Waterpomp KTM 4cl 600 '90

MartijnDuif

Rookie
20 aug 2006
13
0
Houten
Ik ben op zoek naar een electrische waterpomp voor mijn KTM 4cl 600 van '90. Ik hoorde ook dat je het blok kan voorzien van een meganische pomp zoals op een 620? Enig idee waar en wat ik kan krijgen?

Hoor graag, Martijn
 
1990 model is al uitgevoerd met een mechanishe pomp (volgens mij vanaf 89) een elektrische kan je er beter niet (meer) opzetten. wanneer deze door wele reden dan ook geen stroom krijgt, heb je kans op een warm/vast loper. Als je een mechanische aanschaft kan je deze in de kop laten frezen. Dit heeft een maat van mij ook gedaan met zijn ex 87-er. succes
 
meestal kan dit wel gedaan worden bij een (profesioneel) revisiebedrijf. de echte handige doe het zelver kan het ook. Maar je blok is dus waarschijnlijk niet van 90 maar van een eerder model.
Anders is even mailtje doen naar streppel motorhandel: die hebben laatst een 90ér (geloof ik) uit elkaar gehaald volgens mij, ik heb er iig een aantal onderdelen van die ik wil bestellen, dus misschien hebben die wel een goede waterpomp. Het makkelijkst is dan om meteen de hele kop te kopen (inlc. nokas enz). hoef je er ook geen modificatie's aan te doen om de pomp passend te maken. Nu weet ik natuurlijk niet zeker of die kop wel op jou blok past. Maar das te passen en meten. succes en wat je ook doet, gooi die elektronische waterpomp eruit...zijn al vele blokken op vastgelopen

streppel motorhandel:
www.streppel-enduro-offroad.nl/

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan