Waterpomp keerringen KTM EXC 525

ruudbrouw

MF'er
6 aug 2010
221
0
BERG EN TERBLIJT
Probleempje:

Achter het schoepenrad (waterpomp KTM EXC 525) zit een zogenaamde carrier waar 2 verschilende keerringen in zitten.
Ik heb vanmorgen 2 nieuwe gehaald bij Dam racing maar kan nu niet ontdekken welke keerring aan welke kant moet zitten.

Wie weet raad?
 
De ene is oliebestendig en de andere waterbestendig.
Welke welke is weet ik niet maar misschien dat een telefoontje naar de leverancier wat duidelijk maakt.
 
volgens de part manual zijn het 2 dezelfde?

waterpomp_zps1ba43640.jpg
 
volgens de part manual zijn het 2 dezelfde?

[afbeelding]


Klopt qua afmeting zijn ze hetzelde, echter een is echter alleen van metaal en om de ander zit een kunststof laagje, als ik dan ook op buitenlandse forums kijk staat hier ook vermeld dat je er goed op moet letten dat de de juiste keerring aan de juiste kant zet, ze vertellen er echter niet bij welke waar hoort.
 
Oke dat begrijp ik, helaas kon ik aan de oude keeringen (helemaal versleten) niet zien welke keerring aan de oliekant en welke aan de koelvloeistofkant moet zitten.


ik denk dat de metalen aan de oliekant moet en degene met een kunststoflaagje aan de koelvloeistof kant moet, ivm oxidatie. maja zeker weten doe ik het niet :P
 
Probleempje:

Achter het schoepenrad (waterpomp KTM EXC 525) zit een zogenaamde carrier waar 2 verschilende keerringen in zitten.
Ik heb vanmorgen 2 nieuwe gehaald bij Dam racing maar kan nu niet ontdekken welke keerring aan welke kant moet zitten.

Wie weet raad?

Nog niet vermeld: een keerring heeft een metalen buitenkant en de ander zit een blauw/groen kunstof laagje omheen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan