Waterdichte zijtassen

Hmm.. hoe heb je die dan bevestigd? Bij mij is het klittenband niet eens zichtbaar, alles zit onder de zadel en ook nog eens vastgeklemd.

Ook vraag ik me af hoe de regenhoes kan klapperen? Deze zit tenslotte aan de binnenkant van de tas en niet aan de buitenkant. Mogelijk een ouder model?

Wat betreft beschadigingen, ik plak meestal altijd een aantal zaken af met een zeem ofzo (geld dus ook voor onder mijn tanktas)
 
ik ben een keer met die Difi tassen (de xl versie) op vakantie geweest. 1 woord: ellende

...

Dit jaar met koffers op vakantie geweest, wat een verademing. Niet een half uur kloten met hoe je het vast moet zetten. Gewoon erop klikken en klaar. Super waterdicht, geen regenhoezen. De koffer behoudt zijn vorm en de kleren waren absoluut niet vochtig.
De Globe-tassen van Difi hebben toch helemaal geen losse regenhoes :?
 
Hey Joris, ik ben ook geinteresseerd in die tassen. Nu vraag ik me af of ze makkelijk te bevestigen zijn, op de DIFI site zelf wordt ik er niet wijzer van. Je hebt 3 banden waarvan de middelste onder de zadel gaat ofzo?
Ik ga ze vooral gebruiken voor boodschappen of dagjes naar het strand waar een laken ofzo in moet, kan je ze dan binnen een paar minuten bevestigen en er weer vanaf halen?

Voorts lees ik dat ze ook met een schouderarm komen, dit lijkt me vooral erg handig voor het strand. Zijn ze volgens jou wel makkelijk te dragen om je schouder?

Tot slot ben ik benieuwd naar je bevindingen omtrent de eventuele schade aan de zijkant van je motor die zou kunnen ontstaan door toedoen van de tassen, is dit een fabeltje of denk je dat er serieus krassen komen, misschien weet je het pas als je er daadwerkelijk mee gereden hebt. Bij voorbaat dank voor je antwoorden en veel plezier ermee!
 
Tot slot ben ik benieuwd naar je bevindingen omtrent de eventuele schade aan de zijkant van je motor die zou kunnen ontstaan door toedoen van de tassen, is dit een fabeltje of denk je dat er serieus krassen komen, misschien weet je het pas als je er daadwerkelijk mee gereden hebt. Bij voorbaat dank voor je antwoorden en veel plezier ermee!
Zijtassen kunnen schade aan je kontje leveren als er zand etc. (denk aan regenbuien...) tussen komt. Ze hangen op je kuipwerk en de enige manier waarom je dit volgens mij kunt voorkomen is door je kuipwerk af te plakken met bijvoorbeeld boeklon.
 
ik heb zelf deze:

http://www.bags-connection.com/hecktaschen/3_Cargobag.html

Fijn ding, kan plenty in.. en is bij mij al meerdere malen waterdicht gebleken.. zit ook nog een liner in, maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer. Ik heb er enkele ritten van 160-250 km in de zeikende regen mee gehad en hij heeft zich steeds prima gehouden. Is ook makkelijk te monteren en omdat eht lekker zwaar spul is flappert hij ook niet.
 
Zijtassen kunnen schade aan je kontje leveren als er zand etc. (denk aan regenbuien...) tussen komt. Ze hangen op je kuipwerk en de enige manier waarom je dit volgens mij kunt voorkomen is door je kuipwerk af te plakken met bijvoorbeeld boeklon.

Kijk hier heb ik wat aan! Er gaat zeker wat zand op komen omdat ik van plan ben om vaak naar het strand te gaan. Ik ga even googlen!
 
Het zijn allemaal leuke tassen. Alleen de meeste tassen zijn ongeschikt voor seatpipe uitlaatsystemen. Of valt dat bij de tassen die nu de revue passeren wel mee en zijn ze toch goed monteerbaar?

En idd de tassen laten altijd wel wat sporen achter. Ik heb met anti-slip matjes die je kan halen bij de bouwmarkt heel mn kontje mee bedekt en moet zeggen dat dat goed werkt.
 
Hier volgen dan na lang wachten mijn foto's van de tassen.
Het enige nadeel is wel dat mn richtingaanwijzers bedekt zijn. Je ziet het wel van achteren alleen het is niet helemaal optimaal te noemen :P

204108747_6_vr2o.jpeg


204108746_6_yq6Y.jpeg


204108744_6_mj76.jpeg


204108743_6_E7j4.jpeg


204108742_6_aAGP.jpeg
 
Hier volgen dan na lang wachten mijn foto's van de tassen.
Het enige nadeel is wel dat mn richtingaanwijzers bedekt zijn. Je ziet het wel van achteren alleen het is niet helemaal optimaal te noemen :P
Niet optimaal? Zodra je er niet lijnrecht achter zit zie je helemaal niks meer. Lekker voor auto's schuin achter of naast je... :X
 
Het zijn allemaal leuke tassen. Alleen de meeste tassen zijn ongeschikt voor seatpipe uitlaatsystemen. Of valt dat bij de tassen die nu de revue passeren wel mee en zijn ze toch goed monteerbaar?

En idd de tassen laten altijd wel wat sporen achter. Ik heb met anti-slip matjes die je kan halen bij de bouwmarkt heel mn kontje mee bedekt en moet zeggen dat dat goed werkt.

Zou dat echt krassen voorkomen ? (zou er geen zand komen tussen het slipmatje en de kap ?
 
Niet optimaal? Zodra je er niet lijnrecht achter zit zie je helemaal niks meer. Lekker voor auto's schuin achter of naast je... :X

Bij veel motoren moet je er recht achter rijden wil het zien. Aangezien de zijkant en zowieso de voorzijde van de richtingaanwijzers dicht zijn. En anders heb ik voorop nog mooie richtingaanwijzer die je prima kan zien van de zijkant. En willen mensen je richtingaanwijzers van de zijkant zien moet je al naast ze rijden thv t stuur. En dan hebben ze je al als het goed is gezien :P

Trouwens bij koffersystemen heb je ook vaak dat de richtingaanwijzers en binnen vallen en alleen te zien zijn vanaf achteren.

Zou dat echt krassen voorkomen ? (zou er geen zand komen tussen het slipmatje en de kap ?

Of het helemaal voorkomen zal worden weet ik niet, immers zand komt overal helaas. Maar het scheelt wel al een flink stuk. Na een paar duizend km zonder dit te hebben gereden en een paar krasjes rijker heb ik dit gedaan. En het gaat nu stukken langzamer met krasopbouw. Dus ja voor mijn gevoel scheelt het al een stuk.
 
Wat voor fiets heb je? Zelf rijd ik op een thundercat. Ik heb ook foto's van achter geschoten toen ik ze erop had gezet, alleen die zijn mislukt omdat de flitser niet aansprong... (kwam ik pas te laat achter... nu dus.. :') )

Ik heb nu ook die plastic blokken erin gezet zodat ze stevig zijn en niet meer 'inkakken'.

Dit zijn ze nog een keertje in mijn huiskamer;
[afbeelding]



Op de fiets;
[afbeelding]



Nog een keer op de fiets;
[afbeelding]



Dit is hem helemaal uitgeklapt en de binnenkant gefotografeerd;
[afbeelding]



En nog een keer op de fiets ;)
[afbeelding]



Hier zie je nog wat reflectiewerk dat erop zit;
[afbeelding]



Hier zie je de maximale breedte van dat ding, niet letten op hoe schoon mijn fiets nu is ;) [afbeelding]



Het hele pakket is gekomen met een lading spanbandjes, de nodige banden zodat je ze om je schouders kan meeleuren en zelfs een spin, erg compleet. Het is ook allemaal heel easy te gebruiken, no manual needed voor degene die 2 linkerhanden hebben.

Aan de binnenkant zit overigens van dat 'tent' plastic, volgens mij is hij standaard al spatwaterdicht. Als je echt door baggerweer moet zijn die zakken die erin kunnen een oplossing. (dat zijn in feite bagagerollen, precies hetzelfde princiepe alleen passen ze mooi in die tassen :)

Zelf heb ik al die banden niet nodig, ik kan het hele handeltje keurig onder mijn zadel vastzetten dmv de klittebanden die beide tassen met elkaar verbinden *D

Ik rij een CBF600SA, iets meer toer als een Thundercat:
full

(nu met 12v aansluiting :P)

Er gaat ook een duo mee, maar dat moet wel lukken zo te zien.. Ziet er goed uit, en er gaat ook genoeg in lijkt mij..

Bedankt voor de foto's, binnenkort kijken bij Motoport..

Later! :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan