Waterdichte zijtassen

Ik ben vandaag langs motoport geweest en heb de Difi's gekocht. Ziet er prima uit, kan genoeg in en inderdaad waterdicht door de binnenvoering :)

Bedankt voor alle tips iig!
 
Waterdichte zijtassen, ga je een goudvis-bezorgservice beginnen ofzo ?? :+
 
Hmz da's nie eens zo'n slecht idee, het is nu mogelijk dusja... :P

Moet je toevallig goudvissen hebben? :+

Tempting...maar nee, ik leg net een paar kippepoten in de pan :)

Kep zelf trouwens al jaren plezier van een setje (zadeltassen, geen goudvissen) vant illustere merk Track, met waterdichte vaste binnentassen.
 
Laatst bewerkt:
Hier zijn wat foto's voor Froop;)

Als eerste beide tassen als set
203008654_6_Myoh.jpeg


Dan de binnenkant van een tas, en zoals je ziet met een verhard schot voor de stevigheid erin.
203008653_6_UGWg.jpeg


En als laatste de "zachtere" laag tegen het krassen;)
203008652_6_NXiM.jpeg
 
Aha, zo zit dat dus.. :P De klein foto op de site van Ortlieb was erg onduidelijk.. Bedankt voor deze in ieder geval! *D

Over een maandje of 2 jarig, in die tijd maar eens een keuze maken.. ;)

Bedankt!
 
Ik zal binnenkort een paar closeups knallen van de Difi Globe Medium die ze hier bij MF hebben getest.

Ik heb ze enkel pas achterop gehad... nog niet echt kunnen testen, dat komt van de zomer wel.
 
Ik zal binnenkort een paar closeups knallen van de Difi Globe Medium die ze hier bij MF hebben getest.

Ik heb ze enkel pas achterop gehad... nog niet echt kunnen testen, dat komt van de zomer wel.

Yes! *D

Ga ze eens bekijken bij Motoport in Den Bosch, die zijn dealer van de Difi zijtassen. Misschien dat ik wel ga voor de Difi Globe XLarge, want ik ga met duo op vakantie en dan is dat toch mooi meegenomen.. :Y
 
Yes! *D

Ga ze eens bekijken bij Motoport in Den Bosch, die zijn dealer van de Difi zijtassen. Misschien dat ik wel ga voor de Difi Globe XLarge, want ik ga met duo op vakantie en dan is dat toch mooi meegenomen.. :Y

Ik knal vanavond de foto's even voor je zoals ze op mijn eigen fiets zitten :)

Bel overigens motoport wel even van te voren. Ik heb ze in Goes en Breda gebeld en beide hadden ze niet liggen. Ze kunnen ze wel voor je bestellen, bij mij was hij de dag erop al gearriveerd.
 
Was ik ook zeker van plan ja, nou vindt ik het niet erg om een stukje extra te rijden hoor.. ;)

Ik wacht met smart op de foto's! 8-)
 
Zien er goed uit, vooral de waterdichte binnentas is een uitkomst.. Je gaat voor het mooie weer, maar je weet maar nooit.. ;) Ook genoeg bevestigingsmateriaal erbij, altijd handig!

Heb je misschien nog een foto waar ze op je fiets zitten? *D
 
Zien er goed uit, vooral de waterdichte binnentas is een uitkomst.. Je gaat voor het mooie weer, maar je weet maar nooit.. ;) Ook genoeg bevestigingsmateriaal erbij, altijd handig!

Heb je misschien nog een foto waar ze op je fiets zitten? *D

Ik gaat er nu eentje voor je maken *D

Momentje...
 
Zien er goed uit, vooral de waterdichte binnentas is een uitkomst.. Je gaat voor het mooie weer, maar je weet maar nooit.. ;) Ook genoeg bevestigingsmateriaal erbij, altijd handig!

Heb je misschien nog een foto waar ze op je fiets zitten? *D

Wat voor fiets heb je? Zelf rijd ik op een thundercat. Ik heb ook foto's van achter geschoten toen ik ze erop had gezet, alleen die zijn mislukt omdat de flitser niet aansprong... (kwam ik pas te laat achter... nu dus.. :') )

Ik heb nu ook die plastic blokken erin gezet zodat ze stevig zijn en niet meer 'inkakken'.

Dit zijn ze nog een keertje in mijn huiskamer;
PICT0035.JPG




Op de fiets;
PICT0036.JPG




Nog een keer op de fiets;
PICT0037.JPG




Dit is hem helemaal uitgeklapt en de binnenkant gefotografeerd;
PICT0040.JPG




En nog een keer op de fiets ;)
PICT0041.JPG




Hier zie je nog wat reflectiewerk dat erop zit;
PICT0042.JPG




Hier zie je de maximale breedte van dat ding, niet letten op hoe schoon mijn fiets nu is ;)
PICT0043.JPG




Het hele pakket is gekomen met een lading spanbandjes, de nodige banden zodat je ze om je schouders kan meeleuren en zelfs een spin, erg compleet. Het is ook allemaal heel easy te gebruiken, no manual needed voor degene die 2 linkerhanden hebben.

Aan de binnenkant zit overigens van dat 'tent' plastic, volgens mij is hij standaard al spatwaterdicht. Als je echt door baggerweer moet zijn die zakken die erin kunnen een oplossing. (dat zijn in feite bagagerollen, precies hetzelfde princiepe alleen passen ze mooi in die tassen :)

Zelf heb ik al die banden niet nodig, ik kan het hele handeltje keurig onder mijn zadel vastzetten dmv de klittebanden die beide tassen met elkaar verbinden *D
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfel nog tussen de medium of de grotere versie.

Wat krijg je in de medium zoal in?
 
Ik twijfel nog tussen de medium of de grotere versie.

Wat krijg je in de medium zoal in?

je kan beter even andersom redeneren, wat wil jij erin stoppen. Als je wil kan ik ook de dimensies van de binnenkant opnemen, heb ze vandaag ook binnen gekregen.
 
@ Jorisk: Ziet er netjes uit die tassen van je. Alleen wat ik me afvraag is of de ritssluiting helemaal water dicht is. Op de 1 of andere manier ben ik daar een beetje huiverig voor en heb ik daarom voor de ortlieb tassen gekozen die je omrolt.

Ik zal morgen even mijn foto's erop zetten.
 
@ Jorisk: Ziet er netjes uit die tassen van je. Alleen wat ik me afvraag is of de ritssluiting helemaal water dicht is. Op de 1 of andere manier ben ik daar een beetje huiverig voor en heb ik daarom voor de ortlieb tassen gekozen die je omrolt.

Ik zal morgen even mijn foto's erop zetten.

Het grappige is; ik heb een bagagerol van Ortlieb die dus echt een bizarre stortbui van 2 uur heeft volgehouden, zo'n zak kan je dus aan de binnenkant plaatsen, die zijn dus meegeleverd. Zelfs de sluiting van die zak is exact hetzelfde als mijn krukdroge ortlieb bagagerol.

Volgens documentatie is tas zonder binnenvoering gewoon spatwater/redelijk waterdicht. Een normale regenbui overleefd hij met gemak. Alleen met een gigantische stortbui zal de binnenkant toch echt met die binnenvoering verpakt moeten zitten.

De voorvakken zijn inderdaad niet 100% waterproof. Ik denk zelf dat bijna niks 100% waterproof te maken is met dit soort oplossingen. :)
 
Laatst bewerkt:
Even kijken op de site van Difi, daar kan je het verschil in liters zien. Naar mijn mening kan er zat in :)

Het gaat me niet zozeer om de liters maar:

krijg je er bv en A4-map in, een laptop, een anderhalve liter fles,....

ik noem maar wat op.
 
Het gaat me niet zozeer om de liters maar:

krijg je er bv en A4-map in, een laptop, een anderhalve liter fles,....

ik noem maar wat op.

tja... vanalles... ik denk toch dat je het beste anders even langs motoport moet rijden om het zelf te kunnen zien. Ze hebben ze veelal niet op voorraad maar ze willen hem best bestellen voor je zodat je hem kan bekijken/passen etc.
 
ik ben een keer met die Difi tassen (de xl versie) op vakantie geweest. 1 woord: ellende

Heel veel regen gehad in combinatie met veel wind. Kleren elke dag super vochtig en nat (zelfs met regenhoes, die erg klapperde onder het rijden). Het klittenband begon week te worden en op een gegeven moment heb ik ze elke dag maar met spanbanden vastgemaakt. Moest er niet aan denken dat die tassen eraf vielen bij 120 km/h.

Had het kuipwerk niet beschermd en dat heb ik geweten. Allemaal krasjes (mede door zand wat er tussen komt).

Dit jaar met koffers op vakantie geweest, wat een verademing. Niet een half uur kloten met hoe je het vast moet zetten. Gewoon erop klikken en klaar. Super waterdicht, geen regenhoezen. De koffer behoudt zijn vorm en de kleren waren absoluut niet vochtig.

Kijk, het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe je die tassen gebruikt. Wij waren met een tentje weg en elke nacht stonden die tassen dus ook op het klamme gras (wel met vuilniszak eronder). Als je elke dag een hotelletje pakt is het alweer heel anders.
 
Laatst bewerkt:
ik ben een keer met die Difi tassen (de xl versie) op vakantie geweest. 1 woord: ellende

Heel veel regen gehad in combinatie met veel wind. Kleren elke dag super vochtig en nat (zelfs met regenhoes, die erg klapperde onder het rijden). Het klittenband begon week te worden en op een gegeven moment heb ik ze elke dag maar met spanbanden vastgemaakt. Moest er niet aan denken dat die tassen eraf vielen bij 120 km/h.

Had het kuipwerk niet beschermd en dat heb ik geweten. Allemaal krasjes (mede door zand wat er tussen komt).

Hmm.. hoe heb je die dan bevestigd? Bij mij is het klittenband niet eens zichtbaar, alles zit onder de zadel en ook nog eens vastgeklemd.

Ook vraag ik me af hoe de regenhoes kan klapperen? Deze zit tenslotte aan de binnenkant van de tas en niet aan de buitenkant. Mogelijk een ouder model?
 
Terug
Bovenaan Onderaan