MotoX
Die hard MF'er
Heb eens zitten brainstormen over waterinjectie.
Het idee is om water tijdens het rijden te injecteren via de synchronisatienippels in de spruitstukken (4 cilinder)
Ik weet wel dat waterinjectie gebruikt wordt om het inlaattraject te koelen en zo tot meer vermogen te komen, maar mijn belangrijkste drijfveer is: zuiniger rijden.
Dus, stel dat bij iedere ontbranding een druppeltje water verdampt = extra expansie = extra arbeid.
Iemand al zoiets geprobeerd?
Dacht zelf op elke liter benzine eerst maar eens zo'n 200 ml water mee te stoken.
motor loopt nu zo'n 1:20, en ik hoop dan natuurlijk op 1:25 uit te komen.
Ideeën en pointers natuurlijk welkom.
Het idee is om water tijdens het rijden te injecteren via de synchronisatienippels in de spruitstukken (4 cilinder)
Ik weet wel dat waterinjectie gebruikt wordt om het inlaattraject te koelen en zo tot meer vermogen te komen, maar mijn belangrijkste drijfveer is: zuiniger rijden.
Dus, stel dat bij iedere ontbranding een druppeltje water verdampt = extra expansie = extra arbeid.
Iemand al zoiets geprobeerd?
Dacht zelf op elke liter benzine eerst maar eens zo'n 200 ml water mee te stoken.
motor loopt nu zo'n 1:20, en ik hoop dan natuurlijk op 1:25 uit te komen.
Ideeën en pointers natuurlijk welkom.
Laatst bewerkt: