Wazig zicht ivm beslagen bril/vizier. Wat te doen?

okee hier ook brildragend.

Vizier van de helm (Nolan N100) zit een pinlock in, dat voorkomt dat beslaan.
Beslaan van de bril: eigenlijk weinig last van :) Eigenlijk bij het weertype wat we nu hebben dat bij stilstand de bril beslaat. Remedie is ff vizier klein stukkie open en zodra je weer gaat rijden, kan de boel weer dicht. Moet wel zeggen dat ik zo'n mond/neuskapje (rubber) gebruik wat gewoon bij de helm hoort. Dat voorkomt dat je omhoog ademt tegen je bril aan.
Ga nu wel van die rain-x spullie proberen, dus morgen zou je eventueel resultaat daarvan krijgen ;)


zo terug lezend weinig tips, je moet het er maar mee doen , ik heb het nog niet als een probleem ervaren :P
 
Gewoon een druppeltje dreft op je vizier/bril en goed uitwrijven, we racen er al jaren mee.
Succes gegarandeerd.
Ik heb via zoeken al geprobeerd wat meer informatie hierover naar boven te krijgen, maar helaas wil dat niet lukken (althans: mij niet :? ) Hoe dan ook...weet iemand een goede oplossing voor het volgende:

Ik ben brildragend en zeker nu het koudere en vochtigere weer er weer aankomt, krijg ik problemen met mijn bril. Iedereen kent wel dat het vizier aanslaat wanneer we het vizier helemaal dicht doen (en da's bij wat kou weer best lekker), maar daar is genoeg tegen te doen. Ik noem bijvoorbeeld het plakken van een binnen(folie)vizier of een pinlock. Echter is daarmee het aanslaan van mijn bril niet opgelost. :(

Ik heb een neopreen mond- en neuskapje gekocht dat je aan de binnenkant in je helm vast plakt met klitteband. Dit kapje werkt uitstekend en is in de winter ook lekker warm, maar heeft een aantal nadelen.

1) Je moet de neusklem goed dichtknijpen waardoor je meteen...jawel...ook je neus dichtknijpt B| . Verplicht ademen door je mond dus en da's niet altijd even fijn.

2) De helm opzetten gaat minder soepel omdat je steeds rekening moet houden met dat kapje.

3) Het is nogal een permanente oplossing. In principe doe je het kapje erin om het er vervolgens niet meer uit te halen. Per slot van rekening beschadig je anders de voering van je helm te veel door het loshalen van de klitteband.

Mijn vraag concreet: wie kent dit probleem en hoe heb je dit opgelost? Het liefst rij ik zonder zo'n kapje want het is wel wat frisser en minder benauwend zonder.
Let me know...let me know!
 
Ik heb voor mijn snowboardgoggle een soort anti-fog spray. Het heet Whoosh&Co van USA Vision Eyewear. Ik heb het gekocht bij een grote outdoor-zaak (Van Bemmelen in Hazerswoude-Rijndijk). Voor mijn goggles werkt het goed. Je spuit het op en wrijft het na met een zachte doek. Misschien is dat iets?
 
Druppeltje afwasmiddel lijkt wel te helpen, net ff op mn bril gesmeerd en geprobeerd om mn bril te laten beslaan, lukt me niet!!
Bedankt voor de tips :} , ik was zo blij met mn schuberth s1 waar ik nu een keer mee gereden (lees: gelesd) heb, maar baalde ervan dat ik mn vizier open moest houden, ik hoop dat het zo opgelost blijft, kleine moeite om ff mn bril "schoon" te maken voor het rijden.
Ik had er vooral last van bij het stoplicht, dan ga je zo geforceerd ademen, dat is ook niet de bedoeling.
 
Als je een bril draagt ben je ook klant bij een opticien. Vraag het hem eens ;)

Ik kreeg een of ander tubetje mee met Duits spul, soort zalf dat je de nacht laat indrogen op je glazen en 's ochtends uitpoetst. Houdt mijn bril een paar weken condensvrij.
 
Als je een bril draagt ben je ook klant bij een opticien. Vraag het hem eens ;)

Ik kreeg een of ander tubetje mee met Duits spul, soort zalf dat je de nacht laat indrogen op je glazen en 's ochtends uitpoetst. Houdt mijn bril een paar weken condensvrij.

Kun je mij eens melden welk merk, waar gehaald, etc? Ik heb mijn opticiën gebeld maar die kent het niet.
 
Gewoon een drupje afwasmiddel op je bril uitpoetsen totdat de waas weg is werkt ook perfect. Zul je wel wat vaker moeten herhalen en het werkt niet meer zodra je bril echt nat is geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan