Watermotor, mogelijk?

Hier kan je bijvoorbeeld zien hoe de inlaatsnorkel bij een Landrover zit. Hij moet dus altijd bover het water zuurstof kunnen aanzuigen en tevens zijn uitlaatgassen kwijt kunnen.
landrover.jpg
 
De regel daarvoor geld dat het aantal kubieke meter water dat het verplaatst moet lichter zijn dan het gewicht van de motor, anders drijft hij.

1000 liter = 1 kubike meter = 998 Kilo. (wet van euhm, wie was 't ook al weer, archimedus geloof ik? )

Klopt, is van Archimedus.
De exacte bewoording: "De opwaartse kracht die een lichaam in een vloeistof ondervindt is gelijk aan het gewicht van de verplaatste vloeistof".
Deze Archimeduskracht wordt uitgedrukt in Newton :)
 
bedoel je niet zo iets?

artski1.jpg


ja, ik zie ook dat ie gefotosoept is, maar blijft leuk

andere vorm van jetski:
jetski-thumb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee, en ook niet zo'n opgefokte roeiboot met motorstuur
het is bijna letterlijk een motor zonder wielen, wel zo'n zelfde waterstraalmotor
als een jetski/waterscooter ipv het achterwiel
je kunt er ook echt mee afschuinen omdat je veel hoger zit
 
En hoe haal je dat eruit? Net als een vis?
Of ontbind jij het water in zuurstof en waterstof? ;)

Even een snelle electrolyse onder water plus een waterstofmotor en je bent klaar. Alleen moet je dan even zorgen voor een rendement van meer dan 100% :X
 
he idee :
wat d8 je van een zuurstoffles die is aangesloten op je inlaatpoorten!! een soort sensor erbij zodat bij nattigheid je ''normale luchtfilter'' dichtslaat, en de zuurstoftoevoer uit de fles wordt afgesteld op hoeveel gas je geeft.. opzich is dat nog best simpel te doen, en de uitlaat tja,.

WAAR PRATEN WE NOU OVER.....
een onderwatermotor...... gaat het!!!!!!!! |(
 
Makkelijkere vorm van een onderwater motor is een onderzeeer nemen, en daar 2 wielen op draaien. Wordt alleen wat moeilijk rijden boven water, maar ja, je kunt niet alles hebben :+
 
En vergeet (Mark TT) ons eigen ijskonijn niet he.... :P

(Afbeelding)

Alleen was dit niet echt de bedoeling he :) Die plaatjes van mij zijn van de offroad training in Hechlingen.

Ik kan het plaatje nu niet vinden, maar ik heb er 1 gezien van een GS die zo'n beetje heel zijn tank inder water had. Deze had wel zijn luchtinlaat verbouwd zodat ie achter zijn windschermpje lucht hapte.
 
Zo lang het ding maar lucht kan happen gaat het meestal wel goed. En natuurlijk moet ook aan de elektriciteit en ontluchting e.d. speciale aandacht gegeven worden. Maar buiten dat is er geen reden waarom een benzine of dieselmotor niet onder water zou kunnen lopen.

Totdat je te diep gaat; dan heb je nog extra (turbo)pompen nodig om de drukverschillen op te heffen. Op 10 meter diepte heb je al 1 bar tegendruk op je uitlaat.


Op 10 meter dieptje heb je 2 Bar tegendruk ;)
1 bar van de waterdruk..en 1 bar atmospherische druk..1 + 1 =...ja ja je raad het al 2!!! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan