Waterpomp of niet op deze hexagon

Nicobase

MF'er
26 jun 2008
84
0
Kan er iemand mij weten te zeggen of er op deze hexagon een waterpomp staat of niet ?

Hexagon 125cc 2takt 1995 .

Chassis : EXS1T .........
Motor : EXS1M .........

Zie foto en volgende link met nog een foto van de vliegwiel kant :
Waterpomp of niet op deze Hexagon 2

De oliepomp is er afgehaald maar ken nu blijkbaar niet verder .
Ook vind ik aan de kant van de ontsteking geen waterrad terug om eerst los te draaien .
Of moet er hier voor ook het vliegwiel en de hele kast voor verwijderd worden ?
En zo ja hoe het vliegwiel terug juist geregeld krijgen ?
Hoe kan ik dan eventueel de waterleidingen afknellen ?
En moet het dan na montage ontlucht worden ? En hoe dan ?

Heb waterlek onder blok , maar als er geen pomp inzit weet ik niet echt wat er aan te doen .

Deze post omdat ik niet weet hoe een foto te plaatsen op een bestaand topic . Sorry hier voor .

Alvast veel dank ,

Nico
full
 
Laatst bewerkt:
Apart..

Ik ben niet bekend met Hexagons, maar kun je niet gewoon de slangen van de koelvloeistof volgen tot de waterpomp? Dat schiet me zomaar te binnen, wie weet slaat het nergens op maar het is maar gezegd ;)

Succes, Karl
 
Ja dat heb ik al min of meer gedaan . maar dan denk ik dat heel de rechter kant er vanaf zal moeten .
Daarom deze vragen alvorens ik daar aan begin .
Heb er ook een paar wphb's van , maar is niet echt overzichtelijk met die tekeningetjes .

Thx , Nico
 
Laatst bewerkt:
Heb al een wphb liggen in 4 voud .
Maar niet echt veel duidelijks over de waterpomp te vinden hoe die te demonteren .

Maar we komen er wel uit op de 1 of de andere manier .

Ondertussen weet ik al wel dat er een waterpomp op staat .
maar hoe deze te demonteren ?
Moet het vliegwiel en de rechter carter helft verwijderd worden ?
Hoe het vliegwiel terug afstellen als het verwijderd moet worden ?
En hoe water ontluchten als alles terug gemonteerd is ?

Alvast super veel dank ,

Nico
 
om bij de waterpomp te kunnen moet het blok eronder uit en gesplitst worden,dus helemaal uit elkaar!dus ook het vliegwiel moet eraf en de ontsteking eruit,en de krukaslagers vervangen.het vliegwiel zit middels een spie-tje op de krukas,dus kan er maar op een manier op er valt dus niets meer aan af te stellen.het ontluchten gaat door middel van de ontluchtingsnippel die gemonteerd zit op het bakje van de accu,als je je zadel eraf haalt zie je hem voor de accu zitten.als je hem warm laat lopen nadat je hem hebt afgevuld dan moet je daar de lucht laten otsnappen via n slangetje dat je er zelf even opgedaan hebt[zelfde als je rem ontluchten. p.s,het vliegwiel is er alleen af te krijgen met de orginele vliegwieltrekker!
 
Nu kom ik verders .

Ok zover ben ik nu al . :-) Het komt zekers nog in orde mannen . Hihihi .

Maar heb een blokkeer sleutel nodig voor het looprad van de waterpomp .
En een waterpomp sleutel zelf .
Maar waar kan ik deze 2 nu vinden ?

Heel waarschijlijk moet daar dus niet het blok en het vliegwiel voor gedemonteerd worden .
Wel het koelwater afklemmen of aflaten . Darmen lossen en ijzer bochtje demonteren ( O-ring verwnieuwen bij terug monteren ) en achter die bocht zou ik met de blokkeersleutel het looprad kunnen blokeren om dan zo de waterpomp as er uit te kunnen halen . Yehaaaaa .
En omdat die waterpomp as op dit looprad van de waterpomp aan rechtse kant zit is dit dus linkse draad .

Iemand ook een idee hoe dit juist te ontluchten indien terug gevuld zijnde ?
Weet niet echt waar het darmpje op aan te sluiten om dit te doen ? ( In expansievat steken en waar dan nog aansluiten ) de rest weet ik . Motor warm draaien en met ontluchtingschroef nog eens ontluchten en bijvullen indien nodig , ..... .

Ps , thanks spider .

Thx ,

Nico
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan