Wave discs uit China

Slakky

MF veteraan
21 apr 2006
2.256
1
zwaagdijk
Zoals de titel luidt. Heeft iemand ervaring met de wave discs uit China.
Ik vind dit er super goed uitzien en zou graag zo'n set aanschaffen. :Y :Y
Nou is de prijs aantrekkelijk maar zou de kwaliteit ook zo goed zijn? :?
Ik ben het ermee eens dat er met remmen niet geknoeid moet worden.
Maar ben ook van mening dat een gerenormeerde verkoper via Ebay het risico niet neemt om rommel te verkopen.
Graag ervaringen en meningen hierover.

Hier nog even een link over welke schijven het gaat.
http://cgi.ebay.nl/NEW-FRONT-BRAKE-...ryZ10490QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 
Hmmm China produceert het slechtste spul (wat je maar kunt bedenken, o.a. ook speelgoed en helmen). :X
Het is het allemaal net niet, en van de kwaliteit ben je ook niet zeker.
Ik heb zelf nooit motorpsullen op Ebay gekocht, maar alleen al voor het geval je problemen met je gekochte onderdelen krijgt, hoe vindt dan de garantieafwikkeling plaats ?

En wat als het een ondeugdelijk product blijkt te zijn? Dan heb je volgens onze wetgeving recht op geld terug.
 
Laatst bewerkt:
150e is niet veel geld! Hoop datje er veel plezier van hebt. Het ziet er netjes uit. Had je ook nieuwe seals gebruikt bij je klauwrevisie? (Dat weet ik niet meer? en wat kostte dat?

24 seals :X )


had geen nieuwe seals gebruikt aangezien er geen vuil in de klauw zat. Klauwen zijn bij de garage opnieuw uit elkaar geweest voor controle en om de ringen/seals met speciaal vet tegen blokkeren in te vetten.
 
had geen nieuwe seals gebruikt aangezien er geen vuil in de klauw zat. Klauwen zijn bij de garage opnieuw uit elkaar geweest voor controle en om de ringen/seals met speciaal vet tegen blokkeren in te vetten.

das goed spul gebruik ik ook :)
ABS-HHB-Toxic-Gases-COD-BOD-Grease-Reduction-Agent.jpg
 
Altijd nieuwe remblokken monteren, ik lees ook dat ze niet de hele schijf aangrijpen.
Wat een amateur die gast. :z

En jammer dat de Chinezen te goed materiaal gebruikt hebben.
Er remt op straat niets beter dan het oude gietijzer. :}
Wordt wel lekker bruin als ze ook maar een uurtje stilstaan. O-)

euhm..nieuwe schijven? gebruik nog eerst je oude blokken om de schijf in te remmen..andersom ook
 
Mis ik een stukje ironie? Op nieuwe schijven moet je altijd nieuwe remblokken gebruiken!
Je remt de delen op elkaar in! Zodoende zal je met oude blokken op nieuwe schijven het loopvlak meteen onnodig 'onregelmatig' inslijten.
 
Vriend van mij heeft een tijd terug van die hong kong braking schijven gekocht voor 150 euro voor een set.... werkt prima.
Remt beter dan origineel, slijt niet raar ofzo, vreten geen blokken, past perfekt.

Tot nu toe gewoon hetzelfde als echte braking schijven, als je niet op het logo let dan zijn ze niet van echt te onderscheiden.

En tja, al zouden ze maar de helft zo lang meegaan als echte braking schijven (wat me al stug lijkt) en moet je dus 2x een chinees setje kopen ipv 1x braking... dan nog ben je goedkoper uit!
Want 2x een chinese set is even duur als 1 braking schijf!!

Ik vind ze voor dat geld echt een hele goede optie, en ik raad ze mensen zeker niet af!

Hier een linkje met een voorbeeld:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fron...c0.m245&_trkparms=72:1171|65:12|39:1|240:1318
 
Hier even mijn ervaringen:

Ik heb op mijn R1 2005 ABM's zitten (ABM Peak). Dit zijn volledig zwevende schijven maar het hart van de schijven schijnt uit te lubberen.

Omdat er teveel speling naar het idee van mn dealer zit op de schijven ga ik ze opsturen naar ABM.

Ik zal even posten wat er uit komt en wat ABM zegt.

Galfers schijnen trouwens ook niet al te betrouwbaar te zijn :N
Brakings slijten indd snel

Dus mijn mening : OEM of Brembo's (die zijn ook nog eens dikker dan OEM) :Y
 
de meeste motor en autofabrikanten kopen onderdelen in china, gewoon OEM.
het is dus heel goed mogelijk dat zo'n chinees fabriekje een batch voor eigen handel meedraait.
dan heb je dus gewoon brembo kwaliteit voor de halve prijs.
helaas is het ook mogelijk dat je een schijf van gerycelde colablikjes koopt -O-

het is gewoon even afwachten tot je de goede van de slechte chinesen kan onderscheiden.
40 jaar terug zou je ook geen motor gekocht hebben van Lilac of megura.
tegenwoordig is het juist een van de topmerken.

of de afkeur van die oem batch komt onder eigen merk op ebay _O-

mijn ervaring uit de automotive en consumentengoederen productie is dat chinezen, met de juiste begeleiding best kwaliteitsproducten kunnen maken, zoals hierboven beschreven. Maar goed, kwaliteit interesseeert hen zelf meestal geen zak, dus doen ze het alleen als ze daarmee geld kunnen verdienen bij een OEM. Als ze het product zelf vermarkten is kwaliteit meestal van ondergeschikt belang. Zie de vele hiervoor genoemde voorbeelden. Uitzonderingen zijn er, maar de vraag is of die dan nog goedkoper zijn, en of je je remschijven daarvoor als testcase wilt gebruiken.

Zelf ben ik in mijn werk altijd sceptisch met chinese producten, maar goed, mijn 10 euro saito accu in mijn fz doet het als een zonnetje!!!

P
 
Terug
Bovenaan Onderaan