt geregend, dus denk ik dat ik ze eens onder de douche hou om de waterdichtheid te testen.(alhoewel dit geen goede test is..)
 
Vond hier bij de plaatselijke legerdump nog een nieuw paar oxtar infinity gtx gore-tex voor nog geen honderd euro. Klonk me niets te duur in de oren maar volgens mij alweer een oud type niet?? Maat was 41 dus voor mij krap aan maar met dunne sokken moet het passen. Mijn A'stars supertech R heb ik ook in 41maar die vallen weer ruim. Twijfel twijfel
 
Even mee naar een dealer van daytona gaan, kun je ze op laten sturen naar daytona, kijken ze of ze de moeite van repareren/verzolen waard zijn.
Heb ik een keer gedaan, zolen vervangen, ritsen vervangen, nieuw goretex membraam. Kosten, incluis laten opsturen: €150 :}

ik wist niet dat dit kon maar dat is echt een goede service!
al weet ik niet of ik het ook zou doen, nieuw waren ze nog geen 100 euro duurder...
aan de andere kant, voor 150 krijg je geen nieuwe :)

Het heeft alleen maar gesneeuwd, nog niet echt geregend, dus denk ik dat ik ze eens onder de douche hou om de waterdichtheid te testen.(alhoewel dit geen goede test is..)

waarom zou je? ze zijn echt wel dicht hoor ;)
en douchen, dan kan het water er lekker van bovenaf inlopen :P
doe ze dan in een emmer met een laag water :9
 
Dag Oma,

Naar aanleiding van deze thread zo'n twee jaar geleden de Daytona Toron XCR gekocht (begin 2013). Dit jaar bleken ze zo lek als een mandje. Bij beide laarzen lekken langs de aanhechting van de zool bij de tenen.

Ik heb de laarzen terug laten sturen naar Daytona en de reactie was: "sorry, geen garantie, reparatiekosten 100 euro". Bekijk het maar. Ik laat de laarzen terug sturen en laat er de plaatselijke schoenmaker wel naar kijken.

Heb ook direct een klacht bij Gore-Tex neergelegd.
 
Allemaal veel te duur, en nog niet goed....


Koop gewoon legerkistjes, al jaren waterdicht, loopt ook nog eens veel beter, veel goedkoper en als je ze een beetje bij houd kunnen ze onder een spijkerbroek ook nog eens voor redelijk netjes door gaan (beter dan "echte" motorlaarzen dan iig)
 
ik heb sinds de herfst een paar Timberlands, gewoon die klassieke (6 inch premium boots heet de serie). Absoluut waterdicht, zitten heerlijk en lopen erg goed. Qua bescherming biedt het meer dan de meeste motorlaarzen
 
Weet niet of je sport laarzen overwogen had, of dat je ze uberhaupt zou wilt. Maar zelf heb ik de SMX6 Goretex van Alp.stars. In een letterlijke regendouche mee gereden, en prima droog.

Astars heeft ook nog andere, meer 'casual' laarzen die murk al noemde idd.
 
Laatst bewerkt:
Heb een beetje harder geschopt tegen de verkoper en deze heeft besloten de reparatie te vergoeden. Ik hoop dat ik ze snel terug krijg, maar hopelijk eind goed al goed.

Wat betreft nieuwe laarzen: Bedankt voor de tips.
 
Dag Oma,

Naar aanleiding van deze thread zo'n twee jaar geleden de Daytona Toron XCR gekocht (begin 2013). Dit jaar bleken ze zo lek als een mandje. Bij beide laarzen lekken langs de aanhechting van de zool bij de tenen.

Ik heb de laarzen terug laten sturen naar Daytona en de reactie was: "sorry, geen garantie, reparatiekosten 100 euro". Bekijk het maar. Ik laat de laarzen terug sturen en laat er de plaatselijke schoenmaker wel naar kijken.

Heb ook direct een klacht bij Gore-Tex neergelegd.
De eerste klacht die ik lees over daytona.
Goed dat de verkoper het oppakt iig
 
ik heb sinds de herfst een paar Timberlands, gewoon die klassieke (6 inch premium boots heet de serie). Absoluut waterdicht, zitten heerlijk en lopen erg goed. Qua bescherming biedt het meer dan de meeste motorlaarzen

Sowieso een heerlijke stapper! Loop er bijna het hele jaar op, heb ze in 7 kleuren staan..
Heb met oude Timberlands gelest, maar prefereer toch een motorlaars.
Misschien ligt het eraan welk type motor je hebt. Een chopper/Harley kan het makkelijker ivm. de manier van schakelen.
 
Sowieso een heerlijke stapper! Loop er bijna het hele jaar op, heb ze in 7 kleuren staan..
Heb met oude Timberlands gelest, maar prefereer toch een motorlaars.
Misschien ligt het eraan welk type motor je hebt. Een chopper/Harley kan het makkelijker ivm. de manier van schakelen.

Die heb ik niet gelukkig :P

Ik merk wel dat ik soms zonder het door te hebben zachtjes mijn achterrem indruk (heeft ook met de plaatsing van mijn rempedaal te maken. Niet de meest soepele schoenen maar met het offroaden wel weer lekker stevig. Schakelen gaat prima bij mij
 
Terug
Bovenaan Onderaan