Waterdichte Rev'it broek

4 jaar met m'n vorige RevIt textiel pak gedaan (met losse waterdichte voering) en ondertussen alweer een jaar met de opvolger. Ik gebruik het spul het hele jaar door en 8+ uur in de stromende regen blijft het droog, als je er maar op let dat wanneer je na tanken weer op stapt de waterdichte laag van je jas niet omhoog gekropen is waardoor het water zo je broek in loopt (had ik laatst met dat noodweer).
 
4 jaar met m'n vorige RevIt textiel pak gedaan (met losse waterdichte voering) en ondertussen alweer een jaar met de opvolger. Ik gebruik het spul het hele jaar door en 8+ uur in de stromende regen blijft het droog, als je er maar op let dat wanneer je na tanken weer op stapt de waterdichte laag van je jas niet omhoog gekropen is waardoor het water zo je broek in loopt (had ik laatst met dat noodweer).
Die losse voering is dan dat hydralining bladiebla? Zo te zien verkopen ze dus Goretex (duur) en non-Goretex, wat het ook nog best goed doet.

Overigens vandaag niet naar de winkel geweest, want die was dicht (ben zo verwend dat alles open is op zondag). Dinsdag maar even bezoekje brengen.
 
gewoon de gore tex uitvoeringen pakken zit je altijd goed . _O-

heb hiervoor een gewone Rev it textiel jas gehad met een "waterdichte" tussenlaag
en heeft het 2,5 jaar volgehouden.
de tussenlaag was ook op de naden gaan lekken bij de armen.
is een soort dunne regenjas tussen de buitenjas en binnenvoering in zeg maar .

maar met de gore tex set nog geen problemen gehad ,anders terug naar winkel en krijg ik gratis een nieuwe jas/broek.
zit je wel in een andere prijsklasse mmar is wel een stuk beter .
heb de gore tex set nu 2 jaar en nog steeds lekvrij.
:^ de membramen in reguliere broeken slijten en zijn dan niet meer waterdicht.
Het heeft niet het eeuwige leven.

Goretex geen ervaring mee, maar de volgende jas gaat goretex worden.
 
Afgelopen weekend mezelf verbaasd over het absorptievermogen van mijn onderbroek :X

Dus ook een beetje gaan kijken naar gore-tex spul. Aan de prijs kun je al zien of het gore-tex is of niet :')
 
Ik heb een Revit pak (Revit Sand eerste type). 3 Lagen waarbij de middelste laag een regen en wind stopper is. Jas is tot nu toe waterdicht. De broek is na 11 maanden en 3 weken vervangen omdat ie een heel klein beetje lekte. Maar dat ene kleine beetje is na 250km in de zeikende regen genoeg om een klamme onderbroek te hebben. De broek heeft dan ook het meeste te verduren omdat er spanning en rek op een aantal punten staat terwijl je beweegt. De jas heeft daar veel minder last van.

Revit levert ook broeken met een Goretex regenvoering. Ik zou de volgende keer wel 100 Euro meer uitgeven voor een broek met Goretex binnen voering.
 
ook een revit pak gehad natte kont gegarandeerd. 1 broek vervangen onder garantie. 2e lekte ook. Heb niet eens meer de moeite genomen om terug te gaan..........
 
:^ de membramen in reguliere broeken slijten en zijn dan niet meer waterdicht.
Het heeft niet het eeuwige leven.

Hier ook, Rev'it Cayenne Pro, en ookd e broek die lekt op het kruis.
Dit was mn tweede pak met 3 in 1 systeem (heb nu weer mn Evolution 3=1 pak aan, omdat die wel waterdicht is, alleen als die natregent heeft ie 2 dagen nodig om droog te worden...)

En met regen steeds het gezeik dat je handschoen om de binnenvoering moet, maar IN de z-liner, anders loopt het je handschoenen in.
Volgende jas wordt goretex zonder aparte z-liner. Ik draag die jas toch nooit zonder die laag.
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk gaan ze allemaal lekken. Zowel mijn Evolution als mijn Dane (Goretex) hielden het niet de afgelopen weken. Heb mijn hele Evolution weer in de was gegooid en opnieuw geïmpregneerd. Nu de volgende bui/test afwachten. Het probleem was vooral het zitgedeelte. Kennelijk druk je het water van je zadel door het menbraam. De Goretex hield het wel beter. Ik was wel wat nat, maar niet doorweekt. Mijn Evolution pak is nog geen 3 jaar oud en ik gebruik het alleen in het koudere half jaar. Dan wel iedere werkdag.

Knap lastig als je een alleen een broek wilt kopen, omdat de industrie niet op één type rits is gestandaardiseerd. Je moet dan naar hetzelfde merk als je jas, of een verloopstuk maken.
 
Net even bij Motozoom Amsterdam geweest. Kwam er op neer dat eigenlijk alleen de Factor 2 Extra Long de goede maat is (ik ben best wel lang). Helaas hadden ze niet de juiste maat op voorraad, dus die krijg ik ergens deze week nog thuis bezorgd.

We gaan wel meemaken hoe het met de waterdichtheid zit. Ik zit voor woon-werk niet langer dan een half uur op motor, dus dat zou wel moeten lukken met een droge spijkerbroek.

Bedankt voor alle input.
 
Ik heb eens een Rev'it broek gehad die vrij snel ging lekken. Omdat ze geen vervangende lengtemaat meer hadden (ik had schijnbaar de laatste uit de collectie van dat jaar), heb ik netjes m'n centjes teruggekregen.

De waterdichtheid was dus niet optimaal, de pasvorm wel en de service ook (gekocht bij Molenaar in IJsselstein). De centjes heb ik vervolgens gestoken in een Rukka broek, wel drie keer zo duur, maar wel goed.

Overigens heb ik ook goede ervaringen met dainese! Ik rijd al een jaar of 6 a 7 met dezelfde jas. Na een jaar of 5 is deze gaan lekken op de ellebogen, gewoon een nieuw goretex membraan gekregen. Dit doen ze net zolang totdat de buitenkant versleten is schijnbaar! Daar kan Rukka ook weer niet tegenop, die stoppen bij 5 jaar geloof ik.

Edit. Mosterd na de maaltijd zie ik net :o
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk gaan ze allemaal lekken. Zowel mijn Evolution als mijn Dane (Goretex) hielden het niet de afgelopen weken. Heb mijn hele Evolution weer in de was gegooid en opnieuw geïmpregneerd. Nu de volgende bui/test afwachten. Het probleem was vooral het zitgedeelte. Kennelijk druk je het water van je zadel door het menbraam. De Goretex hield het wel beter. Ik was wel wat nat, maar niet doorweekt. Mijn Evolution pak is nog geen 3 jaar oud en ik gebruik het alleen in het koudere half jaar. Dan wel iedere werkdag.

Knap lastig als je een alleen een broek wilt kopen, omdat de industrie niet op één type rits is gestandaardiseerd. Je moet dan naar hetzelfde merk als je jas, of een verloopstuk maken.

Jaartje of 3 is de max ook voor de pakken die ik gehad heb. Membraan gaat dan lekken van het evo 3 in 1 systeem. Heb er dan wel meer dan 60000 mee gereden. Heb gister een nieuwe gehaald, maar dan de duurdere serie. Als het goed is zuigt deze zich niet vol met vocht. Vind dat bij dagelijks gebruik namelijk een wel erg groot nadeel.
 
Ik rij al een paar jaar met macna jas met regenvoering en revitbroek. De voering van de macna jas doet het nog altijd prima, ademt niet maar ik ben niet zo'n zweetbeest. De revitbroek houdt zich prima zolang ik hem 2x per jaar was met harmisol. Bij een wolkbreuk hou ik het ook niet droog maar de gemiddelde regenbui kom ik met een uur snelweg wel droog door. Verder heb ik weinig goede ervaring met revit spul. Mijn apache laarzen hielden het na 2 jaar wel gezien qua waterdichtheid (vond dat zelf wat weinig voor €200) en mijn leren zogenaamd waterdichte handschoenen heb ik heel snel in de kast gelegd. Ten eerste zijn ze niet waterdicht en ten tweede kom je de handschoen niet in als je handen ook maar een beetje vochtig zijn. Ondanks de redelijk goede ervaring met mijn revit broek zou het toch niet mijn eerste keus zijn.
Ik heb echter al 2 paar winterhandschoenen van macna gehad die prima waterdicht waren. Ook hier bij wolkbreuk wat vocht maar niks ernstigs. Macna winterhandschoenen met lange schacht staan al enige tijd op het lijstje voor de sint :P

Misschien dat je china broek nog wel wat wil doen na een harmisol wasbeurt.
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat je china broek nog wel wat wil doen na een harmisol wasbeurt.
Dat is zeker een keer het proberen waard.

Zoals ik al aangaf heb ik inmiddels al een broek gekocht (moet nog ff bezorgd worden), dus we gaan het eerst met de nieuwe broek proberen. Bijkomend voordeel is dat de nieuwe broek ook een stuk langer is, dus heb ik hopelijk niet zo snel meer koude enkels (en op z'n minst geen natte sokken als ik de broek niet precies over m'n schoenen drapeer), én het match nu mooi bij m'n jas. Beetje modieus is ook niet erg ;).
 
[..]Mijn apache laarzen hielden het na 2 jaar wel gezien qua waterdichtheid (vond dat zelf wat weinig voor €200) en mijn leren zogenaamd waterdichte handschoenen heb ik heel snel in de kast gelegd. Ten eerste zijn ze niet waterdicht en ten tweede kom je de handschoen niet in als je handen ook maar een beetje vochtig zijn.

Ik weet niet welke handschoenen je hebt, maar ik heb de Tempest H2O, en daar ben ik al 3 jaar heel tevreden over. ZIjn absoluut waterdicht en ik krijg er geen plakhanden in. Het moeilijk aantrekken bij vocht opd e handen ben ik met je eens.

Ook mijn apache laarzen zijn na 3 jaar nog altijd waterdicht. Ik heb zo'n 15000 km met die dingen gereden en daarvan relatief vaak in de regen. Wellicht scheelt het dat ik nooit verder hoef dan pak em beet 3 kwartier. (wat voor de cayenne pro broek overigens ruim voldoende tijd was genoeg water door te laten om er bij de orthopeed uit te zien alsof ik in mn broek geplast had).
 
Ik heb ook een pak van Revit die ik dagelijks gebruik. De broek (Factor2) was niet helemaal waterdicht meer na 10 maanden rijden. Contact gehad met de verkoper en gewoon een nieuwe gekregen van Revit.
 
Revit broek gehad, en na een half jaar op marktplaats gegooid vanwege niet waterdicht.
Revit doorwaai-jas met zo'n waterdichte binnenvoering: voering is nooit waterdicht geweest...

Ik koop alleen nog Goretex pro shell spullen, wel duur maar ook waterdicht na 4 jaar dagelijks woon-werk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan