wave schijven gsxr1000 k6 welke??

rick17

Rookie
24 aug 2006
13
0
klimmen
kwil n setje wave schijven gaan monteren maar welke? dus welk merk is t beste en zwevende of geen zwevende? kheb brembo remklauwen gemonteerd kweet niet of dit wat uitmaakt met de keus vd schijven

grtzz rick
 
kwil n setje wave schijven gaan monteren maar welke? dus welk merk is t beste en zwevende of geen zwevende? kheb brembo remklauwen gemonteerd kweet niet of dit wat uitmaakt met de keus vd schijven

grtzz rick
kijk even onder sport, naar het gsx-r1000 topic.
Voor op straat zou ik semi zwevende pakken (oftewel net als std)
Ik heb full floaters gehad, en de bussen waar de schijf op zweeft zeg maar slijt redelijk snel. Ze remmen daarin tegen wel als een gek.
Voor op het cricuit dus full floaters, straat de gewone.
Ik heb er van Braking, en deze zijn gewoon goed.
Je zou ook kunnen kijken naar spiegler,abm,beringer,galfer,brembo etc
 
kwevende of kaste wordt kepaald door de kotorfiets.

Goed zijn ze allemaal, er zit verschil in design en prijs, gewoon nemen welke je mooi vindt.
dit is dus geen waar, je kan zwevende kopen voor alle moderne Super sports.
er zitten dan losse bussen tussen het hart van de schijf en de schijf zelf.
Hierdoor beweegt de schijf mee met de remmen, waardoor deze beter gecentreerd zal zitten.
Semi zwevend zit tegenwoordig op bijna alle std motorfietsen.
Er zit dan ook een pasbus tussen maar met een soort van sterke veering ertussen.
Ze zullen dus wel iets meebewegen maar stukken minder (van daar semi zwevend) :)
 
Klopt, ik had het in de openingspost gelezen als standaard zwevend vs vast, maar je kan het natuurlijk lezen als full floater vs semi-zwevend.

Mate van remmen hangt sterk af van de legering waarvan de schijven zijn gemaakt. Aangezien de full floaters vooral voor race gebruik zijn wordt daar meer op de frictie-coëfficient gelet dan op levensduur of mooi blijven in de regen. Dat wil dus om 2 redenen wel remmen: materiaalkeuze en vol zwevend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan