Wave discs uit China

Slakky

MF veteraan
21 apr 2006
2.256
1
zwaagdijk
Zoals de titel luidt. Heeft iemand ervaring met de wave discs uit China.
Ik vind dit er super goed uitzien en zou graag zo'n set aanschaffen. :Y :Y
Nou is de prijs aantrekkelijk maar zou de kwaliteit ook zo goed zijn? :?
Ik ben het ermee eens dat er met remmen niet geknoeid moet worden.
Maar ben ook van mening dat een gerenormeerde verkoper via Ebay het risico niet neemt om rommel te verkopen.
Graag ervaringen en meningen hierover.

Hier nog even een link over welke schijven het gaat.
http://cgi.ebay.nl/NEW-FRONT-BRAKE-...ryZ10490QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 
je moet wel ff aan je oem wiel slijpen ;)
full
 
Zoals de titel luidt. Heeft iemand ervaring met de wave discs uit China.
Ik vind dit er super goed uitzien en zou graag zo'n set aanschaffen. :Y :Y
Nou is de prijs aantrekkelijk maar zou de kwaliteit ook zo goed zijn? :?
Ik ben het ermee eens dat er met remmen niet geknoeid moet worden.
Maar ben ook van mening dat een gerenormeerde verkoper via Ebay het risico niet neemt om rommel te verkopen.
Graag ervaringen en meningen hierover.

Hier nog even een link over welke schijven het gaat.
http://cgi.ebay.nl/NEW-FRONT-BRAKE-...ryZ10490QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Schizofreen :?

:+
 
Wat heeft de cut clown er nou weer mee te maken :? :+
Ik persoonlijk zou alleen schijfremmen van een gerenomeerd merk erop knallen :Y
Want daarbij krijg je tenminste een goedkeuringscertificaat dat de betreffende schijven gemonteerd mogen worden op bepaalde type motorfietsen. Je zal het waarschijnlijk nooit nodig hebben, maar als je het nodig hebt en het is er niet dan ben je zuur...

Voorbeeldje doet me trouwens denken aan een schijf-design wat Galfer of Braking ooit eens gebruikt hebben. Totdat de remschijven spontaan bleken te breken; toen zijn ze over gestapt op een ander design :/
 
Laatst bewerkt:
Wat heeft de cut clown er nou weer mee te maken :? :+
Ik persoonlijk zou alleen schijfremmen van een renomeerd merk erop knallen :Y
Want daarbij krijg je tenminste een goedkeuringscertificaat dat de betreffende schijven gemonteerd mogen worden op bepaalde type motorfietsen. Je zal het waarschijnlijk nooit nodig hebben, maar als je het nodig hebt en het is er niet dan ben je zuur...

Voorbeeldje doet me trouwens denken aan een schijf-design wat Galfer of Braking ooit eens gebruikt hebben. Totdat de remschijven spontaan bleken te breken; toen zijn ze over gestapt op een ander design :/
Waarschijlijk heeft die cut clown die nokjes erop gezet ;)
 
Maar ben ook van mening dat een gerenormeerde verkoper via Ebay het risico niet neemt om rommel te verkopen.
Hoezo gerenomeerd? Is meneer Huang uit Beijing een gevestigde naam met een traceerbare reputatie en product-aansprakelijkheid? De 99% score is een redelijke garantie dat de boel keurig verzonden zal worden maar zegt niets over het gebruik van deze schijven op termijn.
De fragiele opbouw doet sterk denken aan de vroege wavy-disc ontwerpen die de neiging hadden tot breken (modernere ontwerpen hebben aanzienlijk meer "vlees").

Dat afslijpen van het velg-hart om de schijven te laten passen moet bovendien met extreme precisie gebeuren om te zorgen dat ze vlak aanliggen op het wiel. Niet bepaald "a little job".

Je moet wel een grote optimist zijn om iets dergelijks op zo'n potente machine als een R1 te monteren. En reken er maar niet op dat meneer Huang je van het asfalt komt krabben als het mis gaat, om van je verzekeraar nog maar te zwijgen.
 
Laatst bewerkt:
De eerste de beste die aan die nokjes van zijn wiel gaat klooien moeten ze gelijk een honkbalknuppel in zijn nek slaan.
Alleen als er met zéér gedegen materiaal waarmee binnen 0.01mm gewerkt kan worden, en als de wijziging is voor een speciale toepassing dan onder protest zal ik er mijn goedkeuring aan geven.
 
De eerste de beste die aan die nokjes van zijn wiel gaat klooien moeten ze gelijk een honkbalknuppel in zijn nek slaan.
Alleen als er met zéér gedegen materiaal waarmee binnen 0.01mm gewerkt kan worden, en als de wijziging is voor een speciale toepassing dan onder protest zal ik er mijn goedkeuring aan geven.
Redelijk duidelijke mening over de schijven merk ik. :Y
 
Ik denk dat ik het er wel over uit ben...Het word sparen voor galfers of Braking

Thanks voor de reacties *O* *O*


8-) ... idd beter ja!......Ik heb het niet zo op Chinees spul.
Goedkoop wordt vaak duurkoop. En helemaal fout natuurlijk , dat de gebruiker zijn/haar originele motoronderdeel moet gaan aanpassen aan het gebruikte vervanging's materiaal.
Overal waar 'made in China' op staat, is gedoemd verrot te gaan.
Zolang daar nog niets iets van degelijkheid vandaan komt, zou ik idd ook geen onderdelen uit zo'n land gaan gebruiken.
Komen er al degelijke auto's of motorfietsen vandaan?
 
Komen er al degelijke auto's of motorfietsen vandaan?
Vrijwel alle huidige autos en motoren dragen onderdelen die in China gefabriceerd worden. BMW's kledinglijn wordt er b.v. ook gemaakt. Op zich is dat niet zo'n probleem als de kwaliteits-controle, garantie en aansprakelijkheid goed afgedekt is. Japanse produkten werden in de jaren 60/70 met dezelfde achterdocht bekeken.

Door de enorme toename van industrie in China zijn miljoenen mensen van het platteland naar de steden getrokken; wereld graan-prijzen (en ook van olie en staal) zijn hoger dan ooit en zullen blijven stijgen.
Wat schieten we op met "goedkope" Chinese produkten als verder alles veel duurder wordt en werkgelegenheid hier afneemt zodat steeds minder consumenten die produkten kunnen kopen. Om van de door het Westen gefinancierde wreedheid en agressie van China's regime en de enorme problemen met milieu verontreiniging nog maar te zwijgen. B|
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij eet je ook geen chinees???? ha ha :+ :]




Vrijwel alle huidige autos en motoren dragen onderdelen die in China gefabriceerd worden. BMW's kledinglijn wordt er b.v. ook gemaakt. Op zich is dat niet zo'n probleem als de kwaliteits-controle, garantie en aansprakelijkheid goed afgedekt is. Japanse produkten werden in de jaren 60/70 met dezelfde achterdocht bekeken.

Door de enorme toename van industrie in China zijn miljoenen mensen van het platteland naar de steden getrokken; wereld graan-prijzen (en ook van olie en staal) zijn hoger dan ooit en zullen blijven stijgen.
Wat schieten we op met "goedkope" Chinese produkten als verder alles veel duurder wordt en werkgelegenheid hier afneemt zodat steeds minder consumenten die produkten kunnen kopen. Om van de door het Westen gefinancierde wreedheid en agressie van China's regime en de enorme problemen met milieu verontreiniging nog maar te zwijgen. B|
 
Ik betaal liever 150 euries meer dan iets te kopen van die geelkoppen, ga ma fijn rijden met

je pisbakkenstaal schijven. :W

Wat is dit nou weer voor reactie?
DIe man vraagt hier of de schijven wat kunnen zijn, het word geadviseerd om het niet te doen, dit besluit hij ook en dan deze compleet nutteloze reactie van jou...

Haal jij je nasi en bami ook bij Fred Kroket op de hoek??
 
Terug
Bovenaan Onderaan