Waterloze koelvloeistof

kilowattknijper

MF veteraan
21 nov 2004
5.701
6
breda
Er is er een nieuw type koelvloeistof op de markt gekomen.
Deze vloeistof is niet op waterbasis en heeft een temp.bereik van -40 tot +180 graden celsius. Deze vloeistof is voor een lifetime en hoeft dus nooit meer te worden vervangen.
Omdat de vloeistof niet op waterbasis is heb je ook niet de verschijnselen van oxidatie na een langere periode.
De prijs is wel redelijk hoog t.o.v. de huidige koelvloeistoffen die op de markt zijn.

Heeft iemand al ervaring met deze koelvloeistof?
 
Heb daar geen ervaring mee, maar ik zag van de week op Discovery Channel bij dat programma: "Wheeler Dealers" dat ze dat ook in een wat oudere auto deden. En die monteur die dat deed was er ook larisch er over ..

Hij gaf ook al aan, dat het wel duurder was, maar dat het de investering meer dan ruimschoots goed maakte!

Dus ben benieuwd of dat inderdaad ook op een motorfiets van toepassing zou kunnen zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Had ook de afl van Weeler Dealers gezien. Ben gaan googlen en kwam dit tegen

Zit er aan te denken om het te gaan bestellen.
 
Heb daar geen ervaring mee, maar ik zag van de week op Discovery Channel bij dat programma: "Wheeler Dealers" dat ze dat ook in een wat oudere auto deden. En die monteur die dat deed was er ook larisch er over ..
Ik geef het op. Vertel svp wat dit betekent!
 
Zoals sommige de serie mischien gezien hebben, hebben ze toen wel de gehele installatie afgetapt, gereinigd en gedroogd .. Dus het is volgens mij niet iets wat je eventjes haalt, en dan maar bijvullen met die hap ..
 
Zoals sommige de serie mischien gezien hebben, hebben ze toen wel de gehele installatie afgetapt, gereinigd en gedroogd .. Dus het is volgens mij niet iets wat je eventjes haalt, en dan maar bijvullen met die hap ..
Nee je moet het wel goed doen, als er nog resten water overblijven verdwijnen de voordelen als sneeuw voor de zon. Dat restje water kan alsnog verdampen en/of oxidatie veroorzaken.


Reden waarom ik het wil proberen, m'n KTM heeft een chronisch probleem met de waterpompas, die seal raakt eigenlijk altijd wel een keer lek. Dan heb je dus water in je olie, da's niet goed. Dit spul is dikker dus komt hopelijk minder snel in je olie terecht :P Alleen heb ik geen flauw idee wat het effect op je olie is :+
 
Wat nergens verteld wordt is wat de soortelijke warmte van dat product is. Op de site van Evans wordt wel verteld dat de motortemperatuur wel wat hoger wordt maar niet hoeveel.

Verder wordt overal vergeleken met normaal kraanwater op het punt van koken, kalkneerslag en oxidatie maar niet met antivrieskoelmiddelen.
 
probeer eens sub zero van denicol..wordt al een tijd gebruikt in de motorcross.
gebruik zelf al jaren en ben er super tevreden over...meerdere mensen hier die het spulke kennen..??

groet bokkumderop
 
en het voorkomt ook voortijdige ontploffing en geeft meer remkracht., lees ik.
altijd handig . _O-
Tsss.... dat je dat niet snapt :+ Maar eerlijk is eerlijk, ik heb die aflevering gezien. Op de het koelsysteem van die auto zat totaal geen druk. Na een tijd lopen trok hij de dop van de radiateur eraf en er gebeurde niets, ik zie wel voordelen.
 
Tsss.... dat je dat niet snapt :+ Maar eerlijk is eerlijk, ik heb die aflevering gezien. Op de het koelsysteem van die auto zat totaal geen druk. Na een tijd lopen trok hij de dop van de radiateur eraf en er gebeurde niets, ik zie wel voordelen.


van mij mag de vloeistof onder druk staan en ook overkoken.
dan weet ik tenminste dat er iets aan de hand is met de motor.
 
O jeej. Krijgen we naast de bekende "Wat is de beste motorolie" topics ook nog eens kvs topics.
 
Zoals sommige de serie mischien gezien hebben, hebben ze toen wel de gehele installatie afgetapt, gereinigd en gedroogd .. Dus het is volgens mij niet iets wat je eventjes haalt, en dan maar bijvullen met die hap ..
Lekker dan, dus het is niet goedkoop wisselen, en het leek mij nog wel ideaal spul als doorrijder -O-
 
en het voorkomt ook voortijdige ontploffing en geeft meer remkracht., lees ik.
altijd handig . _O-


Nog mooier:
TOEPASSING
Geschikt voor racemotoren en quads.

VOORDELEN
1. Beschermt de koelsystemen van -40 °C tot 180 °C.
2. Voorkomt vroegtijdige ontploffing en geeft meer remkracht.
3. Voorkomt oververhitting, doordat het kookpunt 180 °C is. Deze koelvloeistof kookt dus niet over.
4. Water bevat zuurstof dat corrodeert . Power Cool 180° Track & Trail verwijdert corrosie. Zonder water is corrosie immers niet mogelijk.
4. Power Cool 180° Track & Trail laat uw koelsysteem draaien op een lagere druk. Dat verlaagt weer de druk op andere onderdelen van de motor.
5. Het genereert aanzienlijk minder putjes in vergelijking met waterkoelvloeistoffen.

Het is dus niet voor reguliere motoren.
Op de afbeelding staat trouwens een crossmotor :?

1 het beschermt koelsystemen in een bepaalde temperatuurreeks. Das mooi, maar HOE het beschermt is onduidelijk. Misschien bedoelen ze dat het vriespunt -40 en kookpunt +180 is, en dat het daartussen gewoon vloeibaar is....
2. de koelvloeistof is uniek, want het geeft meer remkracht... :/ En het voorkomt vroegtijdige ontploffing... Dat is natuurlijk handig wanneer je wilt dat je motor op een bepaald moment ontploft, en niet eerder. Of als je vriendin last heeft van te snelle sex.
3. omdat het kookpunt 180 graden is, voorkomt het oververhitting. Misschien wel een beetje waar, maar tegen die tijd is je blok al te heet.
4. het verwijderd corrosie. Ja ja, waar het blijft weet niemand...
4. Hee, nog een keer 4. :? Misschien was het eerste puntje 4. toch niet zo sterk, en is er een reserve puntje 4. Het koelsysteem draait op een lagere druk. Hoe ze dat voor elkaar krijgen is een raadsel. Kennelijk heeft de vloeistof invloed op de waterpomp.
5. het genereert minder putjes *O* verveld voor de fervente golfers onder ons, maar natuurlijk prachtig voor de motorrijders. Want wij willen minder putjes :Y



:')
 
het mooiste is dat ze zelf toegeven dat de motortemperatuur hoger is dan met gewone koelvloeistof.
kan ook niet anders want er zijn niet zoveel geschikte vloeistoffen die een hogere warmteopname hebben dan water.
en gewone koelvloeistof is gedemineraliseerd water met een aantal toevoegingen.
m.a.w. koelvloeistof koelt beter dan dit nieuwe spul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan