Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
idd.. sinds ik piccies gezien had van een gebroken wave ben ik een beetje bang geworden van die dingen voor straatgebruikGewoon je normale schijven houden dus.....is veel veiliger.
wave schijven zijn speciaal voor op het circuit en hebben eerder een slechtere als een betere werking op de openbare weg.
Warmte afvoer en opbouw zijn dusdanig dat ze op de openbare weg simpelweg niet optimaal werken.
Gewoon je normale schijven houden dus.....is veel veiliger.
Lijkt me trouwens sterk dat de originele veiliger zijn, anders zal Kawa ze toch niet standaard op hun nieuwe modellen monteren
Lijkt me trouwens sterk dat de originele veiliger zijn, anders zal Kawa ze toch niet standaard op hun nieuwe modellen monteren
Maar deze wavejes worden OOK gebruikt in de SS 600 klasse en daar rijden ze toch ook niet echt flauw (bedenk wel dat ze niet met een standaard rempompje werken )
Ik denk dat ze de schijven in combinatie met een radiale rempomp en stalen leidingen gebruiken.Hu, niet werken met een standaard rempomp?. Mij vertelde de diverse dealers van Braking dat ze zo over te zetten zijn en er geen verdere modificaties/wijzigingen nodig zijn. Verklaar je nader Mark!!
Waarom denk je dat inmiddels de halve racewereld, zoniet de gehele racewereld, voor zover men het zich kan veroorloven , met wavedisks/gietijzeren disks en ander frictiemateriaal rijdt?
Niet omdat het zo mooi is
Je hoort mij niet zegen dat de standaard schijven niet goed zouden zijn, maar als je meer gevoel en NET even dat beetje meer remmen wil als je snoeihard in de ankers wilt, zonder blokkeren, dan ga je voor wat beter materiaal.
Maar zoals bij zoveel zaken op de motor, de gemiddelde gebruiker/rijder zal er het voordeel niet van inzien. Daarom doen de die-hard rijders dit meestal WEL
Zie het maar als de eerste stap naar het betere werk. Er zijn nog 83768736478 stappen meer, maar daar komt de portemonnaie om de hoek kijken. Het eindigt ergens bij GP materiaal, composiet schijven of carbon, onbetaalbaar spul. Maar deze wavejes worden OOK gebruikt in de SS 600 klasse en daar rijden ze toch ook niet echt flauw (bedenk wel dat ze niet met een standaard rempompje werken )
Hu, niet werken met een standaard rempomp?. Mij vertelde de diverse dealers van Braking dat ze zo over te zetten zijn en er geen verdere modificaties/wijzigingen nodig zijn. Verklaar je nader Mark!!
ik ben het niet eens met de stelling dat die wave schijven beter remmen dan 'goeie' conventionele schijven. als je van die budget bike remmen hebt zal het misschien wel uitmaken maar als je een moderne supersport hebt met echt goeie materialen maakt het qua remwerking niks uit. ik denk zelfs dat die schijven het af zullen leggen tegen een setje brembo gold line raceschijven als het op pure remkracht aankomt.
waarom dan toch wave schijven in de racerij/cicuit?
1 meer koeling, dus minder snel overhit, dus minder snel fading i.c.m stalen leidingen.
2 minder onafgeveerd gewicht, dus sneller sturen.
maar op straat zul je dit niet merken en is het dus niet echt zinvol als je al een goed rem systeem hebt. alleen voor de looks doen de meeste het dan ook.
de meeste supersport rijders kunnen sowieso geen deuk in een pakkie boter rijden, dus waar hebben we het nu helemaal over?
laser works systeem! heb ik ook, en dat is de allerbeste aankoop voor mijn motor geweest tot nu toe!
(Afbeelding)
kun je ook van die wave dingen krijgen voor een Honda Hawk ?
of weet iemand een linkje waar je die dingen kan kopen ?