Goedemorgen,
Ik heb een motor op het oog waarvan de huidige eigenaar zegt dat de waterpomp stuk is. Nu vraag ik mij af of dit eenvoudig te controleren is. Het gaat om een yamaha fzs 1000 uit 2003. Bij deze motor zit de gecombineerde water/oliepomp in het blok.(r1 blok)
Ik weet alleen dat hij na ongeveer een kwartier rijden te warm wordt en begint te roken. Welke kleur de rook heeft weet ik niet.
Ik vind het niet erg om te sleutelen, dat is ook wel de bedoeling eerlijk gezegd, maar het is uiteraard niet mijn bedoeling om een kapot blok te moeten vervangen.
Hebben jullie enig idee waar ik op moet letten om er bijvoorbeeld achter te komen of niet de koppakking lek is of dat het toch de waterpomp is.
Alle tips zijn welkom.
Ik heb een motor op het oog waarvan de huidige eigenaar zegt dat de waterpomp stuk is. Nu vraag ik mij af of dit eenvoudig te controleren is. Het gaat om een yamaha fzs 1000 uit 2003. Bij deze motor zit de gecombineerde water/oliepomp in het blok.(r1 blok)
Ik weet alleen dat hij na ongeveer een kwartier rijden te warm wordt en begint te roken. Welke kleur de rook heeft weet ik niet.
Ik vind het niet erg om te sleutelen, dat is ook wel de bedoeling eerlijk gezegd, maar het is uiteraard niet mijn bedoeling om een kapot blok te moeten vervangen.
Hebben jullie enig idee waar ik op moet letten om er bijvoorbeeld achter te komen of niet de koppakking lek is of dat het toch de waterpomp is.
Alle tips zijn welkom.