waveschijven wel/niet

Mikuniking

Die hard MF'er
7 mei 2004
620
0
beverwijk
hey m-fers

Ik loop al een tijdje te twijfelen of ik waveschijfjes zou aan schaffen.

graag jullie mening en of opmerkingen/suggesties/foto's

remt het beter?

Thanks. :)
 
Remt niet beter.
Je voelt de happen in de schijven zodra e langzamer rijd.
Voor de looks only doen dus.

En hoe het eruit ziet ? zie mn site op mn verbouwing van mn voorvork.
 
ALs je perse beter wil remmen... stalen remleidingen,radiale rempomp etc...

Schijven zijn idd meer voor de show,warmte afvoer is iets beter geloof ik dat wel.
 
ze zitten ook op de Honda fireblade TKE, wilt dat niets zeggen?
Dat is heel wat anders dan :

buddyfinal2.JPG


Dit soort schijven.
 
ja die van braking zijn heel goed ,ze zijn wat dikker en hebben daardoor betere warmte afvoer en de andere samenstelling van t materiaal zorgt voor betere rem werking opzichzelf ,wordt in de racerij ook veel gebruikt.O-}
en het staat goed (vindt ik) 8-)
 
bedankt voor de reacties , maar echt wijzer ben ik nog niet geworden.

De "looks" zit wel goed!

Topmachine trouwens Niels,ziet er echt goed uit! :}

Maar de één zegt dat het beter remt ,de ander zegt van niet!?
WIE weet het zeker? ;)
 
bedankt voor de reacties , maar echt wijzer ben ik nog niet geworden.

De "looks" zit wel goed!

Topmachine trouwens Niels,ziet er echt goed uit! :}

Maar de één zegt dat het beter remt ,de ander zegt van niet!?
WIE weet het zeker? ;)
je kan toch niet harder remmen dan hard...de huidige generatie remschijven kan je zo hard mee vertragen dat jejzelf makkelijk over de kop kan remmen...

als je beter wil remmen zet er stalen remleidingen op ...en koop een radiale rempomp....dat heb ik ook gedaan...bespaar je die 600 euro...en geef er 400 uit voor die leidingen en die pomp....t remt als een wilde...met heeeel weinig hand kracht....dat is wat je wil... :)
 
Maar de één zegt dat het beter remt ,de ander zegt van niet!?
WIE weet het zeker? ;)


dat is nou het probleem smaken verschillen nou eenmaal.
Maar omdat de prijs toch vele malen goedkoper is dan originelen is het het toch het proberen waard??

Ik heb ook wave disks en remmen veel beter dan ervoor.
Het is zelfs zo dat ik er ook meteen stalen remleidingen erop wilde laten zetten maar dat werd me afgeraden omdat dat te veel power in eens zou kunnen geven.

Later ook niet meer gedaan vind het krachtig genoeg zo :X
 
uit ervaring ....


Wave remt beter en is "giftiger"

Met de moderne remschijven is ook niks mis.... alleen moet je harder knijpen voor dezelfde vertraging .....

Wave is lichter en stuurt dus beter ...

Wave is goedkoper dan std nieuwe schijven ...



doen dus !
 
deze schijven remmen niet beter dan goeie gewone ronde schijven. hiervoor worden ze ook niet toegepast in de racerij, dit is puur voor de gewichtsbesparing. al die stukjes uit de zijkant van de schijf levert al weer een paar grammen op. dit is dus weer een paar gram minder onafgeveerd gewicht.

m.a.w. voor op de straat merk je dit niet en is het dus meer voor de looks. ik vind ze er wel grappig uitzien.

maar ik geloof dat er een tijd geleden een topic was van iemand waarbij zo'n zelfde remschijf doormidden was gebroken tijdens het rijden???
 
sprookjes vertellen doe je toch alleen voor het slapen gaan??
Ik ben dan zeker gek ??? :?
Voel toch echt wel de hapjes erin.

En heb staalgevlochten leidingen en ook 6 zuiger tangen van een GSXR1000.
Remt gewoon normaal bij mij.
 
IK ga er nog ff over nadenken,kan ze namelijk met een leuke korting krijgen via een maatje van me!

Napo, stalen leidingen zat ook al in de planning! :)

THANKS voor de tips en ervaringen! :}



p.s. mocht het zover komen,krijgen jullie een piccie,zal wel van de winter worden! ;)
 
je kan toch niet harder remmen dan hard...de huidige generatie remschijven kan je zo hard mee vertragen dat jejzelf makkelijk over de kop kan remmen...

Als je het over "eenmalig hier en daar remmen" hebt wel ja.
Ga je het circuit op en heb je veel stukken waar je hard moet remmen, dan worden standaard remmen al snel te heet en gaan faden. Dan heb je wel wat aan dikkere schijven e.d.
 
Ik ben dan zeker gek ??? :?
Voel toch echt wel de hapjes erin.

En heb staalgevlochten leidingen en ook 6 zuiger tangen van een GSXR1000.
Remt gewoon normaal bij mij.
ik moes ook ff denken wat je nou bedoelt.Voel er echt nix van wat jij zegt
ik heb er ook stalen leidingen op(had ik al eerder)
full
 
weet je waarom die wave schijven zijn, heb nog discussie met verkoper hierover gehad. Je remoppervlak wordt in principe kleiner dus moet je meer kracht over brengen om hetzelfde remvermogen te halen. Tegenwoordig is dat geen probleem. Het GROTE voordeel van wave remmen is dat de gyroscopische effecten minder zijn door het gewicht. Daardoor stuurt hij makkelijker en met name op hoge snelheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan